Telemeter toont nu ook dataverbruik

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 874
Lid geworden op: 09 maa 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 70 keer

Afbeelding

ben er al in geslaagd om 155 GB te verplaatsen sinds 3/4/2011 (start van abonnement)
dotslasher
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 14 jun 2007, 17:13
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

ik heb het ook juist gezien, ik heb er zo'n 246GB gedownload.

Ik heb wel een probleem op mijn Aanrekeningen. Er staat iemand anders zijn informatie en facturen. :roll:

Zou wel beter zijn, die mens heeft enkel een telefoon abonnement :)
Laatst gewijzigd door dotslasher 10 apr 2011, 22:28, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

dotslasher schreef:Ik heb wel een probleem op mijn Aanrekeningen. Er staat iemand ander's zijn informatie en facturen. :roll:
Wat een blunder... als zoiets in de vakpers komt maakt men je gewoon af !

En dat bedrijf gaat dan even "jou" firewall beheren :bang: :bang: :bang:
dotslasher
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 14 jun 2007, 17:13
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

amaai, ik kan geen nederlands meer typen precies.

"ander's"? lol

maarja je hebt gelijk r2504.
Een blunder van formaat.

en btw, wat bedoel je met die firewall?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

dotslasher schreef:en btw, wat bedoel je met die firewall?
Zie topic over nieuwe modem/router van TN waarbij extern beheer mogelijk is.
jeanke81
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 feb 2011, 19:02
Bedankt: 1 keer

"mijn telenet" ligt er blijkbaar op dit moment tijdelijk uit.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Lijkt me niet meer dan normaal ook wanneer je zomaar iemand anders z'n facturen te zien krijgt.

Bij zo'n blunder kan je niet anders dan je systeem stil leggen en het zo snel mogelijk oplossen.
Falcon
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 apr 2011, 16:25

boran_blok schreef:Afbeelding

ben er al in geslaagd om 155 GB te verplaatsen sinds 3/4/2011 (start van abonnement)

Ik zit al op 239 GB en nog ver van het rood.


Afbeelding[/quote]
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

Dus via dat kunde feitelijk zien of da ge in "gevaar" zit voor het Vrij downloaden?
Thallyos
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 07 aug 2006, 14:49
Bedankt: 1 keer

Dan voel ik mij toch wat in de zak gezet. Vrijdag al een waarschuwingsmail gehad, erna paar dagen niet thuis geweest en enkel vanmorgen nog een drietal GB afgehaald.

Ik had gedacht toch minstens het dubbele te mogen afhalen voor een waarschuwing, tenzij ze hier natuurlijk ook de principes van het nachtsurfen op toepassen. Meer dan 20GB heb ik zeker niet afgehaald in de rode uren, alles gaat bij mij 's nachts of 's morgens vroeg (6u).

Afbeelding
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 874
Lid geworden op: 09 maa 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 70 keer

Falcon, ik vermoed dat de telemeter zoals deze nu is ook een beetje extrapoleert. jij hebt van 13/03 tot 11/04 in het totaal 250 gb verkeer dus ongeveer 9 GB/dag

ik heb van 03/04 tot 09/04 een 150tal GB traffiek of dus 25 GB/dag ik versta dan wel dat de meter redelijk naar rood neigt.
Stormtraxx
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 aug 2010, 19:00
Bedankt: 1 keer

Volgens mij is er iets aan het systeem veranderd... in het begin van "Vrij downloaden" kon ik veel meer downloaden dan nu en wanneer ik wou.

Nu moet ik het downloaden binnen de uren die Telenet op heeft gelegd anders knijpen ze mijn snelheid af zoals in maart... back to 56k is dat maar dan anno 2011. jammer :bang:

Ik vind dat ze de rustige uren niet mee mogen rekenen ! :bdaysmile:
Kainiac
Plus Member
Plus Member
Berichten: 152
Lid geworden op: 08 jul 2010, 13:18
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 25 keer

Dit is wel handig. Zo kan ik iets beter controleren of mijn gemeten verbruik over een komt met de gegevens van Telenet.
Ik vraag mij wel af of ze het nachtverkeer volledig tellen of voor de helft.

