1. Meld uw klacht (internet probleem) in een aangetekend brief en NIET telefonisch of via hun website.
2. Als u Scarlet al de gelegenheid heeft gegeven de gebreken te herstellen maar zonder resultaat, schrijf een aangetekend brief / een ontbinding overeenkomst wegens niet-nakoming (zie voorbeeldbrief).
Tips:
- Stuur altijd als aangetekend brief
- Brieven kopiëren
- Bewaar goed de bewijzen (telefoonnota, schermafdruk, gesprekken, etc.)
- Geef enkel 30%-40% en niet alle bewijzen aan Scarlet weg, die heeft u nodig om de rechtszaak te winnen
Voorbeeldbrief:
Aangetekend
Aan Scarlet Belgium NV
Belgicastraat 5, gebouw 504
1930 Zaventem
<Plaatsnaam, datum>
Betreft: Ontbinding van de overeenkomst
Geachte heer, mevrouw,
Op <datum> hebben wij een contract gesloten voor het leveren van <naam van het product>. Vanaf <datum> had ik problemen met dit product.
Inmiddels heb ik een klacht aan u ingediend, maar zonder resultaat. Ik ben het vertrouwen in het product kwijt en geef u nog één keer de gelegenheid om te herstellen.
Mocht na deze laatste herstelling wéér iets mis zijn met <naam van het product>, dan ga ik per direct over tot ontbinding van de overeenkomst. Ik verzoek u alvast om de vergoeding van schade en proceskosten te betalen.
Ik vraag u om binnen twee weken een schriftelijke bevestiging te geven van het bovenstaande.
Met vriendelijke groet,
<Uw handtekening>
<Uw naam>
<Uw adres>
<Uw postcode en plaats>
<Uw abonnementnummer>
<Uw telefoonnummer>
OPZEGGEN wegens een tekortkoming van Scarlet
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Zoals gewoonlijk zal ik nog maar eens een gouden tip posten: arrogantie zal u geen stap verder helpen.
Van mensen die meteen dreigen met processen hebben ze heus geen schrik. Belgacom en scarlet hebben een legertje advocaten die u zonder verpinken onder tafel praten.
Uw eerste post had imho veel nuttiger kunnen zijn.
Van mensen die meteen dreigen met processen hebben ze heus geen schrik. Belgacom en scarlet hebben een legertje advocaten die u zonder verpinken onder tafel praten.
Uw eerste post had imho veel nuttiger kunnen zijn.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 03 jun 2011, 15:23
- Bedankt: 11 keer
Wat is het doel van deze post?
Mensen informeren over hun rechten.
Rechtzoekenden zijn arrogant?
Ja, in de optiek van Scarlet en haar medewerkers, maar niet voor de vrouwe Justitia.
Wat zijn de procedures?
1. MELDEN: U geeft Scarlet 4-6 weken de tijd om het probleem op te lossen.
2. OPZEGGEN: Na 4-6 weken nog niet opgelost, stuur dan een ontbinding overeenkomst wegens niet-nakoming (zie voorbeeldbrief).
3. BEZWAAR: U krijgt meestal een brief/beslissing van Scarlet. Als u niet met de beslissing eens bent, maakt u bezwaar.
4. BEROEP: Na uw bezwaar krijgt u nog een besluit van Scarlet, als u nog steeds niet eens bent, ga dan in beroep. Neem a.u.b. een advocaat onder de arm!
5. HOGER BEROEP: Mocht het zijn dat u met de beslissing van de rechter niet eens bent, kunt u in hoger beroep gaan.
6. EUROPESE HOF: als laatste redmiddel. Stap 1 tot en met stap 5 gebruikt men de nationale wetgeving. Voor stap 6 gebruikt men Europese wetgeving. Europese wetgeving beschermt meer rechten van de burger in de EU dan rechten van bedrijven.
Wie betaalt de advocaatkosten?
- De verzekering, als u een familiale/rechtsbijstandverzekering heeft.
- De overheid, als uw netto maandelijks inkomen minder dan 1 022 euro (+128,89 euro per persoon ten laste) is:
http://www.belgium.be/nl/justitie/slach ... nd/kosten/
Wat gebeurt er als u de rechtszaak wint?
U behoudt uw rechten, ook krijgt u alle vergoeding voor de proceskosten/schade (indirect en direct). En door het voorkomen dat Scarlet haar macht misbruikt, helpt u uw medemens.
Mensen informeren over hun rechten.
Rechtzoekenden zijn arrogant?
Ja, in de optiek van Scarlet en haar medewerkers, maar niet voor de vrouwe Justitia.
Wat zijn de procedures?
1. MELDEN: U geeft Scarlet 4-6 weken de tijd om het probleem op te lossen.
2. OPZEGGEN: Na 4-6 weken nog niet opgelost, stuur dan een ontbinding overeenkomst wegens niet-nakoming (zie voorbeeldbrief).
3. BEZWAAR: U krijgt meestal een brief/beslissing van Scarlet. Als u niet met de beslissing eens bent, maakt u bezwaar.
4. BEROEP: Na uw bezwaar krijgt u nog een besluit van Scarlet, als u nog steeds niet eens bent, ga dan in beroep. Neem a.u.b. een advocaat onder de arm!
