Toch even een balletje opgooien. Ik kom van ADSL af, waarbij ik een maximale 4 mbit lijnprofiel heb. Ik wil wel sneller, maar vanwege de afstand kan ik helaas niet sneller. Nu is er sinds kort VDSL mogelijk op mijn adres. Nagevraagd en ik kan, vanwege de afstand, maximaal een 12 mbit profiel afnemen. Klinkt mooi.
Echter, ik heb nu Just-in-Case Internet profiel, omdat ik toch niet sneller kan dan die 4 mbit. Vervolgens zou ik nu dus 12 mbit kunnen afsluiten, waardoor een Enough Internet profiel voldoende voor me zou zijn. Echter is VDSL alleen mogelijk op het Newer en Faster internet profiel, alleen de maximale snelheden van dit profiel zou ik nooit kunnen halen. Begrijp me niet verkeerd, ik zou dit profiel graag willen afsluiten als ik het zou kunnen halen, maar het is voor mij geen haalbare kaart waardoor de maximale snelheid van het Enough Internet profiel voldoende is.
De meerprijs in abonnementskosten van 10 euro per maand verschil tussen het Enough Internet en Newer faster Abonnement heeft voor mij dus geen zin en is theoretisch gezien gewoon weggegooid geld, zo zie ik dat toch.. Het Enough Internet profiel zou dus beter bij mij persoonlijke behoefte passen. Hierdoor heb ik dus nog geen VDSL genomen, omdat de investeringkosten (administratie/setupkosten, modem, splitter, maandelijkse verhoging abonnementskosten) en hetgeen wat ik er voor terug krijg (8 mbit verhoging) niet rendabel vind om een Newer en Faster abonnement af te sluiten.
De vraag is of dat dit in de toekomst misschien nog gaat veranderen? Uiteindelijk maakt mij het persoonlijk niet uit welke techniek er wordt gebruikt bij een abonnement, de maximale snelheid voor een abonnement is het meest interessant en dat is hetgeen waardoor je een abonnement afsluit? Het zou handig zijn als er een abonnement komt op basis van een VDSL techniek waarbij de maximale snelheid lager is, zodat mensen zoals ik over de streep getrokken kunnen worden

Thanks..