Telenet praktijken

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Nick
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 02 maa 2010, 08:01
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Hallo allemaal,

Een jaar geleden wou mijn moeder kabel (niks meer); ze heeft dit aangevraagd en heeft direct voor een jaar 222€ betaald.

Dan paar maanden later was er een probleem dat TN niet meer werkte en toen ik belde zeiden ze dat dat door digitale TV was en er moest iemand langs komen etc... veel miserie dus.
Ik heb dan duidelijk gemaakt dat zij geen digitale tv gevraagd had en dat dit fout was; en die zeiden dat digitale TV heel handig was en dat niks speciaal aan was en veel verkoopspraat zodat ik het niet zou schrappen en als ze het dan later wel wou dat dit een meerkost zou geven...
Ik ben dan echt moeten boos worden en zeggen dat ze dit niet moest en toen was het antwoord: dan zal je moeder moeten bellen om te wijzigen want ik mag dat niet wijzigen als het zij zelf niet is. Zo gezegd, zo gedaan en het was veranderd.
Voila opgelost dachten we...

Maar nu 10 maanden later krijgt ze een rekening dat ze nog 10€ moet betalen omdat het vorig saldo op 0 staat.
Ik belde om te zeggen dat ze voor een jaar betaald heeft en toen zeiden ze: omdat je naar digitale tv geschakeld was, wordt die betaling maandelijks en het bedrag dat je toen betaald hebt dat werd dan gebruikt om die maandelijke betaling te betalen, maar dat is nu op...
Ik heb nu alles eens uitgerekend en er moet dus ergens 30€ voor iets aangerekend zijn en ik vermoed dat dit is door die overschakeling naar digitale en dat weer afzeggen.
Maar wij hebben dat helemaal niet gevraagd, niet gewild en toch gaan die gasten dat zomaar gaan wijzigen!!! Schandalig is het; en wij zouden dan nog moeten betalen ook.

Ik had gevraagd om eens alle betalingen op te sturen in een overzicht maar die zei dat dat niet kon omdat mijn moeder 2 accountnr's had (ene van analoog en een nieuwe door naar digitaal over te schakelen) en daarom kan ze dus geen overzicht sturen!?!

Nu dat ik eens alles uitgerekend heb en een mooi overzicht ga ik eens terug bellen en hen factuur per factuur laten vertellen hoeveel er betaald moest worden en waarvoor.
Ik ben die gasten en hun oplichtingspraktijken kotsbeu!
En toen er een moest langs komen hadden ze daar ook voor aangerekend, maar ik heb toen gebeld en gezegd dat niet kon en dat hebben ze dan geschrapt. Die blijven maar proberen op allerlei manieren geld los te krijgen.
Ik vraag mij soms af, hoeveel oudere mensen die hier allemaal niks van afweten in al deze vallen lopen. :-(
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Ik raad je aan om via de ombudsdienst verhaal te halen. U kan meer informatie vinden via onze informatieve topic:
In conflict met uw provider?
Daar vind je de nodige gegevens van de ombudsdienst en hoe je ze het beste kan bereiken.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Of als je belt naar de helldesk direct naar secondline/kwaliteitscontrole te vragen...
Nick
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 02 maa 2010, 08:01
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Bedankt voor de tips! Hopelijk haalt het iets uit; ik houd je op de hoogte.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Bekijk je factuur van een jaar geleden. De 222 Euro is betaald om dat contract te bekostigen. Als er door een panne/onregelmatigheid iets betaald moet worden, dan moet je hiervan een nieuw factuur krijgen. Heb je dat niet, dan kunnen ze geen extra kosten vragen. Vraag een overzicht aan via het callcenter of telenetcenter. Met digitale TV moet je ook een digicorder/box hebben, ik neem aan dat je dat niet hebt. Dus oo kgeen extra kosten door hun digitale TV toestanden.
Verder heb je bij mijn weten geen accountnummer voor analoge TV, wel voor digitale, omdat hier extra functionaliteiten worden gekoppeld
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

mailracer schreef:Verder heb je bij mijn weten geen accountnummer voor analoge TV, wel voor digitale, omdat hier extra functionaliteiten worden gekoppeld
Je kan geen digitale TV hebben zonder analoge... dus twee verschillende accountnummers voor beide kan gewoonweg niet.

mailracer schreef:Bekijk je factuur van een jaar geleden. De 222 Euro is betaald om dat contract te bekostigen.
Ondertussen zijn er wel aanpassingen geweest aan de prijs van het kabelabonnement. Door het feit dat die 222 euro op voorhand is betaald is dat mogelijk wel de oorzaak dat men nu nog een openstaand saldo heeft. Ondertussen betalen trouwens zowel de analoge als digitale klanten maandelijks (misschien heeft die overschakeling ook bij jou dit naar boven gebracht).

