Klantendiensten (inbound calls) Telenet en Belgacom

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Funfile
Premium Member
Premium Member
Berichten: 463
Lid geworden op: 28 jan 2006, 11:00
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 37 keer

Afgelopen vrijdag voor 2 dingen gebeld naar de klantendiensten van Belgacom en Telenet.

Bij Belgacom wilde ik extra info n.a.v. een korting die mijn moeder was toegezegd als ze een nieuw jaarcontract nam. Nu was ze ongerust, nadat ze de bevestigingsbrief had gehad, dat haar optie Happy Time zou komen te vervallen (1).

Aan Telenet wilde ik het nieuwe adres doorgeven (géén verhuizing, wél administratieve adreswijziging door een herschikking van huisnummers door het gemeentebestuur).

Bij beide klantendiensten eerst de keuzemenu's doorlopen.

Bij Belgacom bij de keuze uitgekomen om met een medewerker te spreken. Daar werd mij gelijk gemeld dat de wachttijd om een medewerker te kunnen spreken op zo'n 10 minuten geschat werd. Er werd me tevens de mogelijkheid geboden om me te laten terugbellen. Die mogelijkheid heb ik dan gekozen. Daar kon ik nog aangeven of ik op het nummer waar ik mee belde wilde worden terugggebeld of op een ander nummer. De computer meldde ook nog dat het tot een uur kon duren.

Kwartiertje later mooi opgebeld door een vriendelijke dame van Belgacom, die mijn vraag beantwoordde.


Bij Telenet ook de menu's doorlopen tot er de mogelijkheid was om een medewerker te spreken. Dan kwam er een kort wachtmuziekje. Dat wachtmuziekje viel snel weg en er kwamen onregelmatige bliepjes en klikjes voor in de plaats. Na dat een paar minuutjes aanhoord te hebben, heb ik maar ingehaakt (want dit leek me geen normale gang van zaken). Dan heb ik maar Telenet gecontacteerd via een online formulier. Daar ga ik binnen 15 dagen een antwoord op krijgen, wat me ook nog eens bevestigd is via een autoreply bericht in mijn mailbox.

Bij deze : een welverdiende pluim voor de Belgacom-klantendienst. En Telenet mag alvast een technieker bestellen om het probleem met hun keuzemenu op te lossen.

(1) Wat niet het geval is, is me bevestigd tijdens het telefoongesprek met de Belgacom medewerkster.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Hey (Orange)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5797
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

De laatste keer dat ik naar telenet had getelefoneerd kregen ze de radio niet uit. Was heel ambetant om een conversatie te voeren. Helpdesk van belgacom is inderdaad goed aan het scoren.
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”