OPZEGGEN wegens een tekortkoming van Scarlet

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Gesloten
ubremoved_17485
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jun 2011, 15:23
Bedankt: 11 keer

1. Meld uw klacht (internet probleem) in een aangetekend brief en NIET telefonisch of via hun website.
2. Als u Scarlet al de gelegenheid heeft gegeven de gebreken te herstellen maar zonder resultaat, schrijf een aangetekend brief / een ontbinding overeenkomst wegens niet-nakoming (zie voorbeeldbrief).

Tips:
- Stuur altijd als aangetekend brief
- Brieven kopiëren
- Bewaar goed de bewijzen (telefoonnota, schermafdruk, gesprekken, etc.)
- Geef enkel 30%-40% en niet alle bewijzen aan Scarlet weg, die heeft u nodig om de rechtszaak te winnen :beerchug:

Voorbeeldbrief:

Aangetekend

Aan Scarlet Belgium NV
Belgicastraat 5, gebouw 504
1930 Zaventem

<Plaatsnaam, datum>


Betreft: Ontbinding van de overeenkomst


Geachte heer, mevrouw,

Op <datum> hebben wij een contract gesloten voor het leveren van <naam van het product>. Vanaf <datum> had ik problemen met dit product.

Inmiddels heb ik een klacht aan u ingediend, maar zonder resultaat. Ik ben het vertrouwen in het product kwijt en geef u nog één keer de gelegenheid om te herstellen.

Mocht na deze laatste herstelling wéér iets mis zijn met <naam van het product>, dan ga ik per direct over tot ontbinding van de overeenkomst. Ik verzoek u alvast om de vergoeding van schade en proceskosten te betalen.

Ik vraag u om binnen twee weken een schriftelijke bevestiging te geven van het bovenstaande.


Met vriendelijke groet,

<Uw handtekening>

<Uw naam>
<Uw adres>
<Uw postcode en plaats>
<Uw abonnementnummer>
<Uw telefoonnummer>
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1537
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 95 keer

En wat wens je te bereiken met deze (voor jou eerste) post?

Het is duidelijk dat je niet tevreden bent van je scarlet product.
Afbeelding
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1294
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Het nut ontgaat mij ook redelijk.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3239
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 243 keer

Zoals gewoonlijk zal ik nog maar eens een gouden tip posten: arrogantie zal u geen stap verder helpen.

Van mensen die meteen dreigen met processen hebben ze heus geen schrik. Belgacom en scarlet hebben een legertje advocaten die u zonder verpinken onder tafel praten.

Uw eerste post had imho veel nuttiger kunnen zijn.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
ubremoved_17485
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jun 2011, 15:23
Bedankt: 11 keer

Wat is het doel van deze post?
Mensen informeren over hun rechten.

Rechtzoekenden zijn arrogant?
Ja, in de optiek van Scarlet en haar medewerkers, maar niet voor de vrouwe Justitia. :angel:

Wat zijn de procedures?

1. MELDEN: U geeft Scarlet 4-6 weken de tijd om het probleem op te lossen.
2. OPZEGGEN: Na 4-6 weken nog niet opgelost, stuur dan een ontbinding overeenkomst wegens niet-nakoming (zie voorbeeldbrief).
3. BEZWAAR: U krijgt meestal een brief/beslissing van Scarlet. Als u niet met de beslissing eens bent, maakt u bezwaar.
4. BEROEP: Na uw bezwaar krijgt u nog een besluit van Scarlet, als u nog steeds niet eens bent, ga dan in beroep. Neem a.u.b. een advocaat onder de arm!
5. HOGER BEROEP: Mocht het zijn dat u met de beslissing van de rechter niet eens bent, kunt u in hoger beroep gaan.
6. EUROPESE HOF: als laatste redmiddel. Stap 1 tot en met stap 5 gebruikt men de nationale wetgeving. Voor stap 6 gebruikt men Europese wetgeving. Europese wetgeving beschermt meer rechten van de burger in de EU dan rechten van bedrijven.