Feit blijft... vraag en eis je details van de ganse periode (en doe dit bij de commerciele dienst, niet bij een helpdesk). Zonder die details is het puur gokken naar de oorzaak van dit alles.
Telenet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 dec 2007, 11:06
Twitter: Telenet
Bedankt: 49 keer

Nick,

We willen je graag verder helpen en het nader uitzoeken.

Kun je mij het klantennummer doorsturen waar het over gaat?

Alvast bedankt.


Charlotte
Nick
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 02 maa 2010, 08:01
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Even een update...
Ik heb Charlotte gecontacteerd en uitgelegd en zij heeft me de uitleg gegeven dat ik al meerdere malen gehoord heb. Ik had eerst nog goede hoop. HAD!
Ze stelde voor om ook overzicht van facturen door te sturen naar mij -> niks meer teruggehoord na mijn laatste mail van 18/10

Het was een misverstand van begin af aan; na veel te hebben gebeld in het verleden en proberen oplossen zeiden ze dan eindelijk dat het in orde was maar zoals je kon lezen was dit uiteraard niet het geval.
Na een aanmaning tot betaling te krijgen van de vorige factuur heeft mijn moeder dan uiteindelijk betaald.
We weigerden eerst te betalen tot het opgelost was maar wat kunnen we doen... het lukt ons niet, zij willen niet.
Het is het niet meer waard; zo lang proberen op te lossen en zonder resultaat; een vuile bende oplichters en ze hebben gewonnen!

Nu bij de laatste aanrekening deze maand zat er geen overschrijving; enkel de detailafrekening??? Toeval?
Ik heb dan gebeld en ze hebben mij de gegevens doorgestuurd met referentie nr zodat we kunnen betalen + een kopie van de factuur wordt opgestuurd.
Hij stelde voor om anders via domicilering te werken, maar dat heb ik mooi genegeerd want anders plunderen ze naar eigen goesting!

Het is precies alsof wij de slechte betalers zijn en het onze schuld is; denken die echt dat wij zoveel heen en weer zouden bellen en dit allemaal in scene zetten om ergens een 'korting' te krijgen ofzo!?! Denk dat ik al meer geld gespendeerd heb aan telefoontjes dan dat we moesten betalen!?!

Groeten,
Nick
znoppels
Plus Member
Plus Member
Berichten: 162
Lid geworden op: 14 nov 2003, 21:00
Locatie: Strombeek
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Je bent niet de enige die problemen heeft met Telenet...
In de maand mei stuur ik een aangetekende brief waarin staat dat ik het kabelabonnement wil opzeggen. Ik krijg geen antwoord van hen, behalve een factuur ten belope van 24,34€ met als vermelding "Aanrekening televisie". Is dit een eindafrekening? Hebben ze m'n opzegging genegeerd en loopt m'n kabelabonnement gewoon door? Ik heb er het raden naar...
Ik negeerde nadien gewoon hun facturen omdat er geen gedetailleerde informatie opstond, tot vorige week, wanneer ik een factuur kreeg van een incassobureau die maar liefst 84€ vraagt.
Ik vind het gewoon schandalig dat ze bij telenet niet eens de moeite doen om wat duidelijker te zijn ivm hun facturatie.
Ik ken persoonlijk niemand die nog nooit miserie heeft gehad bij het opzeggen van Telenet. :nono:
Nick
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 02 maa 2010, 08:01
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Diegene dat ik ken, hebben ook wel al 'iets' van problemen gehad.
Mij ga je nooit reclame horen maken over hen, das zeker!

Ik vraag mij zo af hoeveel geld die zo extra innen door al zoeen praktijken.
Heb je al eens gebeld om te vragen wat de stand van zaken is/waarom de rekeningen/...?
Als je aangetekend verstuurd hebt, heb je bewijs dus kunnen ze alvast niet zeggen dat ze het niet gekregen hebben.

