Mijn grootmoeder heeft op dit moment een gewone Pay&Go-kaart, maar omdat het vakantie was heeft ze bijna dagelijks een berichtje gestuurd. Dit bleef helaas niet onopgemerkt door de mensen van Proximus. Ze kreeg telefoon van iemand van Proximus met een aanbod: €10/maand herladen en een hoop gratis minuten naar vaste lijnen. Mijn grootmoeder zei direct: maar ik doe absoluut geen €10/maand op en dan zij die madame aan de andere kant van de lijn: maar we hebben ook zoiets van €5/maand. Zonder te beseffen dat het om een abonnement gaat, heeft ze daar halvelings mee ingestemd.
Ik heb dat met haar gisteren bekeken en €60/jaar is toch een beetje overroepen, dus lijkt het mij sowieso geen goede stap. Ik ben op zoek gegaan naar het specifieke abonnement dat ze haar hebben aangesmeerd, maar vind het niet.
- Het gaat om een automatische herlading van €5 ( http://customer.proximus.be/nl/Automati ... Rates.html )
- Ze dacht dat ze een bonus zou krijgen van gratis belminuten ( http://customer.proximus.be/nl/Flex/PGF_Rates.html )
Omdat ze eerst begonnen met €10 aan te bieden, vermoed ik dat ze bij die €5 geen gratis voordelen heeft en dus gewoon een automatische herlading heeft aangesmeerd gekregen.
Ik lees hier ook
Automatische Herlaadbeurt 5 is een contract van onbepaalde duur. De automatische herlaadbeurt van € 5 is niet compatibel met eventuele promoties en online kortingen
Gelukkig bestaat er sowieso de 14 dagen bedenktijd bij verkoop op afstand (dat hadden ze haar ook aan de telefoon verteld). Het tarief/abonnement is sinds vrijdag actief en ze zou de papieren nog per post opgestuurd krijgen. Ik ben heel hard geneigd om gebruik te maken van die bedenktijd, omdat
- Ze is al 15 jaar trouwe Proximus-klant (eerst 5 jaar abonnement, daarna Pay&Go). Ik vind het laf om oudere mensen die amper begrijpen waarover het gaat, zo te overtuigen
- BASE Postpaid 0 (of Base Check tegenwoordig) is al vele jaren veel interessanter voor haar, maar omdat ze al jaren bij Proximus was en daar eindelijk alles kon (herladen, voicemail, krediet opvragen, etc) heb ik dat voorlopig nog niet aangeraden.