Na het bestuderen van mijn Telenet factuur tot de conclusie gekomen dat we de telefonie amper gebruiken.
15 minuten/maand tegen een kost van +-20 euro dat zijn dure minuten. Weg ermee dus.
De oude comfortnet xl bied 30 Mbit met 50 GB traffic.
Basicnet bied 20 MBit met 50 GB traffic.
Dus een downgrade van mijn oude shake naar een Basic Shake van 31,95 euro/maand leek mij een mooie besparing.
Ik bel naar de administratie om te vragen of dit mogelijk was, omdat de lijn op onze BVBA staat kom ik direct bij de helpdesk voor KMO's en wordt vriendelijk geholpen door een mevrouw. De telefoonlijn zou op 31/11 afgesloten worden. Internet gingen ze direct omschakelen. Mijn andere vraag ging ze dan ook direct inboeken dan was het in orde. Ik zou nergens last van hebben en alles blijft werken.
Ok, ondertussen met de kindjes gaan zwemmen.
s'Avonds terug thuis omstreeks 20u00, geen internet meer.
Ik bel naar Telenet. Blijkt dat ze mijn internet hebben gewist, en een FiberNet geboekt. Van de telefoon die weg moest geen notitie.
De persoon aan de helpdesk was zeer vriendelijk, zag dat het fout was, maar kon mij ook niet helpen door mijn internet te activeren.
Er was kans dat het de nacht van maandag op dinsdag in orde ging zijn. Helaas was dit niet zo. Omdat er niemand meer van administratie was kon ook niet alles gebeuren wat hij zou willen. En voor je het weet is het 22u00 en dan krijg je een bandje...
s'Nachts krijg ik een mail waarin ze mij danken voor mijn bestelling voor telefoon en digitale tv. (gelukkig bestaat er zoiets als mobiel internet
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Zit daar ergens een randomizer in een of andere administratie module ? Het lijkt er wel op.
01/11 dinsdag is een feestdag dus dan kunnen/willen ze je niet helpen. Bepaalde dingen moeten vanuit Mechelen gebeuren maar daar is niemand.
Laten we hopen dat de helpdesk medewerker die het in orde ging brengen woensdag zoals beloofd iets van zich laat horen en het opgelost krijgt.
Ik was nog aan het twijfelen om over een aantal maanden een business fibernet shake te nemen, omdat je daar toch meer garanties op krijgt.
Maar van het moment dat ze dus de administratieve dienst nodig hebben voor de een of andere reden zit je vast. Zit je daar met je SLA.
Ondertussen alvast een aanvraag gedaan voor een eenvoudige adsl lijn bij Belgacom als backup want het vertrouwen in Telenet zinkt toch naar een dieptepunt.
Beroepsmatig is het belangrijk voor mij om altijd online te kunnen zijn. Naar mijn gevoel heb ik met die 2 lijnen meer zekerheid dan 1 dure lijn van Telenet.
Ik ben erg benieuwd welke vergoeding ze dit keer gaan geven. Een maandje gratis internet/tv ben ik in feite niet mee geholpen. De administratie/activatie/installatie/bedrieg-de-mensen kosten zullen wellicht wel op de factuur eronder gaan staan.