Altijd maar profiteren van mensen!
Zij kunnen makkelijk extra geld aanrekenen of facturen sturen dat sommige mensen blindelings betalen of via domicilering is het dan nog makkelijker!
Maar omgekeerd moet je het dan niet wagen van niet te betalen want dan hebben ze je wel goed liggen!
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Je moet hun formulier gebruiken om op te zeggen anders negeren ze het. (Was bij mij ook het geval)
Je mag gerust vertrouwen hebben in de online klachtendienst zie maar eens op : http://www.klachtenpunt.be/klachten/telenet/36
En alles word allemaal netjes opgelost, moet je vooral eens kijken naar de reacties op de 'opgeloste' klachten ;)
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Nick
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 02 maa 2010, 08:01
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Eigenlijk komen veel klachten op hetzelfde neer: ze rekenen allerhande kosten aan op allerlei creatieve manieren om zo tonnen extra cash binnen te halen.

Als ik zo de klachten lees op die site; dan beloven ze graag iets via de telefoon maar daar heb je uiteraard geen bewijs van! :-s En wij arme klanten zijn daar de dupe van!!!
Maakt mij alleen nog maar meer boos! :evil:
En bij ons is het ook zo gegaan: activatiekosten aangerekend en rekening omdat we niet op tijd betaald hadden.
Maar mijn moeder heeft wel 3 maand betaald zonder TV te kunnen kijken door een technisch probleem dat ze zeiden dat onze schuld was! Terwijl wij daar niks vanaf wisten aangezien mijn moeder er nog maar in trok en wilde aangesloten worden.
Het zijn regelrechte dieven en ze kunnen blijkbaar ongestoord verder doen.

EEN TIP: Zorg ervoor dat je zeker GEEN domicilering neemt want dan ben je helemaal verloren!

@Charlotte: Ik dacht dat je ons eerlijk wou helpen maar het is allemaal maar schijn en dat zie je aan de reacties op klachtenpunt.be waar jij ook actief bent.
Waarom heb je mij trouwens zo lang niet meer geantwoord en de detail rekeningen niet opgestuurd? Op verlof, teveel werk,... andere excuses?
Er zijn mensen dat het nog slechter af hebben met nog hogere rekeningen; dus ik mag nog van geluk spreken!
Ben eens benieuwd wat jullie volgende maand van extra kosten gaan aanrekenen.

Ik ben alvast heel blij dat ik niet voor jullie gekozen heb (en dat was eigenlijk door ervaringen van kennissen dat het afraadden).
Aan de gedupeerden: succes met jullie case, ik hoop dat het lukt om geld terug te zien.
silver
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 nov 2011, 06:36

Via online bestellen zoals ik heb gedaan.Ben je nieuwe klant,doe dit dan bij een kennis die telenet heeft.
Je krijgt nog dezelfde dag een aankoopbevestigingsmail met de netto prijs.
Daarna kunnen ze geen extra kosten aanrekenen,want je hebt de aankoopbevestingingsmail als bewijs.
Nick
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 02 maa 2010, 08:01
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Na het plaatsen van mijn laatste reactie hier ben ik dan eindelijk gecontacteerd door Charlotte.
De nalatigheidskosten hebben ze laten vallen en de laatste zal bij de volgende factuur afgetrokken worden.
Ik zal nog niet te vroeg juichen want ik dacht dat het de vorige keer (ondertussen al maanden geleden) ook in orde was. :-s

Het overzicht is mij ook opgestuurd; wat ik dan echter niet snap is dat het bedrag op de laatste factuur niet overeenkomt met die op het overzicht.
Maar ok, ik zal me er niet druk in maken; ik heb gebeld naar telenet om te vragen of alles nu vereffend was en ze zeiden ja.
Heb ook z'n naam+uur opgeschreven dat ik gebeld heb just in case...

Nu 'vol spanning' afwachten en zien wat de volgende factuur zegt.

Groetjes,
Nick
Telenet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 dec 2007, 11:06
Twitter: Telenet
Bedankt: 49 keer

Nick,

Als je nog problemen hebt met toekomstige aanrekeningen laat het me dan weten. We zullen het dan verder opvolgen.
Nick
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 02 maa 2010, 08:01
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Bedankt Charlotte,
Ik zal dat zeker doen.

Vriendelijke Groeten,
Nick
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Af en toe moeten er wat goede punten gescoord worden. Blij dat het voor jou (misschien) ook echt opgelost geraakt. :beerchug:
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”