android 2.3 weepee
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Hey, ik heb momenteel android 2.3.x cm7 geïnstalleerd, en wou de native voip stack uittesten, het werkt voor inkomende gesprekken maar uitgaande gesprekken, .. werken niet iemand enig idee hoe dit te doen?
- Ofloo
- Elite Poster
nee ik wil dat het geintegreerd is, ik wil niet prutsen met allerlei clients ik wil gewoon dat ik normaal kan telefoneren en dat het zelf kiest wanneer het gebruik maakt van sip en wanneer niet, voornamelijk wanneer wifi online is.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 88 keer
dit gaat met sipdroid ook, als ik een nummer invoer of één uit de telefoonlijst haal dan vraagt android simpel weg of ik de sim of sipdroid wil gebruiken.
En die optie krijg je alleen als je met wifi bent verbonden, allemaal afhankelijk van de instellingen.
En die optie krijg je alleen als je met wifi bent verbonden, allemaal afhankelijk van de instellingen.
- Ofloo
- Elite Poster
het probleem ligt hem dus niet bij android, maar gewoon bij weepee, .. ze hebben een veiligheid dingetje aan de hand van useragent, .. maar dit vind ik toch knap vervelend, .. ik ga toch niet elke keer resetten wil ik een andere useragent gaan gebruiken.
EDIT:
dus sipdroid zou hier ook geen helpende hand geweest zijn.
EDIT:
-
- ISP Official
- Bedankt: 14 keer
Beste,
De native SIP stack van Android 2.3 is inderdaad veel slechter dan SIPdroid. In onze ervaring is de beste Android SIP client CSIPsimple.
De useragent blocking is een security maatregel. U bent natuurlijk vrij om meerdere accounts te hebben voor elk device. Uw uitgaande caller ID kan altijd hetzelfde zijn.
MVG
Het WeePee Team
De native SIP stack van Android 2.3 is inderdaad veel slechter dan SIPdroid. In onze ervaring is de beste Android SIP client CSIPsimple.
De useragent blocking is een security maatregel. U bent natuurlijk vrij om meerdere accounts te hebben voor elk device. Uw uitgaande caller ID kan altijd hetzelfde zijn.
MVG
Het WeePee Team
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
peewee_power schreef:De useragent blocking is een security maatregel. U bent natuurlijk vrij om meerdere accounts te hebben voor elk deviceOfloo schreef:het probleem ligt hem dus niet bij android, maar gewoon bij weepee, .. ze hebben een veiligheid dingetje aan de hand van useragent, .. maar dit vind ik toch knap vervelend, .. ik ga toch niet elke keer resetten wil ik een andere useragent gaan gebruiken
Misschien een woordje uitleg wat dit wil zeggen (voor de niet-kenners onder ons
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Ofloo
- Elite Poster
Dus ik heb CSIPsimple gebruikt en useragent verandert naar wat er stond van mijn andere client en het werkt, .. je zou eventueel een 2de account kunnen maken deze mergen, .. volgens weepee zou dan de belwaarde ook geshared zijn, hoewel ik hier niet echt het nut van in zie, zou het iets met dynamische IP's te maken hebben, .. maar men is niet in detail getreden.
Op zich werkt het nu wel, .. of de native stack slechter is weet ik niet direct, maar hij is veel simpeler, dus weinig custom settings wat sommige voip providers wel vereisen, zoals bv stun kan niet ingesteld worden bij gebruik van native stack.
Op zich werkt het nu wel, .. of de native stack slechter is weet ik niet direct, maar hij is veel simpeler, dus weinig custom settings wat sommige voip providers wel vereisen, zoals bv stun kan niet ingesteld worden bij gebruik van native stack.
-
- ISP Official
- Bedankt: 14 keer
Allen,
De user-agent blocking is een nieuwe security maatregel die oneigenlijk gebruik van accounts tegengaat.
Concreet betekent dit dat als je van SIP device verandert (en dus ook van user agent) je pas kan bellen als je de user agent beveiliging via de klantentool gereset hebt.
