Afgelopen vrijdag voor 2 dingen gebeld naar de klantendiensten van Belgacom en Telenet.
Bij Belgacom wilde ik extra info n.a.v. een korting die mijn moeder was toegezegd als ze een nieuw jaarcontract nam. Nu was ze ongerust, nadat ze de bevestigingsbrief had gehad, dat haar optie Happy Time zou komen te vervallen (1).
Aan Telenet wilde ik het nieuwe adres doorgeven (géén verhuizing, wél administratieve adreswijziging door een herschikking van huisnummers door het gemeentebestuur).
Bij beide klantendiensten eerst de keuzemenu's doorlopen.
Bij Belgacom bij de keuze uitgekomen om met een medewerker te spreken. Daar werd mij gelijk gemeld dat de wachttijd om een medewerker te kunnen spreken op zo'n 10 minuten geschat werd. Er werd me tevens de mogelijkheid geboden om me te laten terugbellen. Die mogelijkheid heb ik dan gekozen. Daar kon ik nog aangeven of ik op het nummer waar ik mee belde wilde worden terugggebeld of op een ander nummer. De computer meldde ook nog dat het tot een uur kon duren.
Kwartiertje later mooi opgebeld door een vriendelijke dame van Belgacom, die mijn vraag beantwoordde.
Bij Telenet ook de menu's doorlopen tot er de mogelijkheid was om een medewerker te spreken. Dan kwam er een kort wachtmuziekje. Dat wachtmuziekje viel snel weg en er kwamen onregelmatige bliepjes en klikjes voor in de plaats. Na dat een paar minuutjes aanhoord te hebben, heb ik maar ingehaakt (want dit leek me geen normale gang van zaken). Dan heb ik maar Telenet gecontacteerd via een online formulier. Daar ga ik binnen 15 dagen een antwoord op krijgen, wat me ook nog eens bevestigd is via een autoreply bericht in mijn mailbox.
Bij deze : een welverdiende pluim voor de Belgacom-klantendienst. En Telenet mag alvast een technieker bestellen om het probleem met hun keuzemenu op te lossen.
(1) Wat niet het geval is, is me bevestigd tijdens het telefoongesprek met de Belgacom medewerkster.
Klantendiensten (inbound calls) Telenet en Belgacom
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 27 keer
Pluk de dag
Internet : Hoofdlocatie : Epic Combo Light Experience : 1 mobiel abo + Internet comfort + Light TV (Pickx)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
Internet : Hoofdlocatie : Epic Combo Light Experience : 1 mobiel abo + Internet comfort + Light TV (Pickx)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
De laatste keer dat ik naar telenet had getelefoneerd kregen ze de radio niet uit. Was heel ambetant om een conversatie te voeren. Helpdesk van belgacom is inderdaad goed aan het scoren.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]