We gaan het aanpassen zonder dat u er iets van merkt...

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
jgijsen
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

Maandag 31/10.
Na het bestuderen van mijn Telenet factuur tot de conclusie gekomen dat we de telefonie amper gebruiken.
15 minuten/maand tegen een kost van +-20 euro dat zijn dure minuten. Weg ermee dus.

De oude comfortnet xl bied 30 Mbit met 50 GB traffic.
Basicnet bied 20 MBit met 50 GB traffic.

Dus een downgrade van mijn oude shake naar een Basic Shake van 31,95 euro/maand leek mij een mooie besparing.

Ik bel naar de administratie om te vragen of dit mogelijk was, omdat de lijn op onze BVBA staat kom ik direct bij de helpdesk voor KMO's en wordt vriendelijk geholpen door een mevrouw. De telefoonlijn zou op 31/11 afgesloten worden. Internet gingen ze direct omschakelen. Mijn andere vraag ging ze dan ook direct inboeken dan was het in orde. Ik zou nergens last van hebben en alles blijft werken.

Ok, ondertussen met de kindjes gaan zwemmen.

s'Avonds terug thuis omstreeks 20u00, geen internet meer.

Ik bel naar Telenet. Blijkt dat ze mijn internet hebben gewist, en een FiberNet geboekt. Van de telefoon die weg moest geen notitie.

De persoon aan de helpdesk was zeer vriendelijk, zag dat het fout was, maar kon mij ook niet helpen door mijn internet te activeren.
Er was kans dat het de nacht van maandag op dinsdag in orde ging zijn. Helaas was dit niet zo. Omdat er niemand meer van administratie was kon ook niet alles gebeuren wat hij zou willen. En voor je het weet is het 22u00 en dan krijg je een bandje...

s'Nachts krijg ik een mail waarin ze mij danken voor mijn bestelling voor telefoon en digitale tv. (gelukkig bestaat er zoiets als mobiel internet :) )
Zit daar ergens een randomizer in een of andere administratie module ? Het lijkt er wel op.

01/11 dinsdag is een feestdag dus dan kunnen/willen ze je niet helpen. Bepaalde dingen moeten vanuit Mechelen gebeuren maar daar is niemand.

Laten we hopen dat de helpdesk medewerker die het in orde ging brengen woensdag zoals beloofd iets van zich laat horen en het opgelost krijgt.
Ik was nog aan het twijfelen om over een aantal maanden een business fibernet shake te nemen, omdat je daar toch meer garanties op krijgt.

Maar van het moment dat ze dus de administratieve dienst nodig hebben voor de een of andere reden zit je vast. Zit je daar met je SLA.

Ondertussen alvast een aanvraag gedaan voor een eenvoudige adsl lijn bij Belgacom als backup want het vertrouwen in Telenet zinkt toch naar een dieptepunt.
Beroepsmatig is het belangrijk voor mij om altijd online te kunnen zijn. Naar mijn gevoel heb ik met die 2 lijnen meer zekerheid dan 1 dure lijn van Telenet.

Ik ben erg benieuwd welke vergoeding ze dit keer gaan geven. Een maandje gratis internet/tv ben ik in feite niet mee geholpen. De administratie/activatie/installatie/bedrieg-de-mensen kosten zullen wellicht wel op de factuur eronder gaan staan.
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Een fibernet activeren op een docsis 2.0 modem (hoogstwaarschijnlijk een oudere modem die je hebt) Fail!
Telenet baas Duco heeft al enkele klachten mails ontvangen over die beroemde administratieve kost van 50 € en die ging het aankaarten met de andere mensen in het bestuur,(gelezen op een anderen forum) want hij vind het blijkbaar ook niet kunnen dat men daar 50 € voor vraagt.... Misschien binnenkort einde downgrade kosten! :)
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Patje schreef:Misschien binnenkort einde downgrade kosten! :)
Laat ons hopen... maar ik vrees voor wishfull thinking ! Activatiekosten zijn easy-money... reken maar uit hoeveel mensen die meermaals betalen maal 50 euro (dan hoef ik alvast nooit meer te werken).
texarcanaa
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 7 keer

Ik ben onlangs overgestapt van Comfortnet naar een basicnet shake (volgens de website van Telenet 50€ kosten, wegens downgrade).
Ik heb niks moeten betalen van die activatiekosten en dat stond zo ook op de aankoopbevestiging en de daaropvolgende factuur die ik gekregen had.
jgijsen
Starter Plus
Starter Plus

Natuurlijk gaat dat niet van een docsis 2 naar een fibernet, dat was ook niet het plan :)
De downgrade was mij ook beloofd dat die gratis ging zijn.

Nu afwachten op reactie van Telenet en dat mijn lijn terug actief wordt.

Met al die kosten is inderdaad schandalig, maar Duco zijn loon moet ook betaald worden zeker ?
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Als je het allemaal zo schandalig vindt en jarenlang te veel betaalt. Waarom blijf je dan klant vraag ik me dan af.
Telenet
ISP Official
ISP Official
Twitter: Telenet
Bedankt: 49 keer

jgijsen,

Het is natuurlijk erg vervelend dat je in deze situatie terecht bent gekomen. We willen je dan ook graag verder helpen om het zo snel mogelijk op te lossen.
Kun je mij jouw klantennummer doorsturen via PB? We kijken het zo snel mogelijk na voor jou.
jgijsen
Starter Plus
Starter Plus

raf1 schreef:Als je het allemaal zo schandalig vindt en jarenlang te veel betaalt. Waarom blijf je dan klant vraag ik me dan af.
Zolang je niets aanpast werkt het goed. Adsl was tot voor kort geen fatsoenlijke snelheid mogelijk waar ik woon.
De adsl lijn is wel in aanvraag nu als backup lijn, we zullen zien wat de toekomst brengt :)

Zojuist mailtje gehad van de customercare. Het zou terug werken.
Via de helpdesk een ander verhaal gekregen, vandaag of morgen moet het terug werken.
En uitgebreide excuses.

Ik heb gevraagd mij per telefoon op de hoogte te houden en dat zou gaan gebeuren.
We wachten af.

Laten we hopen dat het vandaag toch in orde komt.
jgijsen
Starter Plus
Starter Plus

Sinds deze middag werkt het blijkbaar terug.
Nieuwe login op mijn.telenet.be kunnen maken, het lijkt in orde.

Alleen het beloofde telefoontje als het in orde was van een Telenet medewerker heb ik nog niet mogen ontvangen. Maar daar zullen we maar niet moeilijk over gaan doen. Jammer dat dit niet maandag gewoon in orde is gemaakt toen men zag dat het fout liep.

Ben benieuwd naar de factuur volgende maand. Hopelijk geen activatie/administratie kosten want ik geloof niet dat we die gaan betalen om offline te zijn :nono:
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”