Nieuwe installatie satelliet

Alles over TV via satelliet
Plaats reactie
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

bij de verbouwingen coax kabels laten bijsteken maar die komen nog los uit de muur kan ik er een COAX EINDDOOS dubbel over plaatsen?

ZO komen de kabels uit de muur: dus die afknippen op juist formaat en aansluiten op de doos?
[Foto de dubbele] en de andere 2 mogen enkele zijn want daar is er maar 1 kabel enkele??
Afbeelding

_______________________
Nu wat wil ik nog:

*Canaal digitaal + tvv 2.5€ (ik geraak normaal wel aan beide...) dus ga er vanuit 2 smartcards voor 4ontvangers :lol:
*Ik wil ook maar 1 keer betalen voor een smartcard dus dacht ik aan multiroom er is nog een variant maar ik kom er ff niet op?
*Is het mogelijk met bovenstaande of is dat enkel mogelijk voor ofwel CD kaart of TVV? desnoods gaat de tvv kaart dan maar in één ontvanger ik ga vt4 enzo niet missen.



*Qwa ontvanger: VU Plus HD Duo - .PVR Ready (dreambox is te duur ja verbouwen is al duur genoeg :roll: )
Ofwel cheaper en Mystique SaTiX-S2 V2 CI Dual, 2xDVB-S2 CI HDTV/MPEG4/H.264
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Ja dat kan , ik veronderstel dat je een twin tuner wil in de living ?
Niko heeft trouwens propere inbouw dozen. (maar daar ga je wat meer aan kwijt zijn)
Verder 1x vu+duo, daar je kaartjes in, cardshare aanmaken en zorgen dat je al je recievers (bv. 2X vu+solo) op je thuisnetwerk kan aansluiten.
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 788
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 58 keer

Ik kan je zeker een vu+ duo aanbevelen!!

Streamt ook naar PC of tablet, zo kan je bvb voor de slaapkamer een tablet voorzien ipv sat-ontvanger en TV? Zo doen wij het toch...
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Gewoon dreambox achtige decoders kopen en uw kaart via CCCam delen .. extra hardware of eigenaardigheden gewoon de juiste decoders kopen.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

iceke schreef:Ja dat kan , ik veronderstel dat je een twin tuner wil in de living ?
Niko heeft trouwens propere inbouw dozen. (maar daar ga je wat meer aan kwijt zijn)
Verder 1x vu+duo, daar je kaartjes in, cardshare aanmaken en zorgen dat je al je recievers (bv. 2X vu+solo) op je thuisnetwerk kan aansluiten.


Maar met die dozen geeft dat geen storing of geen probleem?
Twin is voor boven , in de living singel en een andere kamer boven ook een single. (oja over het hele huis zijn 16 rj45 poorten dus daar geen gebrek aan) Enkel nog een switch vinden van 8of meer poorten. (achter een bbox2)
Over een Vu bestaat er geen twijfel maar de andere 2 zullen bij voorkeur iets zijn a la dit of Rebox Re-2200
kan Clone+ of Smart Wi daar met overweg? Dit systeem kost namelijk één keer €150
Smart Wii liefst want daar krijg ik 3 Clien kaarten bij tov 2 bij Clone+
Iemand ervaring mee?

Ik kan je zeker een vu+ duo aanbevelen!!

Streamt ook naar PC of tablet, zo kan je bvb voor de slaapkamer een tablet voorzien ipv sat-ontvanger en TV? Zo doen wij het toch...

Leuk Leuk naar een tablet dus waarschijnlijk ook naar een galaxy S2?


Gewoon dreambox achtige decoders kopen en uw kaart via CCCam delen .. extra hardware of eigenaardigheden gewoon de juiste decoders kopen.

Ja met 3 vu+ zou dat gaan maar die kosten voor een single toch ook al ± 270€ (*2) +360€
CCCam lijkt me wel leuk om eens te testen :-)
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Die dozen dempen je signaalsterkte natuurlijk wel een beetje, maar niet in die mate dat je er last van gaat krijgen(of je kabel moet zeer al lang of van slechte kwaliteit zijn)
Persoonlijk koop ik liever een reciever die goed ondersteund wordt dan eentje die wat goedkoper is.(liever wat extra € uitgeven aan een dreambox/vu+ waarvan je weet dat er altijd images klaarstaan op de site van pli en een grote userbase heeft) In minder ondersteunde boxen steek je meestal meer tijd om alles geconfigureerd te krijgen en te updaten. Net zoals ik liever een multitenne ophang die op 5 minuten uitgelijnd is dan schotel met losse lnb's die ietskes meer signaal geeft maar heel wat meer afstel werk heeft.
De vu+/dreambox heeft software die met cardshares overweg kan dus ik zie het nut van smart wi en co niet in.
Een cardshare opzetten is niet zo moeilijk hoor, kwestie van de juiste bestanden in de juiste folder zetten en je bent vertrokken.
VU+kopen -> pli installeren -> softcam installeren -> tekstfile aanmaken -> naar de juiste map kopiëren -> kijken.
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Mijn coaxen gaan rechtstreeks uit de muur naar de dreamboxen door een blind afdekplaatje, zo heb ik zeker geen problemen of verlies.
Als je kabels lang genoeg zijn zou ik het zo doen. :wink:
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

