Telenet homespot legt alles plat

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Gewoon even kort meegeven.

Gisteren gemerkt dat de "Telenet homespot" kon geactiveerd worden in "Mijn Telenet". Dat dus gedaan, zowel een privé signaal als een "Telenet homespot" signaal.

Na 5 minuten was niets meer mogelijk zowel om draadloos te surfen als met een draad. niets ging nog.

Herstart van de modem -> dan kon er terug 5 minuten gesurft worden en daarna terug onmogelijk (zowel draadloos als met draad).

Nogmaals herstart -> zelfde resultaat (5 minuten en dan niets meer)

Alle draadloze signalen dan maar uit gevinkt. Waarschijnlijk een niet compatibele modem of techniek in huis. Telenet weet wat er hier in huis staat, waarom geeft men dan aan dat de Homespot optie mogelijk is en kan geactiveerd worden? Zou niet mogen denk ik dan?

Zal dit mode verschijnsel "Telenet Homespot" maar aan mij voorbij laten gaan. We zien wel als men er over 2 jaar nog over praat of het een stille dood is gestorven.
En als er hier een Smartphone in huis komt zal enkel het privé wifi signaal actief gezet worden en dat "Homespot" dinges zal gewoon uit blijven.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Gewoon even kort meegeven ?

Je trekt hier terug al totaal voorbarige conclusies, omdat dit toevallig bij jou niet werkt? Voor zover ik weet (ik lees ook niet alle Forum posts), ben jij de enige tot nu toe die dit probleem meldt. Ik ga ervan uit dat dit een tijdelijk probleem is, waarvoor TN een oplossing moet zoeken (als je het rapporteert).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Telenet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 dec 2007, 11:06
Twitter: Telenet
Bedankt: 49 keer

Muziekbos,

kun je mij je klantennummer doorsturen via PB? Dan kijk ik het verder na.
u32kjs
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 mei 2011, 11:09

ik heb dit probleem ook gehad. homespot werd automatisch geactiveerd en gedurende de periode van homespot lag alles plat. ik heb deze optie zelf uitgeschakeld. enkele dagen later zag ik het nut van homespot in en stelde ik het terug in. sinds dan heb ik geen problemen meer
Masterdebter
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 mei 2012, 14:02
Bedankt: 11 keer

Bij mij werkt homespot wel maar de andere wifi verbinding niet, na homespot te hebben uitgeschakeld nog steeds niets. Ik wou geen Homespot ik heb er al drie dagen last mee .
Telenet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 dec 2007, 11:06
Twitter: Telenet
Bedankt: 49 keer

Masterdebter,

Kun je mij een PB sturen met je klantennummer en wat meer info? Ik kijk het graag verder na voor jou.
rosierchris
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2014, 15:05

Masterdebter schreef:Bij mij werkt homespot wel maar de andere wifi verbinding niet, na homespot te hebben uitgeschakeld nog steeds niets. Ik wou geen Homespot ik heb er al drie dagen last mee .

Ik heb net hetzelfde :-( wifi valt meer uit dan dat het werkt en homespot geeft geen enkel probleem.
Hiervoor 2 maal gebeld naar operator...en vreemde uitleg over beide laptops die niet compatibel zouden zijn. Een beetje vreemd excuus daar de laptops amper 2 jaar oud zijn. Toen werkte wifi gedurende 3 uur en viel het weer uit. Ik geef het op.
thai2000
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 31 mei 2012, 17:04
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 3 keer

Als iedereen zijn homespot signaal zou AAN zetten dan zou deze mogelijkheid misschien beter werken .
Nu krijg ik bijna altijd een verificatie error ... die komt door een te zwak signaal.
Als men 10 meter van een homespot verwijderd is krijg je al deze fouitmelding...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Wat is trouwens de snelheid van een homespot ?

Onlangs heb ik er nog één gebruikt met een redelijk goede signaalsterkte maar verder dan 1.5 Mbps downstream geraakt ik niet :-(
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Ik zit gemiddeld op 2.3~2.5Mbps. Maar ik heb van tijd tot tijd veel disconnects vast. Dit heb ik met fon pakken minder.
Ik heb hier wel geen last met homespot. Deze werkt hier naar behoren en door de bushalte hier zie ik wel geregeld connecties staan.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
browndwarfus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 27 jun 2011, 10:51
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 8 keer

Daarnet in het wassalon hier in de buurt gebruik gemaakt van een homespot,
volgens de iPad Air sterk signaal maar de speedtest gaf niet meer dan 5 Mbps (maximaal) en upload 1,5 Mbps. Yelo tv viel begrijpelijkerwijs constant uit...
Weet natuurlijk niet waar de "bron" zat van die homespot, maar onze gebuur heeft er éne en dat is slechts 10 meter naast ons huis en daar zie ik zo geen sterk signaal op de iPad. Kan zelfs al geen verbinding maken op die afstand ! (is ook niet nodig, maar gewoon even meegeven)

groeten,
B
Synman
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 28 jun 2013, 21:29
Locatie: Massemen (Wetteren) Belgium
Bedankt: 12 keer

Zowel prive wifi als homespot werken perfect. Ik gebruik vrij veel de homespot of hotspot van TN. Inderdaad maar een 2Mb/s connectie, maar geen last van disconnects en dergelijke. Ikzelf heb een whoppa, en mensen die bij mij connecteren op de homespot hebben geen klachten.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

browndwarfus schreef:de speedtest gaf niet meer dan 5 Mbps (maximaal) en upload 1,5 Mbps. Yelo tv viel begrijpelijkerwijs constant uit...
Wat is daar begrijpelijk aan... volgens mij gebruikt Yelo TV maar iets van een 1 Mbps.
browndwarfus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 27 jun 2011, 10:51
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 8 keer

Dan was er ander probleem.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
schizm
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 jun 2013, 09:22
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 1 keer

browndwarfus schreef:Daarnet in het wassalon hier in de buurt gebruik gemaakt van een homespot,
volgens de iPad Air sterk signaal maar de speedtest gaf niet meer dan 5 Mbps (maximaal) en upload 1,5 Mbps. Yelo tv viel begrijpelijkerwijs constant uit...
Weet natuurlijk niet waar de "bron" zat van die homespot, maar onze gebuur heeft er éne en dat is slechts 10 meter naast ons huis en daar zie ik zo geen sterk signaal op de iPad. Kan zelfs al geen verbinding maken op die afstand ! (is ook niet nodig, maar gewoon even meegeven)

groeten,
B
Kans is klein dat we over hetzelfde wassalon hebben maar als ik in het wassalon hier vooraan connecteer via een homespot heb ik ook steeds een waardeloze verbinding , als ik er voor zorg dat hij pas met de homespot connecteer als ik achter in het wassalon sta dan lukt het plots wel. Yelo TV is dan te bekijken al hapert die soms nog.
Ik zie daar ook steeds een stuk of vier telenet modems dus ik vermoed dat er gewoon één "slechte" tussen zit.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”