Wie betaalt de advocaatkosten?
- De verzekering, als u een familiale/rechtsbijstandverzekering heeft.
- De overheid, als uw netto maandelijks inkomen minder dan 1 022 euro (+128,89 euro per persoon ten laste) is:
http://www.belgium.be/nl/justitie/slach ... nd/kosten/

Wat gebeurt er als u de rechtszaak wint?

U behoudt uw rechten, ook krijgt u alle vergoeding voor de proceskosten/schade (indirect en direct). En door het voorkomen dat Scarlet haar macht misbruikt, helpt u uw medemens.
:beerchug:
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5797
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

Heb ooit zo een aanvaring gehad met Tele2. Ik kon bewijzen dat ze totaal in fout waren en heb hier een schadevergoeding voor ontvangen. Schadevergoeding was gelijk aan die 4 maand dat ze niet in orde waren en heb ook zonder problemen het contract kunnen verbreken. Je moet alleen kopies van bewijzen geven. Maar heb wel alles via een ombudsman gedaan om zeker te zijn met alles echt in orde te zijn.
Dit kan via: http://www.ombudsmantelecom.be/nl/onthaal.html?IDC=36
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 910
Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 98 keer

titanium schreef: alles via een ombudsman gedaan
Lijkt mij een logischere gang van zaken dan voorgestelde aanpak van T.S., vooral punt 4, 5 en zeker 6 lijken mij eerder de categorie 'tergend en roekeloos geding' waard te zijn, omdat het waarschijnlijk maar om enkele tientallen, max. paar honderd euro gaat + natuurlijk hele hoop frustratie...

En beste C.Buys, wat is nu juist uw probleem met Scarlet ? Misschien hebben andere forumgebruikers gelijkaardige problemen gehad en kunnen ze tips geven hoe zij de zaak geklaard hebben.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7403
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kuurne
Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
Bedankt: 387 keer

paar jaar geleden had ik ook problemen met scarlet
via de ombudsdienst gegaan en enkele weken later kon ik zonder kosten weggaan.
Misschien eerst zo proberen.
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
Gebruikersavatar
Starlet
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 mei 2011, 14:50
Locatie: Brussel
Bedankt: 3 keer

Misschien had je ook beter een andere nickname gekozen, C.Buys. De echte C.Buys zou dit hier namelijk nooit komen posten :-D
ubremoved_17485
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jun 2011, 15:23
Bedankt: 11 keer

U kunt stap 4 en stap 5 overslaan, als u een advocaat heeft die gespecialiseerd in Europese Wetgeving is. Maar overleg eerst met uw rechtsbijstandsverzekering.

Natuurlijk kunt u via de ombudsman regelen, daar krijgt u een plus punt van de rechter. Maar vergeet niet dat de ombudsman onpartijdig staat en uw advocaat pleit voor u! :wink:
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5797
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

Vind dat de mensen van de ombudsdienst uitstekend werk leveren. Ze moeten onpartijdig zijn bij aanvang maar eens alle documenten gezien kunnen ze zeggen van u hebt gelijk of u hebt geen gelijk.
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1294
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

C.Buys schreef:
Wie betaalt de advocaatkosten?
- De verzekering, als u een familiale/rechtsbijstandverzekering heeft.
- De overheid, als uw netto maandelijks inkomen minder dan 1 022 euro (+128,89 euro per persoon ten laste) is:
Fout, heel fout.
Wie dit betaalt? Gij en ik, wij allemaal dus. Waar denkt ge dat de verzekeringen het geld halen voor al die fratsen?

Via dialoog valt heel veel op te lossen, maja sommigen snappen dat tegenwoordig nietmeer.
Gebruikersavatar
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Dit topic wordt alvast gesloten. Er kan weinig constructiefs uit voortvloeien.
Afbeelding
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16757
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Modbreak:
Na contact met Scarlet werd duidelijk dat we hier een geval van identiteitsvervalsing zitten waarbij een medewerker geviseerd werd en het hele bedrijf in het bijzonder. De community heeft zelf al gereageerd door de vele negatieve moderaties. Dit gebruikte account werd gedeactiveerd en hernoemd. Indien de oorspronkelijke eigenaar hier een zinnige uitleg over heeft mag hij/zij deze ons per mail of formulier overhandigen.
Gesloten

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”