12 mbit VDSL profiel

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
CronoS
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 jul 2005, 10:53
Bedankt: 1 keer

Hoi,

Toch even een balletje opgooien. Ik kom van ADSL af, waarbij ik een maximale 4 mbit lijnprofiel heb. Ik wil wel sneller, maar vanwege de afstand kan ik helaas niet sneller. Nu is er sinds kort VDSL mogelijk op mijn adres. Nagevraagd en ik kan, vanwege de afstand, maximaal een 12 mbit profiel afnemen. Klinkt mooi.

Echter, ik heb nu Just-in-Case Internet profiel, omdat ik toch niet sneller kan dan die 4 mbit. Vervolgens zou ik nu dus 12 mbit kunnen afsluiten, waardoor een Enough Internet profiel voldoende voor me zou zijn. Echter is VDSL alleen mogelijk op het Newer en Faster internet profiel, alleen de maximale snelheden van dit profiel zou ik nooit kunnen halen. Begrijp me niet verkeerd, ik zou dit profiel graag willen afsluiten als ik het zou kunnen halen, maar het is voor mij geen haalbare kaart waardoor de maximale snelheid van het Enough Internet profiel voldoende is.
De meerprijs in abonnementskosten van 10 euro per maand verschil tussen het Enough Internet en Newer faster Abonnement heeft voor mij dus geen zin en is theoretisch gezien gewoon weggegooid geld, zo zie ik dat toch.. Het Enough Internet profiel zou dus beter bij mij persoonlijke behoefte passen. Hierdoor heb ik dus nog geen VDSL genomen, omdat de investeringkosten (administratie/setupkosten, modem, splitter, maandelijkse verhoging abonnementskosten) en hetgeen wat ik er voor terug krijg (8 mbit verhoging) niet rendabel vind om een Newer en Faster abonnement af te sluiten.

De vraag is of dat dit in de toekomst misschien nog gaat veranderen? Uiteindelijk maakt mij het persoonlijk niet uit welke techniek er wordt gebruikt bij een abonnement, de maximale snelheid voor een abonnement is het meest interessant en dat is hetgeen waardoor je een abonnement afsluit? Het zou handig zijn als er een abonnement komt op basis van een VDSL techniek waarbij de maximale snelheid lager is, zodat mensen zoals ik over de streep getrokken kunnen worden :)

Thanks..
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Bij belgacom gaan ?

Daar krijg je op de goedkoopste profielen ook VDSL2.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Of belgacom de goedkoopste vdsl aanbied dat weet ik zo nog niet.
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

Als je een vaste telefoon bij BGC hebt, dan is BGC Start (max. 15Mbit / 50GB volume) vermoedelijk de oplossing voor 19,15€/mnd, da's net iets minder dan de Just in Case. En nog 7 uur extra promotie bij BGC Klik !!
CronoS
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 jul 2005, 10:53
Bedankt: 1 keer

Ik heb op zich een vaste lijn van belgacom.. Even er vanuit gaan dat je bij dit abonnement standaard in een VDSL profiel afgesloten kan worden, dan zijn de abonnementskosten en setupkosten voor mij persoonlijk toch een stuk lager dan wat Edpnet bied... EDPNet zou beter zijn formules voor VDSL ook wat breder introduceren en wat meer laten aansluiten bij Belgacom..

Maargoed.. ik ga ook niet meteen over een nacht ijs, aangezien ik ook bij Edpnet goede ervaringen heb.
flimofly
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Je haalt daar een zeer goed punt aan. Op dit moment voel ik me eigenlijk wat 'bekocht' bij EDPNet wanneer ik vergelijk met Belgacom Start. Ik betaal voor Enough Internet nl. €42/maand incl. BTW en haal maar 4,5Mbps, bij Belgacom zou ik een veel hogere snelheid halen en maar €25/maand betalen!

Downgraden naar Just In Case Internet lijkt niet echt een optie -- dit kost €60, en gelet op de huidige marktsituatie denk ik niet dat ik bij EDPNet blijf.
Gebruikersavatar
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 472
Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
Twitter: jslabbaert
Locatie: Sinaai-Waas
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 382 keer

Beste flimofly, het spijt me dat je je bekocht voelt om bij ons klant te zijn, ik begrijp ook de frustratie die je uit. Kan je even uitleggen hoe het komt dat je €42/maand betaald voor je abonnement bij ons, welke opties heb je? Misschien is er wel een oplossing mogelijk :?
flimofly
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ik moet mijn vorig bericht corrigeren. Tot voor enkele maanden was het €42 (ADSL Home), nu is het zo"n €36 (Enough Internet+Telephony). Mijn excuses, wil zeker geen onjuiste negatieve info verspreiden want ben voor het overige zeer tevreden.

Desalniettemin toch nog een heel prijsverschil, gelet op het verschil in snelheid.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

je wil dus VDSL van EDPnet , maar wil er niet voor betalen ? (concludeer ik ? )

Het is dat , ongacht welke snelheid , EDPnet VDSL tarief moet betalen aan Belgacom om het simplistisch uit te leggen

Dat ze dan geen prijsinderscheid maken in VDSL en je altijd het snelste aanbieden lijkt mij zeer fair !
The eternal and true pessimist :D
Gebruikersavatar
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 472
Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
Twitter: jslabbaert
Locatie: Sinaai-Waas
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 382 keer

