Hallo,
Heb me vorige week volgende telefoon aangeschaft om eens te testen. Het werkt echter niet.
Online account aangemaakt met voipbuster pro, op de pc getest en dat werkt. Heb trouwens 15€ betaald of iets meer + 1 jaar free days of zoiets.
Op de pc werkt dus alles perfect maar de gigaset geeft steeds de melding verbinding mislukt.
ik gebuik de settings vd site:
SIP port : 5060
Registrar : sip.voipbusterpro.com
Proxy server : sip.voipbusterpro.com
Outbound proxy server : leave empty
Account name : your VoipBuster Pro username
Password : your VoipBuster Pro password
Display name/number : your VoipBuster Pro username or voipnumber
Stunserver (option) : stun.voipbusterpro.com
gigaset A580ip+voipbuster
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
- Bedankt: 11 keer
en hoe is de kwaliteit met voipbuster pro ??
Ik werk al een 2tal jaar met voipcheap, en sinds een tweetal weken zeer slechte kwaliteit.
( woorden die " gekapt " worden )
Ik werk al een 2tal jaar met voipcheap, en sinds een tweetal weken zeer slechte kwaliteit.
( woorden die " gekapt " worden )
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik geloof dejean.
Ik gebruik ook betamax voor alle uitgaand verkeer. Hoewel ik zelf voor 99pct tevreden ben, ligt het toch in periodes.
Ik heb ook een periode gehad (ik denk een 2-tal maanden terug), waar het gedurende 14 dagen ook niet zo goed was (af en toe gesprek onderbroken of slecht verstaanbaar).
De WAF (womens acceptance factor) voor VoIP daalde hier naar nul .
Gezien de verschillende Betamax clones allen dezelfde servers gebruiken, is er volgens mij géén onderscheid in kwaliteit.
De verschillen zullen eerder toevallig zijn.
Ik gebruik ook betamax voor alle uitgaand verkeer. Hoewel ik zelf voor 99pct tevreden ben, ligt het toch in periodes.
Ik heb ook een periode gehad (ik denk een 2-tal maanden terug), waar het gedurende 14 dagen ook niet zo goed was (af en toe gesprek onderbroken of slecht verstaanbaar).
De WAF (womens acceptance factor) voor VoIP daalde hier naar nul .
Gezien de verschillende Betamax clones allen dezelfde servers gebruiken, is er volgens mij géén onderscheid in kwaliteit.
De verschillen zullen eerder toevallig zijn.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 41 keer
Kan dit enkel ook maar bevestigen. Na meerdere jaren Betamax/Delmont gebruik is het soms duidelijk minder.
Heb ook periodes en/of gewoon verbindingen waar de kwaliteit te wensen over laat en slecht overkomt.
Soms zit er niets anders op dan met een andere lijn (of mobiel indien geen analoge lijn) terug te bellen.
Maar goed, het blijft voor zijn prijs en het meeste gebruik een mooie oplossing; zou het niet graag meer missen.
Heb ook periodes en/of gewoon verbindingen waar de kwaliteit te wensen over laat en slecht overkomt.
Soms zit er niets anders op dan met een andere lijn (of mobiel indien geen analoge lijn) terug te bellen.
Maar goed, het blijft voor zijn prijs en het meeste gebruik een mooie oplossing; zou het niet graag meer missen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 22 keer
Ik heb alvast niet te klagen over de kwaliteit maar de mensen waar ik mee bel horen soms een galm ... en dat is natuurlijk minder. Maar zelf vind ik het geluid aan mijn kant dus perfect.
Beste Conehead, ik had sinds de opstart van mijn VOIP C470IP via provider WeePee regelmatig problemen. De laatste maande liep alles behoorlijk, behalve de melding "sip registration failed" die ik regelmatig om mijn schermen zag verschijnen( bezit 6 toestellen).
Op basis van uw foto in bijlage heb ik nogmaals mijn instellingen bekeken en zag daar toch een 2 tal zaken anders ingesteld dan bij jou het geval was.
Met name STUN-gebruiken stond aangezet (ik denk ooit aangezet uit wanhoop. En ook outbound proxy-mode stond bij mij op "auto", nu op basis van uw settings ook op "nooit" ingesteld.
Maw, ik hoop dat deze aanpassing het laaste deeltje was dat in mijn puzzel ontbrak en in de toekomst alles gesmeerd loopt. Bedankt voor uw bijdrage.
P.S. Verder (momenteel) zeer tevreden over werking toestel + provider.
Op basis van uw foto in bijlage heb ik nogmaals mijn instellingen bekeken en zag daar toch een 2 tal zaken anders ingesteld dan bij jou het geval was.
Met name STUN-gebruiken stond aangezet (ik denk ooit aangezet uit wanhoop. En ook outbound proxy-mode stond bij mij op "auto", nu op basis van uw settings ook op "nooit" ingesteld.
Maw, ik hoop dat deze aanpassing het laaste deeltje was dat in mijn puzzel ontbrak en in de toekomst alles gesmeerd loopt. Bedankt voor uw bijdrage.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
- Bedankt: 11 keer
Ik heb op mijn nieuwe 610 IP telefoon de Weepee code ingevoerd voor automatische configuratie,DeeBee schreef:Beste Conehead, ik had sinds de opstart van mijn VOIP C470IP via provider WeePee regelmatig problemen. De laatste maande liep alles behoorlijk, behalve de melding "sip registration failed" die ik regelmatig om mijn schermen zag verschijnen( bezit 6 toestellen).
tot mijn grote verwondering is " STUN " daardoor automatisch geactiveerd !
Ook regelmatig meldingen "sip registration failed" . De enige oplossing hiervoor is de modem resetten, en alles functioneert prima.
Maar het blijft vervelend ( dit probleem stelt zicht nooit met voipcheap )
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 25 keer
Ik kan confirmeren dat met de automatische configuratie de STUN aan staat en de outbound proxy op 'always' staat!.
Mijn Belgacom2WeePee swap is over 8 dagen, maar de instellingen zijn reeds klaar .
Mijn Belgacom2WeePee swap is over 8 dagen, maar de instellingen zijn reeds klaar .