Ben bij dat Telenet een klein beetje meer duidelijkheid schept.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Nachtverkeer telt niet voor de helft. Ik heb het net nagekeken.
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

En waar heb je dit nagekeken dan ?
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 874
Lid geworden op: 09 maa 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 70 keer

Teebee, toch logisch, hij heeft gisteren opgeschreven hoeveel GB hij had staan en vannacht X GB gedownload/upload als je dan ziet dat er vandaag X GB bijgekomen is wordt dit bijgevolg volledig aangerekend.
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Wie zegt dat het volledig wordt aangerekend ?

Misschien wou hij wel beweren dat het zelfs minder dan de helft is? :worship:
Disme
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 08 jul 2010, 11:28

't Is al een verbetering. Nu nog een onderverdeling van het verbruik in de rode en groene/gele periodes en we kunnen eindelijk ons verbruik op een deftige wijze in het oog houden.

Ze doen er dan toch al iets aan ... ook eens leuk om te zien :-D

Vorige maand had ik trouwens de indruk dat er idd iets was veranderd aan het systeem aangezien ik maar 1 mail kreeg over 'grootverbruikers' en daarna onmiddelijk op 'smallband' werd gezet. Dus die mail van de laatste 10 GB heb ik niet meer gekregen.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Teebee schreef:Wie zegt dat het volledig wordt aangerekend ?

Misschien wou hij wel beweren dat het zelfs minder dan de helft is? :worship:
De datatrafiek is er volledig bijgeteld, Maar misschien is de wijzer minder snel gestegen als normaal. Dat kan ik niet vergelijken natuurlijk. Beter is over de hele maand na te gaan wat het gedrag is, en dan een conclusie te trekken.
Vicarious
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 dec 2009, 12:37

Nu kan ik eindelijk eens deftig zien wanneer Telenet moeilijk begint te doen qua volume met hun 'vrij downloaden'.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Met dat ene totaal volume ben je niks want je weet inderdaad niet in welke kleurperiodes het gebruik viel, en ook niet binnen welke tijdspanne. Er is ook geen indicatie van andere factoren (drukte op de node, ...) die ongetwijfeld ook in de berekening van 'een profiel' zitten.

-> Het vrije downloaden is al bijna een jaar in gebruik en nog steeds niet verifieerbaar door de consument. Hoelang duurt het nog voor de overheid hier eindelijk eens wat duidelijkheid & bescherming afdwingt voor de users?
rmag
Pro Member
Pro Member
Berichten: 379
Lid geworden op: 29 nov 2008, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 25 keer

Waarom moet de overheid hier duidelijkheid afdwingen? En voor Telenet gebruikers alleen dan?
De overheid heeft geen rol te spelen in dit specifieke produkt voor grootverbruikers. Maar goed, back to the topic
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Het feit dat er hier genoeg mensen misnoegd zijn, toont duidelijk aan dat mensen niet krijgen wat ze in alle redelijkheid kunnen verwachten van een product dat vaag als 'vrij downloaden' wordt omschreven. Da's gewoon valse reclame en daar hoeft men geen nieuwe wetten voor te maken om duidelijkheid te eisen.
Kainiac
Plus Member
Plus Member
Berichten: 152
Lid geworden op: 08 jul 2010, 13:18
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 25 keer

Ik denk dat het goed meevalt met mensen die misnoegd zijn.
Er zijn heel veel mensen tevreden met hun "vrij downloaden" De enige mensen die hier klagen hebben meestal niet eens een product van Telenet.
Of het zijn mensen die alleen maar moeilijk doen dat hun meter in het rood staat terwijl ze misschien nog wel 200 GB kunnen downloaden met die meter in het rood voordat ze een profiel krijgen.
Akkoord het kan veel beter, iedereen wil het liefste gewoon volledige vrijheid. Dat je ook eens een maand 20 TB kunt binnen halen als je dat wilt, gewoon voor de fun.

