Automatische herladen Pay&Go

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer
Provider

Hallo,

Mijn grootmoeder heeft op dit moment een gewone Pay&Go-kaart, maar omdat het vakantie was heeft ze bijna dagelijks een berichtje gestuurd. Dit bleef helaas niet onopgemerkt door de mensen van Proximus. Ze kreeg telefoon van iemand van Proximus met een aanbod: €10/maand herladen en een hoop gratis minuten naar vaste lijnen. Mijn grootmoeder zei direct: maar ik doe absoluut geen €10/maand op en dan zij die madame aan de andere kant van de lijn: maar we hebben ook zoiets van €5/maand. Zonder te beseffen dat het om een abonnement gaat, heeft ze daar halvelings mee ingestemd.

Ik heb dat met haar gisteren bekeken en €60/jaar is toch een beetje overroepen, dus lijkt het mij sowieso geen goede stap. Ik ben op zoek gegaan naar het specifieke abonnement dat ze haar hebben aangesmeerd, maar vind het niet. Klopt dit? Of mis ik ergens een tarief van Proximus?
Ik lees hier ook
Automatische Herlaadbeurt 5 is een contract van onbepaalde duur. De automatische herlaadbeurt van € 5 is niet compatibel met eventuele promoties en online kortingen

Gelukkig bestaat er sowieso de 14 dagen bedenktijd bij verkoop op afstand (dat hadden ze haar ook aan de telefoon verteld). Het tarief/abonnement is sinds vrijdag actief en ze zou de papieren nog per post opgestuurd krijgen. Ik ben heel hard geneigd om gebruik te maken van die bedenktijd, omdat
  • Ze is al 15 jaar trouwe Proximus-klant (eerst 5 jaar abonnement, daarna Pay&Go). Ik vind het laf om oudere mensen die amper begrijpen waarover het gaat, zo te overtuigen
  • BASE Postpaid 0 (of Base Check tegenwoordig) is al vele jaren veel interessanter voor haar, maar omdat ze al jaren bij Proximus was en daar eindelijk alles kon (herladen, voicemail, krediet opvragen, etc) heb ik dat voorlopig nog niet aangeraden.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer
Provider

Die 14 dagen bedenktijd heb je niet nodig.
Je kan volgens mij op ieder ogenblik die automatische herlading stopzetten, dan wordt ze terug gewoon Pay and Go.
Of wacht nog enkele maanden af, dan heb je een idee van haar werkelijk verbruik, het krediet gaat niet verloren.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Knacky
Starter
Starter
Provider

Diggin' up old stuff.

Zelf ben ik klant bij proximus. Pre-paid, ik stuur redelijk wat sms'en. Proximus heeft mij ook enkele keren gebeld om over te schakelen naar een automatisch herladen. 15/maand dan mag je 24/7 sms'en. Het belkrediet gebruik ik dan om te bellen natuurlijk.

Als ik deze automatisch herladen voor 2j aanging kreeg ik 50%korting.
Ik ben niet van plan om direct weg te gaan, maar hoeveel miserie mag ik verwachten indien ik toch zou opstappen?
Op mijn maandelijkse brief staat er dat contract pas afloopt in 2013 ...

-Wat zou er gebeuren indien ik zou willen weggaan bij proximus?
-Wat zou er gebeuren indien ik een generation connect (mobile internet) willen nemen?

Ik heb zelf al eens gezocht, Volgens de algemene voorwaarden: aantal resterende maanden betalen met als max 150€.
Maar ik weet niet of dat ik onder de voorwaarden van een echt 'contract' sta??? tis een PROX 15 AR (automatic reload).

Prettig eindejaar forumers
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer
Provider

Het is geen abonnement maar een contract, volgens Proximus en in theorie.
In de praktijk zit je eraan verbonden en ben je verplicht om iedere maand €15 te herladen. Als je vroeger wilt opzeggen hangt er inderdaad ook een boete aan vast.

Ik ken je gsm-verbruik niet, maar voor €15/maand zijn er ook oplossingen om veel te sms'en en waarbij je niet vasthangt.
Persoonlijk hang ik liever niet vast aan een abonnement of contract.
Knacky schreef:-Wat zou er gebeuren indien ik zou willen weggaan bij proximus?
Dan mag je je aan een boete verwachten, tenzij je je termijn uitzit.
Knacky schreef:-Wat zou er gebeuren indien ik een generation connect (mobile internet) willen nemen?
In theorie blijft je herlading doorlopen, want Generation Connect is een vorm van Pay&Go. Alleen herlaad je dan voor €15/maand en kan je niet geniet van de bonussen gekoppeld aan Generation Connect, want die gelden pas vanaf €20/maand. Dus je automatisch herladen is hier totaal niet aangewezen, tenzij voor €25 of meer per maand.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”