Ik ben serieus aan het overwegen om over te schakelen naar digitale televisie via de schotel.
Nu heb ik 3 tv toestellen waarvan er 1 bijna nooit gebruikt wordt. Nu had ik graag 2 toestellen kunnen aansluiten. Moet ik dan 2 decoders hebben?
Hoe zit het het dan kwa bekabeling moet ik overal coax kabel naartoe trekken?
Ik heb nu in het ganse huis utp kabel's liggen, bestaat er een oplossing om alles te laten binnenkomen(bv. op een dreambox) en dan ipv een tweede televisie toestellen een pc te plaatsen te streamen? Kun je dan 2 verschillende programma's bekijken?
heeft er iemand ervaring met een dergelijk opstelling liefst een beetje low-budget want een oplossing van 3 a 400€ zal ik er anders nooit uit kunnen winnen.
configuratie
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Vergeet het dan al maar meteen... satelliet TV heeft leuke mogelijkheden maar het budget is meestal niet klein.stimpy182 schreef:liefst een beetje low-budget want een oplossing van 3 a 400€ zal ik er anders nooit uit kunnen winnen.
Trouwens er is hier pas een topic geweest met een gelijkaardige vraag... lees dan misschien eerst eens.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
ja, lukt bij mij, zelfs via wifibestaat er een oplossing om alles te laten binnenkomen(bv. op een dreambox) en dan ipv een tweede televisie toestellen een pc te plaatsen te streamen?
niet bij mij, ALS ik het doe, kijk ik met mijn laptop hetzelfde dan dat op de tv afspeeltKun je dan 2 verschillende programma's bekijken?
Ik kan wel via mijn laptop de posten verzetten
Wat is goedkoop?
de koe zegt boe
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 101 keer
low budget kan zeker maar dan zonder dreamboxen etc.
2tvs= 2 coaxen
2tvs met een er van waar je wil kijken en opnemen tegelijk= tv1: 1 coax tv2: 2coaxen
Dan moet je wel een ontvanger hebben met 2 tunes wat eigenlijk zeker aan te raden is.
2tv = 2decodersNu had ik graag 2 toestellen kunnen aansluiten. Moet ik dan 2 decoders hebben?
Hoe zit het het dan kwa bekabeling moet ik overal coax kabel naartoe trekken?
2tvs= 2 coaxen
2tvs met een er van waar je wil kijken en opnemen tegelijk= tv1: 1 coax tv2: 2coaxen
Dan moet je wel een ontvanger hebben met 2 tunes wat eigenlijk zeker aan te raden is.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 58 keer
Met een schotelset met dual-LNB en een VU+duo aangesloten op je netwerk zal je al ver komen, ...
Daar kan je idd wél op TV1 naar iets kijken, nog iets opnemen, én tegelijk via je netwerk (PC, tablet, ...) naar nóg iets anders kijken...
Als je even in Nederland online gaat zoeken dan vind je wel een Vu+duo die een pak goedkoper is dan hier...
Ik bestelde die van mij bij Globalsat...
GRTS
Daar kan je idd wél op TV1 naar iets kijken, nog iets opnemen, én tegelijk via je netwerk (PC, tablet, ...) naar nóg iets anders kijken...
Als je even in Nederland online gaat zoeken dan vind je wel een Vu+duo die een pak goedkoper is dan hier...
Ik bestelde die van mij bij Globalsat...
GRTS
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
Dus als ik het een beetje goed begrepen heb zou ik met een multytenne en een VU+ Duo Twin alles kunnen dat ik wil.
dwz.
Ofwel opnemen en 1 programma bekijken.
Ofwel op 2 tv toestellen(of 1 toestel en 1 pc) naar 2 verschillende programma's kijken.
Moet ik dan 2 kabels van de multytenne naar de VU+ Duo Twin leggen of is 1 voldoende? Of bestaat de mogelijkheid om een tweede kabel te leggen naar het tweede toestel en daar een goedkopere decoder via cardsharing op te intalleren?
Die VU+ Duo Twin is een linux machine, als ik het zo begrijp zou hij dan divx en dergelijke ook moeten kunnen afspelen?
dwz.
Ofwel opnemen en 1 programma bekijken.
Ofwel op 2 tv toestellen(of 1 toestel en 1 pc) naar 2 verschillende programma's kijken.
Moet ik dan 2 kabels van de multytenne naar de VU+ Duo Twin leggen of is 1 voldoende? Of bestaat de mogelijkheid om een tweede kabel te leggen naar het tweede toestel en daar een goedkopere decoder via cardsharing op te intalleren?
Die VU+ Duo Twin is een linux machine, als ik het zo begrijp zou hij dan divx en dergelijke ook moeten kunnen afspelen?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 64 keer
De vu duo speelt divx en xvid af omdat dit in hardware afgehandeld wordt. Best twee kabels trekken van jouw schotel naar jouw ontvanger. Anders ben je redelijk beperkt in het opnemen/bekijken van meerdere programma's.