De ts heeft op de foto te zien al materiaal van Niko in z'n potjes steken, dan kan jij evengoed nog een dubbele coax aansluiting van niko bijkopen. (daarom dat ik die tip gaf, alles proper weggewerken en dan zo'n witte opzetdoos van een noname merk ernaast is nu ook weer niet het van het)
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 788
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 58 keer

q-tec schreef: Ik kan je zeker een vu+ duo aanbevelen!!

Streamt ook naar PC of tablet, zo kan je bvb voor de slaapkamer een tablet voorzien ipv sat-ontvanger en TV? Zo doen wij het toch...


Leuk Leuk naar een tablet dus waarschijnlijk ook naar een galaxy S2?


Zéker!! Hij doet het zonder enig probleem naar al mijn androids, een HTC Desire, een Desire HD, en een Acer A500 10.1 inch tablet. Wel even Dreamdroid en Daroonplayer installeren. Heerlijk gewoon!

Tip: neem een VU+duo, kan je echt àlle kanten mee op!

GRTS

Karel
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Die dozen dempen je signaalsterkte natuurlijk wel een beetje, maar niet in die mate dat je er last van gaat krijgen(of je kabel moet zeer al lang of van slechte kwaliteit zijn)

Vrij lang 25a30m maar wel kwaliteit.
Merk van coax doosje moet toevallig zijn dat is de elektricien zijn werk :-)

De vu+/dreambox heeft software die met cardshares overweg kan dus ik zie het nut van smart wi en co niet in.

Ook met goedkopere toestellen ala rebox 2200 om maar iets te zeggen of de standaard tvv ontvangers?

Zéker!! Hij doet het zonder enig probleem naar al mijn androids, een HTC Desire, een Desire HD, en een Acer A500 10.1 inch tablet. Wel even Dreamdroid en Daroonplayer installeren. Heerlijk gewoon!

Tip: neem een VU+duo, kan je echt àlle kanten mee op!

Mooi er zal zeker 1 vu+ zijn dus dat lukt wel!

____________________________________________________.
Nu aan het twijfelen om ipv 3 lnbs toch 4 te nemen maar zitten er deftige zenders op Hotbird?
Een filmkanaal waar je spaanse audio kan swappen naar english?


VU+kopen -> pli installeren -> softcam installeren -> tekstfile aanmaken -> naar de juiste map kopiëren -> kijken.

Met wat kan je dan kijken pc of/en ontvanger met ethernet?


Stel
vu duo+
rebox re220
AB IPBOX 250S PVR Black


Kan ik daar een intern netwerk mee opzetten?
Zoniet enige tips welke ontvangers dat wel doen? (zo goedkoop mogelijk moeten enkel die share van vu aankunnen en afspelen en opnemen)
Ik pruts wel met de vu duo maar de andere 2 zullen in aanraking komen met personen die al vragen waarom de pc niet werkt als er geen stroom is :bang:
Vandaar bv 2 reboxen ervaring leert me dat er weinig verkeerd kan gaan ook al duwen ze op alle knopjes.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Ervaring leert me dat wanneer er iets misgaat je beter af bent met een iets duurdere dreambox|vu+ die goed ondersteund wordt dan met een linux ontvanger die ook alternatieve firmware kan draaien ;-)
Ik heb geen ervaring met rebox of ipbox dus op die vraag ga ik niet antwoorden.
Met je vu+ stream je je beeld naar pc of smartphone/tablet(zonder tuner smartcam) en stuur je je codes door naar andere ontvangers(met tuner en smartcam)
2 verschillende dingen dus.
Met smartwii heb je geen softcam nodig en kan je dus een cardshare opzetten met alle ontvangers maar wat heb je daaraan als de kost van een smartwii hoger is dan de meerprijs van 2 vu+ solo's (tenzij je geen bedraad netwerk hebt natuurlijk)

Ervaring leert me ook dat de leercurve om een vu+ te flashen met pli en te gebruiken niet echt stijl is. Je hebt namelijk een prima website die alle info bundelt.
Geen gedoe met verschillende images met verschillende softcams verschillende firmware flashers, anderstalige kanaalsettings enz.
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat”