opzegbrief de deur uit

Plaats reactie
wamy
Plus Member
Plus Member
Berichten: 154
Lid geworden op: 19 okt 2010, 18:41
Locatie: Hulshout
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

Eindelijk is het zover, ik heb eindelijk met deze provider kunnen breken.
Was het al lang beu maar was nog gebonden aan mijn jaarcontract.
Nu,
op 13 mei heb ik met aangetekend schrijven naar adres: Base nv, Neerveldstraat 105, 1200 BRUSSEL mijn breedbandinternet opgezegd.
Nu 27 mei, heb ik nog altijd geen bevestigingsbrief gekregen van deze annulatie.
Moet ik me zorgen beginnen maken of is dit de normale gang van zaken bij base?
Het zou me niet verwonderen :).
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Het beste wat je kan doen is een fax naar base sturen om op te zeggen.
Ik heb in het verleden 2 aangetekende brieven gestuurd, maar abbo was nooit opgezegd geweest volgens hun.
Toen hebben ze bij de klantendienst van base gezegd dat ik maar een fax moest sturen om op te zeggen, en een dikke week later had ik bevestiging van de opzegging.
Dus gewoon naar de klantendienst bellen om om te vragen hoe het zit en als ze daar van niks weten gewoon het faxnummer vrgen.
Rudolf
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 14 okt 2006, 16:04
Locatie: Regio 02

Bel even naar de klantendienst en leg uit dat je een aangetekend schrijven hebt gedaan om je contract op te zeggen maar dat je nog geen bevestiging gekregen hebt. Je kunt hun het trackingnummer geven. Zij kijken direct of het een geldig nummer is en zo ja, doen zij de nodige stappen om je contract te stoppen.
Ik heb het ook meegemaakt, mijn opzegbrief was nooit aangekomen maar adhv het trackingnummer hebben ze het contract gestopt en ik kreeg een bevestigingsbrief binnen de week na mijn telefoontje.
Daarenboven waren ze zeer vriendelijk bij de klantendienst toen ik mijn contract opzegde, in tegenstelling tot al mijn vorige contacten met de klantendienst.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

metal schreef:Het beste wat je kan doen is een fax naar base sturen om op te zeggen.
Ik heb in het verleden 2 aangetekende brieven gestuurd, maar abbo was nooit opgezegd geweest volgens hun.
Toen hebben ze bij de klantendienst van base gezegd dat ik maar een fax moest sturen om op te zeggen, en een dikke week later had ik bevestiging van de opzegging.
Dus gewoon naar de klantendienst bellen om om te vragen hoe het zit en als ze daar van niks weten gewoon het faxnummer vrgen.


Heb ooit voor de rechtbank gestaan niks telt, enkel aangetekend schrijven, .. was wel voor de arbeidsrechtbank maar kom, ..


ik had een ziekte briefje gefaxed, gemailed, .. en per post verstuurd, telde niet ook kon ik aantonen dat ik op het moment van mijn ziekte telefonisch verwittigd had aan de hand van facturatie telde NIET ! Enkel aangetekend schrijven telde, en dus ben ik ontslagen zonder opzeg vergoeding, .. plus schorsing van RVA wegens onwettige afwezigheid. Als providers dit aanvaarden is dat goodwill.
wamy
Plus Member
Plus Member
Berichten: 154
Lid geworden op: 19 okt 2010, 18:41
Locatie: Hulshout
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

Ik ben ook van mening dat aangetekend schrijven het enige wettelijke bewijs is maar zal morgen eens naar klantendienst bellen.
Fax heb ik niet ter beschikking.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Ik heb vroeger bij hen ook via een aangetekende zending opgezegd (na 1j contract).
Ook nooit een bevestigingsbrief of iets anders ontvangen, ik ondernam verder geen stappen. Nooit meer iets van gehoord.
De webpaginaruimte welke je krijgt staat blijkbaar nog steeds online.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
wamy
Plus Member
Plus Member
Berichten: 154
Lid geworden op: 19 okt 2010, 18:41
Locatie: Hulshout
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

Toch maar eens naar klantendienst gebeld, kreeg een geweldige verklaring mijn kant op. :roll:
KD "Maar meneer u abonnement loopt nog tot 1 juli"
Wamy "Daar ben ik van op de hoogte maar ik heb mijn opzegbrief maar ruim op tijd verstuurd."
KD "ok, ik zal het in de computer zetten!"
KD "bedankt om te bellen???????????????"

Moet er wel bijzeggen dat de klantendienst er stukken op vooruit is gegaan, Snel iemand aan de andere lijn, vriendelijk, correct.
Dit was in het tele2 tijdperk helemaal niet het geval.
IceTea
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 jan 2009, 18:08
Locatie: Antwerpen

Een aangetekend schijven is niet het enig wettig geldige. Als het maar een bevestigd schrijven is.
Een aangetekend schrijven telt zelfs als dit niet afgehaald is (indien correct verstuurd)

Maar elke vorm van bevestiging van ontvangst (ontvangstbevestiging, reply, autoresponder, whatever) is geldig genoeg.
Wel nog ter herhaling: ZONDER bevestiging telt enkel een aangetekend schrijven, wat de tegenpartij voordien ook beweerde.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

Dus een email versturen om iets op te zeggen heeft dan geen enkele wettelijke betekenis ?

Stel dat je opzegt via email, je krijgt geen bevestiging.
Er komen nadien geen facturen meer, ook niet via de post.
Een tijd (maanden,jaren) later ontvang je ineens een of meerdere facturen van die tussenperiode voor een heel groot bedrag.
Wat dan?
wamy
Plus Member
Plus Member
Berichten: 154
Lid geworden op: 19 okt 2010, 18:41
Locatie: Hulshout
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

Bevestigingsbrief vandaag ontvangen :-) .
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”