5. HOGER BEROEP: Mocht het zijn dat u met de beslissing van de rechter niet eens bent, kunt u in hoger beroep gaan.
6. EUROPESE HOF: als laatste redmiddel. Stap 1 tot en met stap 5 gebruikt men de nationale wetgeving. Voor stap 6 gebruikt men Europese wetgeving. Europese wetgeving beschermt meer rechten van de burger in de EU dan rechten van bedrijven.
Wie betaalt de advocaatkosten?
- De verzekering, als u een familiale/rechtsbijstandverzekering heeft.
- De overheid, als uw netto maandelijks inkomen minder dan 1 022 euro (+128,89 euro per persoon ten laste) is:
http://www.belgium.be/nl/justitie/slach ... nd/kosten/
Wat gebeurt er als u de rechtszaak wint?
U behoudt uw rechten, ook krijgt u alle vergoeding voor de proceskosten/schade (indirect en direct). En door het voorkomen dat Scarlet haar macht misbruikt, helpt u uw medemens.
- TiTanium
- Moderator
- Berichten: 5757
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
- Locatie: Antwerpen 2
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Heb ooit zo een aanvaring gehad met Tele2. Ik kon bewijzen dat ze totaal in fout waren en heb hier een schadevergoeding voor ontvangen. Schadevergoeding was gelijk aan die 4 maand dat ze niet in orde waren en heb ook zonder problemen het contract kunnen verbreken. Je moet alleen kopies van bewijzen geven. Maar heb wel alles via een ombudsman gedaan om zeker te zijn met alles echt in orde te zijn.
Dit kan via: http://www.ombudsmantelecom.be/nl/onthaal.html?IDC=36
Dit kan via: http://www.ombudsmantelecom.be/nl/onthaal.html?IDC=36
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 88 keer
Lijkt mij een logischere gang van zaken dan voorgestelde aanpak van T.S., vooral punt 4, 5 en zeker 6 lijken mij eerder de categorie 'tergend en roekeloos geding' waard te zijn, omdat het waarschijnlijk maar om enkele tientallen, max. paar honderd euro gaat + natuurlijk hele hoop frustratie...titanium schreef: alles via een ombudsman gedaan
En beste C.Buys, wat is nu juist uw probleem met Scarlet ? Misschien hebben andere forumgebruikers gelijkaardige problemen gehad en kunnen ze tips geven hoe zij de zaak geklaard hebben.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
paar jaar geleden had ik ook problemen met scarlet
via de ombudsdienst gegaan en enkele weken later kon ik zonder kosten weggaan.
Misschien eerst zo proberen.
via de ombudsdienst gegaan en enkele weken later kon ik zonder kosten weggaan.
Misschien eerst zo proberen.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 03 jun 2011, 15:23
- Bedankt: 11 keer
U kunt stap 4 en stap 5 overslaan, als u een advocaat heeft die gespecialiseerd in Europese Wetgeving is. Maar overleg eerst met uw rechtsbijstandsverzekering.
Natuurlijk kunt u via de ombudsman regelen, daar krijgt u een plus punt van de rechter. Maar vergeet niet dat de ombudsman onpartijdig staat en uw advocaat pleit voor u!
Natuurlijk kunt u via de ombudsman regelen, daar krijgt u een plus punt van de rechter. Maar vergeet niet dat de ombudsman onpartijdig staat en uw advocaat pleit voor u!
- TiTanium
- Moderator
- Berichten: 5757
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
- Locatie: Antwerpen 2
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Vind dat de mensen van de ombudsdienst uitstekend werk leveren. Ze moeten onpartijdig zijn bij aanvang maar eens alle documenten gezien kunnen ze zeggen van u hebt gelijk of u hebt geen gelijk.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
-
- Elite Poster
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 150 keer
Fout, heel fout.C.Buys schreef:
Wie betaalt de advocaatkosten?
- De verzekering, als u een familiale/rechtsbijstandverzekering heeft.
- De overheid, als uw netto maandelijks inkomen minder dan 1 022 euro (+128,89 euro per persoon ten laste) is:
Wie dit betaalt? Gij en ik, wij allemaal dus. Waar denkt ge dat de verzekeringen het geld halen voor al die fratsen?
Via dialoog valt heel veel op te lossen, maja sommigen snappen dat tegenwoordig nietmeer.
- meon
- Administrator
- Berichten: 16609
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Modbreak:
Na contact met Scarlet werd duidelijk dat we hier een geval van identiteitsvervalsing zitten waarbij een medewerker geviseerd werd en het hele bedrijf in het bijzonder. De community heeft zelf al gereageerd door de vele negatieve moderaties. Dit gebruikte account werd gedeactiveerd en hernoemd. Indien de oorspronkelijke eigenaar hier een zinnige uitleg over heeft mag hij/zij deze ons per mail of formulier overhandigen.
Na contact met Scarlet werd duidelijk dat we hier een geval van identiteitsvervalsing zitten waarbij een medewerker geviseerd werd en het hele bedrijf in het bijzonder. De community heeft zelf al gereageerd door de vele negatieve moderaties. Dit gebruikte account werd gedeactiveerd en hernoemd. Indien de oorspronkelijke eigenaar hier een zinnige uitleg over heeft mag hij/zij deze ons per mail of formulier overhandigen.