Een jaar geleden wou mijn moeder kabel (niks meer); ze heeft dit aangevraagd en heeft direct voor een jaar 222€ betaald.
Dan paar maanden later was er een probleem dat TN niet meer werkte en toen ik belde zeiden ze dat dat door digitale TV was en er moest iemand langs komen etc... veel miserie dus.
Ik heb dan duidelijk gemaakt dat zij geen digitale tv gevraagd had en dat dit fout was; en die zeiden dat digitale TV heel handig was en dat niks speciaal aan was en veel verkoopspraat zodat ik het niet zou schrappen en als ze het dan later wel wou dat dit een meerkost zou geven...
Ik ben dan echt moeten boos worden en zeggen dat ze dit niet moest en toen was het antwoord: dan zal je moeder moeten bellen om te wijzigen want ik mag dat niet wijzigen als het zij zelf niet is. Zo gezegd, zo gedaan en het was veranderd.
Voila opgelost dachten we...
Maar nu 10 maanden later krijgt ze een rekening dat ze nog 10€ moet betalen omdat het vorig saldo op 0 staat.
Ik belde om te zeggen dat ze voor een jaar betaald heeft en toen zeiden ze: omdat je naar digitale tv geschakeld was, wordt die betaling maandelijks en het bedrag dat je toen betaald hebt dat werd dan gebruikt om die maandelijke betaling te betalen, maar dat is nu op...
Ik heb nu alles eens uitgerekend en er moet dus ergens 30€ voor iets aangerekend zijn en ik vermoed dat dit is door die overschakeling naar digitale en dat weer afzeggen.
Maar wij hebben dat helemaal niet gevraagd, niet gewild en toch gaan die gasten dat zomaar gaan wijzigen!!! Schandalig is het; en wij zouden dan nog moeten betalen ook.
Ik had gevraagd om eens alle betalingen op te sturen in een overzicht maar die zei dat dat niet kon omdat mijn moeder 2 accountnr's had (ene van analoog en een nieuwe door naar digitaal over te schakelen) en daarom kan ze dus geen overzicht sturen!?!
Nu dat ik eens alles uitgerekend heb en een mooi overzicht ga ik eens terug bellen en hen factuur per factuur laten vertellen hoeveel er betaald moest worden en waarvoor.
Ik ben die gasten en hun oplichtingspraktijken kotsbeu!
En toen er een moest langs komen hadden ze daar ook voor aangerekend, maar ik heb toen gebeld en gezegd dat niet kon en dat hebben ze dan geschrapt. Die blijven maar proberen op allerlei manieren geld los te krijgen.
Ik vraag mij soms af, hoeveel oudere mensen die hier allemaal niks van afweten in al deze vallen lopen.
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)