@flimofly ik ben blij dat je tevreden bent, en het spijt me dat ons aanbod niet 100% aan je wensen voldoet, maar a3ke heeft gelijk, wij moeten er een premium product van maken, want we moeten een premium prijs voor betalen :cry: We werken keihard samen met het BIPT om de pricing 'democratisch' te krijgen, want momenteel zijn onze setupkosten zéér hoog (veel hoger dan wat onze klanten ons betalen), dit is trouwens de grootste reden waarom nog niemand anders VDSL2 aanbied op het gereguleerd model (met eigen producten, geen belgacom producten).
flimofly
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

@a3ke: Ik vergelijk dan eigenlijk Belgacom Internet Start (VDSL à €25 incl. vaste lijn e.d.) met de VDSL optie van EDPNet. Die vergelijking op zich lijkt me fair. Ik begrijp uit de uitleg (waarvoor dank) dat onafhankelijke providers (niet-Belgacom) eigenlijk nooit concurrentieel kunnen zijn qua prijs VDSL aangezien ze deze zelf eerst inkopen? Dus eigenlijk zou het netwerk in overheidsbeheer moeten komen (à la Infrabel) om het eerlijk te maken?
gobber
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 30 dec 2006, 17:44
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

flimofly schreef:@a3ke: Ik vergelijk dan eigenlijk Belgacom Internet Start (VDSL à €25 incl. vaste lijn e.d.) met de VDSL optie van EDPNet. Die vergelijking op zich lijkt me fair. Ik begrijp uit de uitleg (waarvoor dank) dat onafhankelijke providers (niet-Belgacom) eigenlijk nooit concurrentieel kunnen zijn qua prijs VDSL aangezien ze deze zelf eerst inkopen? Dus eigenlijk zou het netwerk in overheidsbeheer moeten komen (à la Infrabel) om het eerlijk te maken?
hopelijk komt het er ooit door
Afbeelding
Afbeelding
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

flimofly schreef:@a3ke: Ik vergelijk dan eigenlijk Belgacom Internet Start (VDSL à €25 incl. vaste lijn e.d.) met de VDSL optie van EDPNet. Die vergelijking op zich lijkt me fair. Ik begrijp uit de uitleg (waarvoor dank) dat onafhankelijke providers (niet-Belgacom) eigenlijk nooit concurrentieel kunnen zijn qua prijs VDSL aangezien ze deze zelf eerst inkopen? Dus eigenlijk zou het netwerk in overheidsbeheer moeten komen (à la Infrabel) om het eerlijk te maken?
Ja zoals infrabel of eandis, dat maakt het veel goedkoper :angel:
gobber
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 30 dec 2006, 17:44
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Gray schreef:
flimofly schreef:@a3ke: Ik vergelijk dan eigenlijk Belgacom Internet Start (VDSL à €25 incl. vaste lijn e.d.) met de VDSL optie van EDPNet. Die vergelijking op zich lijkt me fair. Ik begrijp uit de uitleg (waarvoor dank) dat onafhankelijke providers (niet-Belgacom) eigenlijk nooit concurrentieel kunnen zijn qua prijs VDSL aangezien ze deze zelf eerst inkopen? Dus eigenlijk zou het netwerk in overheidsbeheer moeten komen (à la Infrabel) om het eerlijk te maken?
Ja zoals infrabel of eandis, dat maakt het veel goedkoper :angel:
off topic : dat is dan aan de politiek,

monopoly is alleen maar een bordspel :bang:
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 472
Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
Twitter: jslabbaert
Locatie: Sinaai-Waas
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 382 keer

@flimofly Eigenlijk is het huidige systeem niet zo verschillend, BIPT berekend in samenspraak met Belgacom de kostprijs van Belgacom, hierop wordt een kleine marge genomen, kortom het zou belgacom 'evenveel' moeten kosten dan de OLO. Maar het is voor een miljardenbedrijf als Belgacom, makkelijker om reklame te maken, 'cadeaus' uit te delen, en een televisieproduct uit de grond te stampen dan dat voor een kleine OLO is. Belgacom heeft bovendien vanuit het verleden miljoenen klanten die hun veel betalen, en die blijven vaak nog gewoon blindelings gaan voor Belgacom/Telenet, zonder de alternatieven te onderzoeken.

Moest er een infrabel-achtig iets komen, zal Belgacom nog steeds de big bucks hebben om dit te doen.

De oplossing is misschien dat Belgacom de OLO's zou moeten sponsoren en dat gedeelte zou in de kostprijs mee opgenomen moeten worden, zodra de OLO groot genoeg wordt zou die mee moeten bijdragen etc etc.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Dan heb je weer discriminatie tussen olo's. Olo's moeten zich niet enkel op prijs afzetten van Belgacom. Edpnet doet het nu op snelheidprofielen, dommel vroeger op volume. Scarlet op all in. Maar uiteindelijk vind i belgacom dan nog inventiever met zijn deezer, fon, ... Ik begrijp bijv niet waarom niemand een gaming formule aanbiedt die voorrang geeft aan gaming trafiek voor zo laag mogelijke pings en zo en met een link met steam en zo. Ik zeg maar wat.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
flimofly
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ok, hartelijk bedankt voor de verhelderende uitleg. Dit maakt het veel inzichtelijker!
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

goztow: belgacom heeft een exclusief contract met onlive...
maar er zijn spijtig genoeg nog steeds geen producten met onlive :(
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Ik ga hier even heel lelijk off-topic gaan maar inderdaad, Belgacom zal het on-live serverpark draaien (voor Europa? - 't is al een tijdje geleden..). Ik heb het zelf mogen testen met (nog) de servers aan de oostkust van de USA en dat was wel heel mooi. Niks lag, prachtig beeld,.. Spijtig dat het nog steeds niet verkrijgbaar is, ik zou zeker eerder een on-live abonnementje in huis nemen dan een nieuwe spelconsole te kopen.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”