Kampse klaagt Mobistar aan na factuur van 6.100 euro

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Ann Tubbeckx (36) uit Leopoldsburg heeft een klacht ingediend tegen Mobistar na een monsterfactuur van bijna 10.000 euro. De Limburgse vrouw beschuldigt de provider van oplichting en misbruik van vertrouwen nu ze van de gerechtsdeurwaarder een meteen 6.100,77 euro moet ophoesten. "Ik pik deze praktijken niet langer", getuigt ze.

Ann Tubbeckx (36) en haar man Jos Vaneylen (54) uit Leopoldsburg waren in mei 2009 op vakantie in het Franse Bormes-les-Mimosas. Het koppel had op voorhand een abonnement genomen op Internet Everywhere, de mobiele internetdienst van Mobistar.

"Een week lang hebben we via een usb-stick op het gsm-netwerk een uurtje per dag gevideochat met onze vrienden. Toen we terug thuiskwamen, vonden we twee gepeperde rekeningen in de bus voor in totaal 9.863,35 euro", vertelt Jos Vaneylen.

Het koppel weigerde de monsterfactuur te betalen en de zaak kreeg de nodige ruchtbaarheid in de media. "De woordvoerster van Mobistar heeft in ‘Het Nieuws’ op vtm gezegd dat ze onze factuur zouden herberekenen aan het laagste tarief. En dat zou ongeveer 3.000 euro zijn."

"Wij hebben Mobistar voorgesteld om niet meer dan 10% van het totaalbedrag aan te rekenen, maar daar ging de provider niet op in. Ze wilden niet lager gaan dan de helft", zegt Philippe Blommaerts van de Ombudsdienst voor Telecommunicatie.
Contract niet getekend

Het koppel kreeg bij de aankoop van de usb-stick een kopie van het contract. "Maar we hebben nooit iets getekend. Herhaaldelijk hebben we aangetekende brieven gestuurd naar Mobistar met de vraag om ons een kopie te sturen van een door ons ondertekend contract. Nooit gekregen", gaat Tubbeckx verder.

Het contract vermeldt wel duidelijk de tarieven. Het abonnement voor Internet Everywhere kost 5 euro per maand en 1 euro per dag dat er gesurft wordt. Met dit bedrag kan de gebruiker volgens het contract een hele dag surfen.

Pas wanneer de inbegrepen surflimiet - die nergens vermeld staat - overschreden wordt, betaalt de gebruiker 3 eurocent per MB dataverbruik.
Het dagelijkse uurtje videochatten in Frankrijk veroorzaakte een verbruik van 2,7 GB (2.700 MB).

"Vermenigvuldig ons verbruik met het tarief voor het overschreden dataverbruik, dan kom ik op 81 euro. Plus het abonnementsgeld en het aantal dagen dat we het gebruikt hebben, dan kan dat bedrag toch nooit hoger zijn dan 91 euro", rekent Vaneylen uit.
Misleidende reclame

"Maar ik kreeg bij Mobistar te horen dat de dienst eigenlijk alleen bedoeld was voor gebruik in België. Dan vind ik het wel heel vreemd dat er World Coverage op het contract staat en dat destijds reclame voor de dienst werd gemaakt met een affiches langs de weg waarop een vrouw met haar laptop onder een palmboom stond. Ik noem dat misleidende reclame", zegt Vaneylen.

"Volgens de logica van Mobistar zou me deze dienst 2.000 euro per dag kosten. Om op vakantie een uurtje per dag op het internet te kunnen. Welke normale mens verzint dat?"

"Het koppel heeft nu opnieuw een klacht ingediend bij de Ombudsdienst voor Telecommunicatie. "Dergelijke monsterfacturen behoren door nieuwe Europese wetgeving tot het verleden", klinkt het daar.
"Occasionele verplaatsingen"

Bij provider Mobistar zitten ze verveeld met de zaak. "We hadden de dienst Internet Everywhere ontwikkeld voor mensen die occasioneel op verplaatsing even willen surfen. De dienst is zeker niet geschikt voor zwaar dataverbruik", reageert woordvoerster Patti Verdoodt.

"Drie eurocent per bijkomende megabyte? Dat kan niet kloppen, want in ons eigen land ligt dat tarief al hoger. En in het buitenland zijn er bestemmingen waar het tarief zelfs kan oplopen tot 3 euro per extra megabyte."

Mobistar gaat het dossier van Ann Tubbeckx opnieuw openen en onderzoeken of de factuur opnieuw kan worden berekend.
Bron: HBVL

Ja, ja, typisch Mobistar (en in feite niet enkel Mobistar maar een zeer groot deel van de telecom sector).
Eerst de zaken "goedkoop" voorstellen (in combinatie met dikwijls onduidelijke product specificaties) en dan gepeperde rekeningen sturen. :nono: :nono:
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Ik heb al jaren dit product, en de limiet is wel zeker duidelijk vermeld. 1GB in BelgiË.http://business.mobistar.be/go/nl/soho/ ... rzicht.cfm

En hier al de rest, ook surfen in het buitenland:
http://business.mobistar.be/go/nl/soho/ ... rieven.cfm

Ipv eerst eens duidelijk te lezen wat men koopt...
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Wil je me laten geloven, met wat er nu op hun website staat (in de rubriek "business" nota bene), dat de geleverde dienst in enige verhouding staat met het bedrag dat men vraagt? :help:
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Mijn excuses, ik ben inderdaad "business" gebruiker.


Maar ik blijf erbij, alle info staat er duidelijk op. Ik heb al vele jaren dit product, en weet toch hoe het zit...
2.700MB * 3.63€/MB = heel veel geld, maar dat moet je maar weten vind ik!

Of het in verhouding staat is een andere vraag. :-D
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Alle providers weten heel goed dat dit soort praktijken voorkomen, en dat ze medeverantwoordelijk zijn. Hier op het forum heb ik ook al meermaals gelezen van mensen die bijvoorbeeld opeens een rekening van 400 euro hebben, die dan wordt kwijtgescholden als ze een hoger abonnement nemen.

Dat Mobistar serieus aan die mensen voorstelt om 3.000 € van de 6.000 € te betalen, dat geraakt er bij mij toch niet in. OK: het is slechts de helft van het bedrag, maar het is toch nog altijd een enorm bedrag voor een dienst die dit totaal niet waard kan zijn. Hoe komt het dat die familie überhaupt niet afgesloten is geweest of tenminste een waarschuwingsSMS kreeg???

Dat Mobistar een serieus commercieel voorstel doet, iets van een 600-1000 € of zoiets, en de marketingschade beperkt.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Weet er iemand hoeveel "schade" Mobistar heeft geleden? Moeten zij zelf ook niet dat verbruik betalen?
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 874
Lid geworden op: 09 maa 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 70 keer

ik denk dat mobistar voor die 2,7 gb ongeveer een 5tal euro betaald heeft.
de winstmarges op mobiel dataverbruik liggen astronomisch hoog.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Als Mobile Vikings 2GB kan aanbieden voor €12, dan moet mobistar dat ook kunnen. Het enige dat de kost kan opdrijven is roaming, maar dat is gewoon diefstal, en dat weet europa goed genoeg.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

2 Gb voor 12 € is ook maar enkel in belgie eh Trojan

Ik blijf erbij dat dit uitlokking is , het is al veels te lang geweten dat data in buitenland mega duur is

Dan doen alsof je neus bloed daarna vind ik er persoonlijk beetje over als ik dit alles zo lees
The eternal and true pessimist :D
Shenron
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 03 aug 2010, 21:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 16 keer

Trojan schreef:Als Mobile Vikings 2GB kan aanbieden voor €12, dan moet mobistar dat ook kunnen. Het enige dat de kost kan opdrijven is roaming, maar dat is gewoon diefstal, en dat weet europa goed genoeg.
de roaming prijzen voor data roaming bij MV zijn even hoog
tussen 2.5€ / MB - 13€ € / MB

Mobistar had de klant wel kunnen afsluiten toen ze merkten dat de factuur over de 1000€ liep
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Over de 100 euro was al genoeg.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Als ik mij niet vergis is het bij wet verplicht om klanten hun diensten stop te zetten als hun roaming kosten hoger zijn dan een bepaald bedrag. Dit zou mi dan ook voor data moeten zijn.

En als ik mij nogmaals niet vergis komt dit van europa uit.

Anderzijds zijn de mensen dan ook strontachterlijk om een uur per dag te videochatten met hun familie over een mobiele dataverbinding in het buitenland.

Dat bij er mobistar nergens een belletje gaat rinkelen als een factuur van €9000 de deur uit gaat voor een gewone consument kan er bij mij ook niet in.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

Het grappig van de zaak is, als ze een lokale abonnement genomen hadden, dan hadden ze nu maximaal 50 a 100€ betaald.

In praktijk is het puur afzetterij de kosten dat ze aanrekenen voor data verkeer, eenmaal je de grens over bent.

Hell, ik vind persoonlijk dat intern dataverkeer of gsm telefoneren schandalig duur is. Laat mij even een voorbeeld geven: Even gebeld naar paar diensten. Vaak binnen de minuut opgelegd. Kostprijs: 0.25€ / Minuut voor intern in België te bellen ( naar fixed lines ).

Mijn vrouw telefoneert naar CHINA! over skype. Kostprijs: 0.02€ / Minuut. En zij kan nogal wat uren tetteren met haar familie daar *lol*. Paar weken geleden, voor een minuut of 4 of 5, naar Duitsland gebeld. Bijna 5€ aan mijn been.

Prijzen zijn echt afzetterij. Zeker als je ziet dat tegenwoordig in Duitsland, je bij je Internet abonnement vaak een ongelimiteerd bellen ( voip ) mogelijkheid bijzit, dat je niks kost.

En ja, dan moeten we nog eens spreken over die data abonnementen... Duur voor wat ze geven in feiten. En als je de grens over moet, is het onbetaalbaar.

ddd:

Laat me stellen, dat de kosten voor data abonnementen vaak enorm goed verborgen zijn op de provider websites. Je kijkt er grondig over ( vaak is het beperkt tot 1 zinnetje, met een link ). Als je als gewone gebruiker niet weet, of niet specifiek gaat zoeken naar zaken zoals dat, dan heb je idd grote verrassingen aan je been.

Het idee van "Dat moet je maar weten", is echt een snert manier van denken. De consument is vaak enorm druk bezig met van alles en nog wat. En dan durven er wel zaken door de mand vallen. Als je aan 100 mensen zou vragen, hoeveel ze zouden betalen met een data abonnement in het buitenland, als er 10! correct ( of in de buurt ) antwoorden, mag je al spreken van een wonder.

Laten we eerlijk zijn. Men kan dat gemakkelijk beperken, door bijvoorbeeld een limiet in te stellen, en dat mensen eenmaal boven de 100€ of whatever, automatische afgesloten worden, en een SMS/Mail/Telefoon whatever krijgen: "U bent over een gebruik van 100€. U zit op xxx netwerk, met xx kosten. Wenst u verder te surfen, stuur een SMS met 'Ja' naar xxxx".

Het feit is, dat veel mensen zich laten pakken, en dan een factuur van honderden euro's moeten betalen. Leuke winst voor de mobiele providers nietwaar.

Europa moet dit dringend is gaan aanpakken. Idem met de prijzen voor GSM gebruik in België. Het is altijd leuk dat je een half dozijn formules krijgt, en als je x mensen bij z provider belt dat je goedkoper bent, maar uiteindelijk weet je totaal niet meer hoeveel je echte kosten zijn.

Het probleem is, dat het voor de meeste mensen verdoemt onoverzichtelijk is. Of het nu GSM bedragen zijn, of het nu de elektriciteit facturen zijn, of whatever. Ik kan me niet ontdoen van de indruk, dat men de mensen nogal graag begraaft in onoverzichtelijke facturen, reclame dat incorrect is ( of enorm op het randje is ), of gewoon puur LIEGEN!

Ik kan een perfect voorbeeld geven, van één van die mobile providers. Ik activeer data abonnement ( stuur xx code, naar zz nummer ). Na 30 dagen vervalt dit. Ik wil de boel verlengen. Ik ga naar de website, maar ipv de NL website, gebruik ik de Engelse website. Stuur code xx, naar zzy nummer. Zoals aangeven op de website. Krijg bericht terug dat hun dienst de boel ontvangen heeft. Alles lijkt in orde. Na xx dagen... bel limiet is op. Wat blijkt, de zzy nummer code ( data bundel ) was niet geactiveerd! En gans de tijd was het data abonnement op de laagste formule ( xx per MB! ) bezig. Een geluk dat er "maar" 20€ op mijn GSM kaartje stond.

Klacht voor ingediend, want de informatie op de website klopte niet of er was een probleem met hun dienst. Whatever het was, maanden spelletje tussen de mobile provider, die zat te beweren dat ik niet de correcte stappen gedaan heb, en ik met bewijs, van op hun website, en de doorgestuurde codes, nummer, datum, enz, dat ik wel de correcte stappen deed van hun website.

Gevolg was, ben het kotsbeu geworden, en opgegeven. Ze spelen met uw voeten tot ge gewoon opgeeft. Ombudsdienst ben je geen zak mee. En dat weten ze. Enigste wat die deden, was postbode spelen. En op dit moment, staat de verschillende nummers er nog altijd op, tussen de verschillende taaldelen. Ik heb tot op vandaag nog altijd geen idee, waarom de boel niet correct activeerde. Enige wat ik weet is, dat ik dubbel zo veel geld kwijt was, omdat er iets misliep met hun dienst.

Beeld je nu is in, dat hier meer geld op de kaart stond, of dat je betaalde via een factuur op het einde van de maand ( zoals die mensen hierboven ). Dan heb je mega verrassing ineens. En het is echt niet de eerste keer, dat mensen een factuur van 5000 a 10.000€ krijgen door grappen zoals dat. Hoeveel mensen zullen er wel niet kleinere bedragen gekregen hebben van 200 a 400€, en dat dan toch maar betalen... Leuke winst voor de Mobile providers.

En ter info, ik ben geen gewone burger he. Maar ben al 15 jaar IT'er, en zelf mij hadden ze te pakken. Als wat je nodig hebt is een moment van geen aandacht besteden, of je vergissen, en vlam ... Zo dus, in mijn ogen is het perfect mogelijk dat vele gewone burgers zich laten pakken.

De meeste mensen dat hier het forum lezen, zijn al vaak geen "gewone" burgers meer, maar mensen met toch al een zeker technische kennis, en ervaring. Het is niet omdat mensen kunnen video chatten, dat het betekend dat ze een uitgebreide kennis van pc's, mobile provider abonnementen, en de condities hebben. En sorry dat ik het moet zeggen, maar de consument zijn rechten zijn BAR SLECHT beschermt in België. Veel regels, veel diensten die u zogezegd helpen, maar in praktijk zijn die diensten onderbemand, en de regels niet nageleefd. En hangt enorm VEEL af van de goodwill van de betrokken bedrijf. Als men zich aan de regels wilt houden, of gewoon foert zeggen. En uw leven zuur maken. Ze weten goed genoeg, dat voor kleine bedragen de mensen niet naar een advocaat gaan stappen, of een rechtszaak beginnen. En is echt niet de eerste van zo een zaken dat ik meegemaakt heb. En dat ik ook hoor van andere mensen.
rmag
Pro Member
Pro Member
Berichten: 379
Lid geworden op: 29 nov 2008, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 25 keer

Blijkbaar is over de duidelijkheid op hun website best wel discussie: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=79&t=29444
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 874
Lid geworden op: 09 maa 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 70 keer

tegenwoordig proberen steeds meer en meer bedrijven tot op het randje van het wettelijke te gaan. ze huren dure advocaten in om hun algemene voorwaarden en EULA's zo te formuleren dat ze nog net binnen de wet blijven en zo veel mogelijk rechten van de consument te niet doen.

je moet tegenwoordig voor elk ding dat je doet een leger advocaten inhuren om te snappen wat je nu feitelijk aan het ondertekenen bent.

dat is de onevenwicht die ontstaat, bedrijven rekenen "als ik hier nu voor 200.000 euro advocaten inhuur en ik maak daardoor 300.000 meer winst door de consument in het zak te zetten was dit een goede investering" er is geen enkele moraal of normbesef, want een bedrijf heeft geen verantwoordelijkheid, het is zoals in het leger, orders volgen en dan "wir haben es niecht gewusst".

elk bedrijf is maar met een ding bezig, winst, winst, winst, ten koste van alles en iedereen, de perfecte sociopaat.

In een iets meer humoristische noot:
http://www.independent.org/blog/wp-cont ... calvin.jpg
Shenron
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 03 aug 2010, 21:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 16 keer

Trojan schreef:Als ik mij niet vergis is het bij wet verplicht om klanten hun diensten stop te zetten als hun roaming kosten hoger zijn dan een bepaald bedrag. Dit zou mi dan ook voor data moeten zijn.

En als ik mij nogmaals niet vergis komt dit van europa uit.

Anderzijds zijn de mensen dan ook strontachterlijk om een uur per dag te videochatten met hun familie over een mobiele dataverbinding in het buitenland.

Dat bij er mobistar nergens een belletje gaat rinkelen als een factuur van €9000 de deur uit gaat voor een gewone consument kan er bij mij ook niet in.
inderdaad

men moet het data verkeer afsluit als de roaming kosten hoger oplopen dan 50€ (exclusief BTW)
http://ec.europa.eu/information_society ... dex_en.htm

Maar dat is in voege van 1 juli 2010
Dit is een klant die het probleem had in zomer 2009... men haalt dus wel erg oude koeien uit de sloot :-)
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Weten jullie trouwens een 'voordelige' provider voor zowel bellen, sms en eventueel data gebruik in het buitenland (Nederland)?
Zoek een provider die aan de hand van voordeelformules roaming iets of wat betaalbaar maakt.

Momenteel wordt er gewerkt met Belgisch nummer en NL nummer maar dit zou terug moeten komen naar enkel Belgisch nummer...
Alle tips welkom!
Everything that has a beginning has an end.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Er zijn geen goedkope providers. Als ze zeggen dat je goedkoop kan bellen mag je er gif op innemen dat sms'en en andere diensten duur zullen zijn. Hetzelfde andersom, als je goedkoop mag sms'en dan zal je in verhouding meer betalen voor het bellen.

Op dat gebied zijn het allemaal even grote gangsters.

Iedereen weet ook dat je bij mobile vikings niet moet zijn voor het bellen, maar wel voor de data en sms'en.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

Trojan schreef:Als ik mij niet vergis is het bij wet verplicht om klanten hun diensten stop te zetten als hun roaming kosten hoger zijn dan een bepaald bedrag. Dit zou mi dan ook voor data moeten zijn.

En als ik mij nogmaals niet vergis komt dit van europa uit.

Anderzijds zijn de mensen dan ook strontachterlijk om een uur per dag te videochatten met hun familie over een mobiele dataverbinding in het buitenland.

Dat bij er mobistar nergens een belletje gaat rinkelen als een factuur van €9000 de deur uit gaat voor een gewone consument kan er bij mij ook niet in.
Ja heb iemand met Telenet mobile gehad die al 2x toe zonder "internet" kwam te vallen op zijn gsm... telkens als ie terug was uit Frankrijk... De helpdesk kon hem niet helpen en een telenet shop ook niet dus even zijn paperassen geanalyseerd; zijn geheime vragen proberen te beantwoorden om aan het beheer van zijn "mobiel" internet te geraken... en daar stond het idd dat vanwege 50euro verbruik in buitenland zijn volledig mobiel internet uit stond...
online dan aangevinkt dat ie die beperking niet meer wilde... dus de volgende keer zal ie wel een factuur krijgen van 6000 euro
heb'm verwittigd dat die beperking er was voor iets...
maar ja liever "minimale dienstverlening" (dure) dan "geen" internet meer... ook niet in binnenland
naar die website surfen was te lastig... en idd voor 1 domicilie hebben we wel 4 verschillende telenet accounts moeten aanmaken...dat mogen ze toch eens versoepelen... heb er zo nog een heleboel die hun "digitale televisie" en "internet" niet gebundeld hebben
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Als bedrijf hebben we zoiets dergelijks ook meegemaakt :p
+/- 8000 EUR met Proxumis in Frankrijk... Voor max 2 à 5 min gebruik van een mobiele camera met een Proximus M2M data kaart erin. Daarna ging die camera onherroepelijk uit. Bij SFR bleef die 'data sessie' zo te zien nog hangen in 'the cloud' ? ... Het ging volgens de 3G router in onze camera over max 100 MB...
Proximus heeft op hun factuur nooit gespecificeerd hoeveel data... Hoe kunnen ze dan in godsnaam???

1. We hebben de factuur aangetekend geprotesteerd.
2. Proximus reageerd op deze aangetekende brieven niet gepersonaliseerd, wel door telkens opnieuw dezelfde niet-aangetekende brief te sturen (aanmaning) gedurende enkele maanden.
3. Na die enkele maanden werden al onze nummers geblokkeerd, we konden niet meer bellen hierdoor...
4. We hebben klacht ingediend bij de ombudsdienst. Na enkele maanden kwam er schot in de zaak en werd alles gecrediteerd en werd er enkel een forfaitaire abonnementskost aangerekend.

Je stelt je daar dan toch vrij veel vragen bij...

Nu BASE ;-)

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 maa 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Tjah, 2.7GB is heel veel voor 1 uurtje zeker in den buitenland.

Ik heb het helaas xxx tal jaar geleden ook tegen gekomen toen ik in benidorm zat; ik had met mijn iphone 50MB gesurft, mocht rond de 600 euro dokken, heb 167 euro er kunnen afkrijgen.

Vergeet niet dat dat toen allemaal zo bekend nog niet was en mensen van noppes wisten, ik wist wel dat het wat duurder zou zijn net zoals met bellen en smsen maar dat ik zo duur zou uitkomen, zucht.
En dan heb ik nog het geluk gehad mijne maat me daar op wees, in een belgisch cafe waar we gingen daar hadden ze de vlaamsche kranten en daar zegde mijne maat tegen mij dat er enen instond die toen bij proximus was en het aan z'n rekker had door te surfen in den buitenland, ik ben er dan wijselijk mee gestopt.
Nog een geluk want mijn rekening zou anders nog veel hoger hebben gelegen.

Ik heb me toen op base heel kwaad gemaakt omdat deze mij wel berichten stuurden voor promoties en reclame maar de mensen eens inlichten voor in den buitenland te surfen dat kunnen ze niet, bende afzetters dat zijn het allemaal.

Zelfs tot op de dag van vandaag betaal je je blauw als je surft in den buitenland, ik vind dat ze daar dringend eens wat aan moeten doen, kan echt niet vind ik,maar helaas, ze hebben gezegd dat dat ten vroegste in 2015 zou zijn,ppfff.

Dusja, een hotel met wifi nemen waarvoor je bij deze kan betalen, zal denk ik wel zo duur niet zijn zeker om hun wifi netwerk te mogen gebruiken tegen betaling?
Ge kunt ze kussen
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 874
Lid geworden op: 09 maa 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 70 keer

ivm hotel wifi. daar moet je mee oppassen, vaak moet je naar een of andere sign-in portal gaan om te kunnen surfen, dit zijn meestal redelijk shitty geschreven websites, dus die zijn niet altijd compatibel met je smartphone.
koekie
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 feb 2009, 15:26
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 229 keer

Het gaat hier om een gevolg van misleidende reclame. In dit geval de klant schadeloos stellen en Mobistar veroordelen. :judge:
koekie
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 feb 2009, 15:26
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 229 keer

Arqentus schreef:
Mijn vrouw telefoneert naar CHINA! over skype. Kostprijs: 0.02€ / Minuut. En zij kan nogal wat uren tetteren met haar familie daar *lol*.

Als die mensen nu nog eens live messenger, gmail of skype zouden hebben, kan het volledig gratis! Met beeld als je dat wil.
Laatst gewijzigd door koekie 28 apr 2011, 11:51, in totaal 1 gewijzigd.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Blokkeren ze die diensten daar niet? :p
Gebruikersavatar
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 948
Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
Locatie: Meerhout
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 81 keer

24/7 onbeperkt bellen naar vaste lijnen in marokko, turkije, usa, canada, israël, thailand, india, china en de europese unie (dommel netline) 8)
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”