MVG
Het WeePee team
De user-agent blocking is een nieuwe security maatregel die oneigenlijk gebruik van accounts tegengaat.
Concreet betekent dit dat als je van SIP device verandert (en dus ook van user agent) je pas kan bellen als je de user agent beveiliging via de klantentool gereset hebt.
MVG
Het WeePee team
-
- Starter
Ik heb hetzelfde probleem gehad: Ik heb User Agent niet gereset bij gebruiken van een andere device.(schakelen tussen ATA en smartphone)Ofloo schreef:het probleem ligt hem dus niet bij android, maar gewoon bij weepee, .. ze hebben een veiligheid dingetje aan de hand van useragent, .. maar dit vind ik toch knap vervelend, .. ik ga toch niet elke keer resetten wil ik een andere useragent gaan gebruiken.
EDIT:
meer uitleg zoeken op "2 accounts op 1 netwerk ?"
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Ik wil nu bijvoorbeeld met m'n SIP phone thuis en op kantoor kunnen bellen.
Moet ik dan een 2de SIP account aanmaken bij Weepee en hen vragen dat ze de SIP account met m'n nummer koppelen aan de nieuwe?
Brengt dit extra kosten met zich mee?
Moet ik dan een 2de SIP account aanmaken bij Weepee en hen vragen dat ze de SIP account met m'n nummer koppelen aan de nieuwe?
Brengt dit extra kosten met zich mee?
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Ken : ik kan je niks zeggen met 100% zekerheid, maar stuur eens een berichtje (mailtje) naar weepee? Dan heb je meteen 100% zekerheid. En kan je het delen met ons ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Bedoel je dat je met hetzelfde toestel zowel thuis als op kantoor wil bellen ?Ken schreef:Ik wil nu bijvoorbeeld met m'n SIP phone thuis en op kantoor kunnen bellen
Dan is er toch geen probleem:
- - je bent nooit op 2 plaatsen tegelijk aangemeld.
- je useragent (= merk + firmwareversie van jouw SIP phone) blijft dezelfde.
Ken schreef:Moet ik dan een 2de SIP account aanmaken bij Weepee en hen vragen dat ze de SIP account met m'n nummer koppelen aan de nieuwe?Brengt dit extra kosten met zich mee?
Als je met 2 toestellen wil bellen / gebeld worden moet je 2 accounts aanmaken, en per e-mail ([email protected]) vragen om deze 2 accounts te koppelen aan hetzelfde telefoonnummer. Dit brengt geen kosten met zich mee (je krijgt zelfs 2 EUR belkrediet kado
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
- Ofloo
- Elite Poster
vandaag is men merge rond heb het tijdje geleden aangevraagd maar ben er erg content van, .. ik kan bellen naar mijn eigen nummer en dan gaat gewoon een andere telefoon over, .. dan degene waarmee ik bel.
Waar ik eigenlijk om post is om te zeggen dat de default stack in android 2.3 veel beter is dan csipsimple, maar minder configuratie opties, .. maar het geluid is wel beter en de integratie werkt stukken beter, waar csipsimple een 2de oproeper laat zien als je naar je eigen belt doet de default voip stack van android 2.3 dit niet, en sinds het user-agent probleem opgelost is was het maken van de account alsof het niks was, ..
Nu heb ik gemerkt dat weepee ook skype ondersteund hoe dit juist in zen werk gaat moet ik nog uitzoeken, maar 'k ben alleszins curieus.
Waar ik eigenlijk om post is om te zeggen dat de default stack in android 2.3 veel beter is dan csipsimple, maar minder configuratie opties, .. maar het geluid is wel beter en de integratie werkt stukken beter, waar csipsimple een 2de oproeper laat zien als je naar je eigen belt doet de default voip stack van android 2.3 dit niet, en sinds het user-agent probleem opgelost is was het maken van de account alsof het niks was, ..
Nu heb ik gemerkt dat weepee ook skype ondersteund hoe dit juist in zen werk gaat moet ik nog uitzoeken, maar 'k ben alleszins curieus.