android 2.3 weepee

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Hey, ik heb momenteel android 2.3.x cm7 geïnstalleerd, en wou de native voip stack uittesten, het werkt voor inkomende gesprekken maar uitgaande gesprekken, .. werken niet iemand enig idee hoe dit te doen?
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Geen idee, maar ik heb al veel artikels gelezen dat de native stack van android slechter zou zijn dan die van sipdroid.
Misschien zijn er andere die je verder kunnen helpen.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

nee ik wil dat het geintegreerd is, ik wil niet prutsen met allerlei clients ik wil gewoon dat ik normaal kan telefoneren en dat het zelf kiest wanneer het gebruik maakt van sip en wanneer niet, voornamelijk wanneer wifi online is.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

dit gaat met sipdroid ook, als ik een nummer invoer of één uit de telefoonlijst haal dan vraagt android simpel weg of ik de sim of sipdroid wil gebruiken.
En die optie krijg je alleen als je met wifi bent verbonden, allemaal afhankelijk van de instellingen.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

bij sipdroid was je daar niet provider gebonden, ..?
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Een VOIP provider kies je toch simpelweg, je bent nergens aan verbonden, je kiest wat je wil.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

het probleem ligt hem dus niet bij android, maar gewoon bij weepee, .. ze hebben een veiligheid dingetje aan de hand van useragent, .. maar dit vind ik toch knap vervelend, .. ik ga toch niet elke keer resetten wil ik een andere useragent gaan gebruiken.

EDIT:

dus sipdroid zou hier ook geen helpende hand geweest zijn.
peewee_power
ISP Official
ISP Official
Berichten: 28
Lid geworden op: 14 jan 2011, 23:36
Bedankt: 14 keer

Beste,

De native SIP stack van Android 2.3 is inderdaad veel slechter dan SIPdroid. In onze ervaring is de beste Android SIP client CSIPsimple.

De useragent blocking is een security maatregel. U bent natuurlijk vrij om meerdere accounts te hebben voor elk device. Uw uitgaande caller ID kan altijd hetzelfde zijn.

MVG

Het WeePee Team
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

peewee_power schreef:
Ofloo schreef:het probleem ligt hem dus niet bij android, maar gewoon bij weepee, .. ze hebben een veiligheid dingetje aan de hand van useragent, .. maar dit vind ik toch knap vervelend, .. ik ga toch niet elke keer resetten wil ik een andere useragent gaan gebruiken
De useragent blocking is een security maatregel. U bent natuurlijk vrij om meerdere accounts te hebben voor elk device


Misschien een woordje uitleg wat dit wil zeggen (voor de niet-kenners onder ons :-( ).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Dus ik heb CSIPsimple gebruikt en useragent verandert naar wat er stond van mijn andere client en het werkt, .. je zou eventueel een 2de account kunnen maken deze mergen, .. volgens weepee zou dan de belwaarde ook geshared zijn, hoewel ik hier niet echt het nut van in zie, zou het iets met dynamische IP's te maken hebben, .. maar men is niet in detail getreden.

Op zich werkt het nu wel, .. of de native stack slechter is weet ik niet direct, maar hij is veel simpeler, dus weinig custom settings wat sommige voip providers wel vereisen, zoals bv stun kan niet ingesteld worden bij gebruik van native stack.
peewee_power
ISP Official
ISP Official
Berichten: 28
Lid geworden op: 14 jan 2011, 23:36
Bedankt: 14 keer

Allen,

De user-agent blocking is een nieuwe security maatregel die oneigenlijk gebruik van accounts tegengaat.

Concreet betekent dit dat als je van SIP device verandert (en dus ook van user agent) je pas kan bellen als je de user agent beveiliging via de klantentool gereset hebt.

MVG

Het WeePee team
v8deanonuserbase
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jul 2011, 18:04

Ofloo schreef:het probleem ligt hem dus niet bij android, maar gewoon bij weepee, .. ze hebben een veiligheid dingetje aan de hand van useragent, .. maar dit vind ik toch knap vervelend, .. ik ga toch niet elke keer resetten wil ik een andere useragent gaan gebruiken.

EDIT:

dus sipdroid zou hier ook geen helpende hand geweest zijn.
Ik heb hetzelfde probleem gehad: Ik heb User Agent niet gereset bij gebruiken van een andere device.(schakelen tussen ATA en smartphone)
meer uitleg zoeken op "2 accounts op 1 netwerk ?"
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Ik wil nu bijvoorbeeld met m'n SIP phone thuis en op kantoor kunnen bellen.
Moet ik dan een 2de SIP account aanmaken bij Weepee en hen vragen dat ze de SIP account met m'n nummer koppelen aan de nieuwe?
Brengt dit extra kosten met zich mee?

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ken : ik kan je niks zeggen met 100% zekerheid, maar stuur eens een berichtje (mailtje) naar weepee? Dan heb je meteen 100% zekerheid. En kan je het delen met ons ;)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ken schreef:Ik wil nu bijvoorbeeld met m'n SIP phone thuis en op kantoor kunnen bellen
Bedoel je dat je met hetzelfde toestel zowel thuis als op kantoor wil bellen ?
Dan is er toch geen probleem:
  • - je bent nooit op 2 plaatsen tegelijk aangemeld.
    - je useragent (= merk + firmwareversie van jouw SIP phone) blijft dezelfde.
Ken schreef:Moet ik dan een 2de SIP account aanmaken bij Weepee en hen vragen dat ze de SIP account met m'n nummer koppelen aan de nieuwe?Brengt dit extra kosten met zich mee?

Als je met 2 toestellen wil bellen / gebeld worden moet je 2 accounts aanmaken, en per e-mail ([email protected]) vragen om deze 2 accounts te koppelen aan hetzelfde telefoonnummer. Dit brengt geen kosten met zich mee (je krijgt zelfs 2 EUR belkrediet kado :)).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

nee op de site kan je useragent reloaden en dan werkt het weer, .. en ik dacht dat ze me verteld hadden dat 2de account mergen kosteloos was,..
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

vandaag is men merge rond heb het tijdje geleden aangevraagd maar ben er erg content van, .. ik kan bellen naar mijn eigen nummer en dan gaat gewoon een andere telefoon over, .. dan degene waarmee ik bel.

Waar ik eigenlijk om post is om te zeggen dat de default stack in android 2.3 veel beter is dan csipsimple, maar minder configuratie opties, .. maar het geluid is wel beter en de integratie werkt stukken beter, waar csipsimple een 2de oproeper laat zien als je naar je eigen belt doet de default voip stack van android 2.3 dit niet, en sinds het user-agent probleem opgelost is was het maken van de account alsof het niks was, ..

Nu heb ik gemerkt dat weepee ook skype ondersteund hoe dit juist in zen werk gaat moet ik nog uitzoeken, maar 'k ben alleszins curieus.
2Flip
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer
Contacteer:

Ivm skype en weepee: werkt hier goed!
Waar je wel op moet letten: je moet een nieuwe "business" skype-account aanmaken, anders lukt het niet.
Gewone account "converteren" naar business zal bijvoorbeeld niet werken.

Succes er mee!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”