Eindelijk is het zover, ik heb eindelijk met deze provider kunnen breken.
Was het al lang beu maar was nog gebonden aan mijn jaarcontract.
Nu,
op 13 mei heb ik met aangetekend schrijven naar adres: Base nv, Neerveldstraat 105, 1200 BRUSSEL mijn breedbandinternet opgezegd.
Nu 27 mei, heb ik nog altijd geen bevestigingsbrief gekregen van deze annulatie.
Moet ik me zorgen beginnen maken of is dit de normale gang van zaken bij base?
Het zou me niet verwonderen .
opzegbrief de deur uit
- metal
- Elite Poster
- Berichten: 767
- Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
- Locatie: mol
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 8 keer
Het beste wat je kan doen is een fax naar base sturen om op te zeggen.
Ik heb in het verleden 2 aangetekende brieven gestuurd, maar abbo was nooit opgezegd geweest volgens hun.
Toen hebben ze bij de klantendienst van base gezegd dat ik maar een fax moest sturen om op te zeggen, en een dikke week later had ik bevestiging van de opzegging.
Dus gewoon naar de klantendienst bellen om om te vragen hoe het zit en als ze daar van niks weten gewoon het faxnummer vrgen.
Ik heb in het verleden 2 aangetekende brieven gestuurd, maar abbo was nooit opgezegd geweest volgens hun.
Toen hebben ze bij de klantendienst van base gezegd dat ik maar een fax moest sturen om op te zeggen, en een dikke week later had ik bevestiging van de opzegging.
Dus gewoon naar de klantendienst bellen om om te vragen hoe het zit en als ze daar van niks weten gewoon het faxnummer vrgen.
Bel even naar de klantendienst en leg uit dat je een aangetekend schrijven hebt gedaan om je contract op te zeggen maar dat je nog geen bevestiging gekregen hebt. Je kunt hun het trackingnummer geven. Zij kijken direct of het een geldig nummer is en zo ja, doen zij de nodige stappen om je contract te stoppen.
Ik heb het ook meegemaakt, mijn opzegbrief was nooit aangekomen maar adhv het trackingnummer hebben ze het contract gestopt en ik kreeg een bevestigingsbrief binnen de week na mijn telefoontje.
Daarenboven waren ze zeer vriendelijk bij de klantendienst toen ik mijn contract opzegde, in tegenstelling tot al mijn vorige contacten met de klantendienst.
Ik heb het ook meegemaakt, mijn opzegbrief was nooit aangekomen maar adhv het trackingnummer hebben ze het contract gestopt en ik kreeg een bevestigingsbrief binnen de week na mijn telefoontje.
Daarenboven waren ze zeer vriendelijk bij de klantendienst toen ik mijn contract opzegde, in tegenstelling tot al mijn vorige contacten met de klantendienst.
- Ofloo
- Elite Poster
- Berichten: 5263
- Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
- Locatie: BALEN
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Heb ooit voor de rechtbank gestaan niks telt, enkel aangetekend schrijven, .. was wel voor de arbeidsrechtbank maar kom, ..metal schreef:Het beste wat je kan doen is een fax naar base sturen om op te zeggen.
Ik heb in het verleden 2 aangetekende brieven gestuurd, maar abbo was nooit opgezegd geweest volgens hun.
Toen hebben ze bij de klantendienst van base gezegd dat ik maar een fax moest sturen om op te zeggen, en een dikke week later had ik bevestiging van de opzegging.
Dus gewoon naar de klantendienst bellen om om te vragen hoe het zit en als ze daar van niks weten gewoon het faxnummer vrgen.
ik had een ziekte briefje gefaxed, gemailed, .. en per post verstuurd, telde niet ook kon ik aantonen dat ik op het moment van mijn ziekte telefonisch verwittigd had aan de hand van facturatie telde NIET ! Enkel aangetekend schrijven telde, en dus ben ik ontslagen zonder opzeg vergoeding, .. plus schorsing van RVA wegens onwettige afwezigheid. Als providers dit aanvaarden is dat goodwill.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1841
- Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
- Contacteer:
Ik heb vroeger bij hen ook via een aangetekende zending opgezegd (na 1j contract).
Ook nooit een bevestigingsbrief of iets anders ontvangen, ik ondernam verder geen stappen. Nooit meer iets van gehoord.
De webpaginaruimte welke je krijgt staat blijkbaar nog steeds online.
Ook nooit een bevestigingsbrief of iets anders ontvangen, ik ondernam verder geen stappen. Nooit meer iets van gehoord.
De webpaginaruimte welke je krijgt staat blijkbaar nog steeds online.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
-
- Plus Member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 19 okt 2010, 18:41
- Locatie: Hulshout
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 1 keer
Toch maar eens naar klantendienst gebeld, kreeg een geweldige verklaring mijn kant op.
KD "Maar meneer u abonnement loopt nog tot 1 juli"
Wamy "Daar ben ik van op de hoogte maar ik heb mijn opzegbrief maar ruim op tijd verstuurd."
KD "ok, ik zal het in de computer zetten!"
KD "bedankt om te bellen???????????????"
Moet er wel bijzeggen dat de klantendienst er stukken op vooruit is gegaan, Snel iemand aan de andere lijn, vriendelijk, correct.
Dit was in het tele2 tijdperk helemaal niet het geval.
KD "Maar meneer u abonnement loopt nog tot 1 juli"
Wamy "Daar ben ik van op de hoogte maar ik heb mijn opzegbrief maar ruim op tijd verstuurd."
KD "ok, ik zal het in de computer zetten!"
KD "bedankt om te bellen???????????????"
Moet er wel bijzeggen dat de klantendienst er stukken op vooruit is gegaan, Snel iemand aan de andere lijn, vriendelijk, correct.
Dit was in het tele2 tijdperk helemaal niet het geval.
Een aangetekend schijven is niet het enig wettig geldige. Als het maar een bevestigd schrijven is.
Een aangetekend schrijven telt zelfs als dit niet afgehaald is (indien correct verstuurd)
Maar elke vorm van bevestiging van ontvangst (ontvangstbevestiging, reply, autoresponder, whatever) is geldig genoeg.
Wel nog ter herhaling: ZONDER bevestiging telt enkel een aangetekend schrijven, wat de tegenpartij voordien ook beweerde.
Een aangetekend schrijven telt zelfs als dit niet afgehaald is (indien correct verstuurd)
Maar elke vorm van bevestiging van ontvangst (ontvangstbevestiging, reply, autoresponder, whatever) is geldig genoeg.
Wel nog ter herhaling: ZONDER bevestiging telt enkel een aangetekend schrijven, wat de tegenpartij voordien ook beweerde.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1263
- Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
- Locatie: Zuiderkempen
- Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
- Bedankt: 52 keer
Dus een email versturen om iets op te zeggen heeft dan geen enkele wettelijke betekenis ?
Stel dat je opzegt via email, je krijgt geen bevestiging.
Er komen nadien geen facturen meer, ook niet via de post.
Een tijd (maanden,jaren) later ontvang je ineens een of meerdere facturen van die tussenperiode voor een heel groot bedrag.
Wat dan?
Stel dat je opzegt via email, je krijgt geen bevestiging.
Er komen nadien geen facturen meer, ook niet via de post.
Een tijd (maanden,jaren) later ontvang je ineens een of meerdere facturen van die tussenperiode voor een heel groot bedrag.
Wat dan?