Feit is dat Telenet op dit gebied heel heel heel erg verbeterd is tegenover een paar jaar geleden.
Toen Turbonet XL nog 100 GB was kwam ik elke maand tekort. En het koste mij zelfs geld om van smallband af te geraken.
Maar nu het met vrij downloaden kan ik eindelijk eens ongestoord downloaden wat ik wil zonder op smallband te vliegen.

Ok, ik let nog wel een klein beetje op wanneer ik download dus dat is niet helemaal volledige vrijheid.
Aan de andere kant soms download ik de eerste twee weken bijna niks omdat ik het niet nodig heb en dan de laatste twee weken download ik volle bak en ook gewoon overdag.

Ik heb vanaf juni nog maar iets van 20 dagen op een grootverbruikersprofiel gestaan. Meestal de laatste 2 of 3 dagen van een maand.
De snelheid dat is alleen maar op de piekmomenten minder en zelfs als het minder is dan is het nog altijd veel sneller als het ge-kunt-geen-kloten-meer-doen-band van vroeger.

Zeg nu zelf dat is toch een heel verbetering.

En als ik alles op de groene uren download kan ik wel 700 a 800 GB downloaden voor ik op een grootverbruikersprofiel sta.
De afgelopen 3 maanden heb ik maar 3 dagen dat profiel gehad.
Toen had ik ongeveer 600 GB trafiek en het meeste tijdens de rode uren.
De laatste twee maanden en de maanden ervoor download ik gemiddeld ongeveer 300 a 400 GB en het meeste tijdens de dag.
En zonder op een profiel te komen te staan.

Dus ik ben zeker tevreden, het had VEEEL slechter kunnen zijn. Ge kunt geen volume blokken meer kopen (voor de duurste abonnementen) dus dat is al super positief. Nu nog alle abo's op vrij downloaden en dan de limiet helemaal weg op alle abo's.

Maar hopelijk valt de limiet over bepaalde tijd volledig weg.
(aan de andere kant is de kans groot dat er in Nederland terug limieten gaan komen)
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Gezien de ercente evolutie, denk ik dat het ganse vrij downloaden verhaal niet zo slecht meer lijkt als op het begin. Het enige wat nog ontbreekt is een betalende optie om, eens je op smallband valt, toch weer op "normaalband" te geraken.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Kainiac
Plus Member
Plus Member
Berichten: 152
Lid geworden op: 08 jul 2010, 13:18
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 25 keer

Je mag eigenlijk niet meer over smallband praten want wat Telenet nu heeft is veel beter als smallband.

Een verlaging van je snelheid afhankelijk van de drukte van het verkeer van je node.
Je snelheid blijft altijd te minste 5 mbit. Het vroegere smallband was 64kbit of 128 kbit.
En die 5 mbit heb ik alleen maar tussen 18 en 23 uur.
Het is beter om te zeggen dat iemand een grootverbruikersprofiel heeft.
Alleen dat is zo veel type werk dus misschien kunnen we het voortaan afkorten naar GVP of zo.
Of gewoon zeggen ik heb een profiel.

En ik hoop niet dat die optie er komt want de verleiding om dat weer onnodig geld uit te geven zal wel weer komen zeker ....
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

smalband is soms ook wel 512 Kbit. Vooral tussen 20 en 21 uur. Dat is net iets te traag. Ook zondag is dit heel de dag zo. vanaf 's middags tot 23 uur. Dan kan je natuurlijk beter wat anders doen dan te internetten.
coolsmoe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 dec 2010, 09:38
Bedankt: 1 keer

Idd, die 512kbps is net iets te traag... Maar kom, zolang de latency maar goed blijft hoor je mij niet klagen!
Laatst gewijzigd door coolsmoe 13 apr 2011, 10:17, in totaal 1 gewijzigd.
Kainiac
Plus Member
Plus Member
Berichten: 152
Lid geworden op: 08 jul 2010, 13:18
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 25 keer

mailracer schreef:smalband is soms ook wel 512 Kbit. Vooral tussen 20 en 21 uur. Dat is net iets te traag. Ook zondag is dit heel de dag zo. vanaf 's middags tot 23 uur. Dan kan je natuurlijk beter wat anders doen dan te internetten.

Hmmm nog niet gemerkt. Ik heb nog nooit op zondag op een GVP gestaan. (maar meestal ben ik op zondag niet thuis)
Het traagste wat ik gemeten had was 5 mbit.

Waarom zou het voor Telenet ooit nodig zijn om de snelheid nog lager als 5 mbit te zetten ?
Kom op dat is alleen maar om de klanten te straffen ! Dat heeft geen enkele achterliggende reden.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

in de rode uren zal je noot 5 Mbit halen als je grpptverbruiker bent
Zie dit nu al 5 maand altijd 0.512 en vanaf klokslag 23 uur (groene uren ) de volle snelheid.
Moesten ze zelfs maar 5Mbit geven in de rode uren zou ik nooit zagen en zelfs telenetklant blijven !!!!
Maar heb wel den indruk dat het verbeterd is nu ze de hoeveelheid tonen.
Laatst gewijzigd door proximusboyke 13 apr 2011, 14:03, in totaal 1 gewijzigd.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Misschien heel even 'of' topic maar ik geraak sinds vorige week niet meer op mijn telemeter . Heb een fibernet 40 shake van begin februari.
Als ik nu mijn verbruik wil bekijken krijg ik volgende boodschap op mijn telemeter .
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Heeft iemand van jullie enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn ? Moest er iemand van de telenet 'klantendienst ' meelezen mogen deze mensen mij zeker contacteren voor mijn klantengegevens . :wink:
dasmewat
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 07 jan 2010, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 14 keer

Goztow schreef: het enige wat nog ontbreekt is een betalende optie om, eens je op smallband valt, toch weer op "normaalband" te geraken.
Het zou te gek voor woorden zijn indien klanten met een 'vrij download ' abo nog een keer moeten dokken voor iets waar ze al dik voor betalen ..
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

@ Kainiac:
Het surfgedrag dat je beschrijft, is net hetzelfde als wat ik op m'n gelimiteerde abbos deed. Ik zou het dus nog steeds niet als 'vrij' omschrijven want er zit wel degelijk een boete-systeem op voor iedereen (in de vorm van snelheidsbeperking). Dat er tegenwoordig iets beter mee te leven valt, doet mijn inziens niks af aan het feit dat je niet kan berekenen wanneer die boete/limitering ingaat.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

fieldoxide schreef:Misschien heel even 'of' topic maar ik geraak sinds vorige week niet meer op mijn telemeter . Heb een fibernet 40 shake van begin februari.
Als ik nu mijn verbruik wil bekijken krijg ik volgende boodschap op mijn telemeter .

Heeft iemand van jullie enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn ? Moest er iemand van de telenet 'klantendienst ' meelezen mogen deze mensen mij zeker contacteren voor mijn klantengegevens . :wink:
Al wat je kan doen is eens bellen en zeggen dat uw telemeter niet werkt of eens een PM sturen naar Charlotte hier op UB.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Thallyos
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 07 aug 2006, 14:49
Bedankt: 1 keer

En het feit dat het nog eens afhankelijk is ook van je locatie natuurlijk. Allemaal leuk voor mensen die op de buiten wonen. Hier is de vorige maand gisteren afgelopen en heb nog paar uur grootverbruikersprofiel gehad. Dat na een 280GB downloaden, volgens hun teller.

Nu heb ik zeker niet meer dan 50GB buiten de groene uren afgehaald. Meer nog, het zou me zelfs verbazen als het al zoveel was.

Op zich klaag ik niet over hetgeen wat ik uiteindelijk kan downloaden. Hetgeen ik download wordt enkel nog beperkt door de grootte van mijn NAS en mijn persoonlijke smaak. Wat wel is dat ik altijd oppas om zaken in de wachtrij te zetten, zodat ze automatisch 's nachts worden afgehaald. Geen haar op mijn hoofd die er nu aan denkt om op een avond snel even een 1080p film van een dikke 10GB af te halen. Los van het feit dat de snelheid in de valavond ook zonder grootverbruikersprofiel al niet dat is.

Er blijft dus veel werk aan de winkel.
Kainiac
Plus Member
Plus Member
Berichten: 152
Lid geworden op: 08 jul 2010, 13:18
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 25 keer

Als je het zo beschrijft heb je gelijk.
Het blijft een situatie die van persoon tot persoon verschillend is.

Ik heb al een 150 GB gedownload (drie BD-50's) die ik in het weekend thuis wou zien (dus rechstreeks op een externe HD gedownload)
Dat was rond 17 uur dat die downloads starten en rond 21 uur waren ze klaar.
Mijn meter stond volledig in het rood maar ik heb die maand niet op een gvp gestaan. Uiteindelijk had ik die maand iets van 380 GB upload en download volgens Net Limiter.
Dus wat kan ik zeggen. Ik ben blij dat ik persoonlijk geen echte problemen meer heb met het systeem.
Als ik terug een nieuwe NAS heb en die ga opvullen met materiaal komt er waarschijnlijk wel weer een moment dat ik niet tevreden ben.
Maar voorlopig, dit systeem valt best mee.

Maar zoals ik heb uitgelegd in een topic van mij, op elke node is de situatie anders en zijn de regels blijkbaar anders.
Het is jammer maar het is zo..
Nog een paar jaar geduld en hopelijk zorgt het verder openbreken van de markt voor meer concurrentie en het volledige laten vallen van elke vorm van limitering. Zeker voor de duurste abonnementen.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Wat ik wil is gewoon 3 meters voor de 3 kleuren met daarbij het verbruikt en het maximum.
Op die manier heb je volledige vrijheid en kan je gemakkelijker zien wanneer je nog het beste kan dowloaden :-)
Gebruikersavatar
alphalpha
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 27 nov 2008, 06:59
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Ja, en wat ik wil is gewoonweg downloaden hoeveel ik wil wanneer ik wil, en mijn doen en laten niet hoeven aan te passen aan een meter die voor geen meter werkt! :bang:
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Berichten: 511
Lid geworden op: 27 feb 2007, 11:31
Locatie: wervik
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Eén maand telenet en moet zeggen dat het gevoel van het beklagen begint te kriebelen.

Heb in één maand tijd 72GB verbruikt. Ik gebruik nieuwsgroepen maar het programma staat ingesteld om te downloaden tussen 01u00 en 06u00. Die 72GB zal wel niet allemaal download zijn aangezien gewoon surfverkeer daar ook tussen zit maar zoveel zal dat niet schelen.

De reden van het gevoel is het feit dat ik al over halfweg sta met die telemeter. :evil:

De reden dat ik eigenlijk ben overgestapt naar telenet is de hogere uploadsnelheid in vergelijking met adsl. Het is de bedoeling dat er iedere dag een paar gigabyte aan camerabeelden verstuurd wordt. Dat gebeurt nu nog niet. Wat zal dat gaan geven zeg.

Het mij al beklagen is er nog niet echt bij omdat de snelheid nog niet beperkt wordt, volgens telenet. Als de snelheid eenmaal beperkt zal worden, zal het ander paar mouwen zijn
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 874
Lid geworden op: 09 maa 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 70 keer

same here, normaalgezien ga ik mijn jaarke telenet uitdoen, en dan nog nekeer heel erg grondig evalueren. Ideaal zou zijn als ze de kabel openzetten. Maar aan de andere kant, als er een totaal nieuwe provider op springt ga ik er ook niet zomaar even bij gaan. Indien een bestaande echter ook kabeldiensten zou aanbieden (EDPNet bvb) zou ik zonder boe of ba weg zijn bij telenet.

de miserie is natuurlijk dat de ISP's betalen voor hun dataverbruik, en dat de meer geïnformeerde gebruikers ook vaak de grotere verbruikers zijn, de kleinere ISP's zitten dus vaak opgescheept met veel grootverbruikers en dat kan hun nekken.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”