configuratie

Alles over TV via satelliet
Plaats reactie
stimpy182
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 nov 2010, 20:20

Ik ben serieus aan het overwegen om over te schakelen naar digitale televisie via de schotel.
Nu heb ik 3 tv toestellen waarvan er 1 bijna nooit gebruikt wordt. Nu had ik graag 2 toestellen kunnen aansluiten. Moet ik dan 2 decoders hebben?
Hoe zit het het dan kwa bekabeling moet ik overal coax kabel naartoe trekken?

Ik heb nu in het ganse huis utp kabel's liggen, bestaat er een oplossing om alles te laten binnenkomen(bv. op een dreambox) en dan ipv een tweede televisie toestellen een pc te plaatsen te streamen? Kun je dan 2 verschillende programma's bekijken?

heeft er iemand ervaring met een dergelijk opstelling liefst een beetje low-budget want een oplossing van 3 a 400€ zal ik er anders nooit uit kunnen winnen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

stimpy182 schreef:liefst een beetje low-budget want een oplossing van 3 a 400€ zal ik er anders nooit uit kunnen winnen.


Vergeet het dan al maar meteen... satelliet TV heeft leuke mogelijkheden maar het budget is meestal niet klein.

Trouwens er is hier pas een topic geweest met een gelijkaardige vraag... lees dan misschien eerst eens.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

bestaat er een oplossing om alles te laten binnenkomen(bv. op een dreambox) en dan ipv een tweede televisie toestellen een pc te plaatsen te streamen?
ja, lukt bij mij, zelfs via wifi

Kun je dan 2 verschillende programma's bekijken?
niet bij mij, ALS ik het doe, kijk ik met mijn laptop hetzelfde dan dat op de tv afspeelt
Ik kan wel via mijn laptop de posten verzetten

Wat is goedkoop?
de koe zegt boe
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

low budget kan zeker maar dan zonder dreamboxen etc.

Nu had ik graag 2 toestellen kunnen aansluiten. Moet ik dan 2 decoders hebben?
Hoe zit het het dan kwa bekabeling moet ik overal coax kabel naartoe trekken?


2tv = 2decoders
2tvs= 2 coaxen
2tvs met een er van waar je wil kijken en opnemen tegelijk= tv1: 1 coax tv2: 2coaxen
Dan moet je wel een ontvanger hebben met 2 tunes wat eigenlijk zeker aan te raden is.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 774
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 70 keer

q tec nog nooit van uni cable gehoord ?
of da goedkoop is , is wat anders.
en moei me niet met iets waar geen ervaring mee

fibernet enz he :beerchug:
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 788
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 58 keer

Met een schotelset met dual-LNB en een VU+duo aangesloten op je netwerk zal je al ver komen, ...

Daar kan je idd wél op TV1 naar iets kijken, nog iets opnemen, én tegelijk via je netwerk (PC, tablet, ...) naar nóg iets anders kijken...

Als je even in Nederland online gaat zoeken dan vind je wel een Vu+duo die een pak goedkoper is dan hier...
Ik bestelde die van mij bij Globalsat...

GRTS
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
stimpy182
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 nov 2010, 20:20

Dus als ik het een beetje goed begrepen heb zou ik met een multytenne en een VU+ Duo Twin alles kunnen dat ik wil.
dwz.
Ofwel opnemen en 1 programma bekijken.
Ofwel op 2 tv toestellen(of 1 toestel en 1 pc) naar 2 verschillende programma's kijken.
Moet ik dan 2 kabels van de multytenne naar de VU+ Duo Twin leggen of is 1 voldoende? Of bestaat de mogelijkheid om een tweede kabel te leggen naar het tweede toestel en daar een goedkopere decoder via cardsharing op te intalleren?

Die VU+ Duo Twin is een linux machine, als ik het zo begrijp zou hij dan divx en dergelijke ook moeten kunnen afspelen?
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Als ik me niet vergis kan de duo geen xvid afspelen . En let op met die goedkopere toestellen , dat je geen namaak (clone) koopt. Voor de rest kom je er al een heel eind mee .

Ik was er zo tevreden van dat ik gelijk de ultimo heb aangeschaft :-D
Afbeelding
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

De vu duo speelt divx en xvid af omdat dit in hardware afgehandeld wordt. Best twee kabels trekken van jouw schotel naar jouw ontvanger. Anders ben je redelijk beperkt in het opnemen/bekijken van meerdere programma's.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Klopt lithion , de ultimo ook ( dm800 kon dat niet denk ik ) .Hoe dan ook , die ultimo echt een aanrader :P .


Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat”