Aantal PPPoE sessies mogelijk

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
heyedp
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 apr 2010, 12:47
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Daar ik momenteel van provider wil veranderen , heb ik volgende vraag aan scarlet gesteld ; hoeveel PPPoE sessies zijn er mogelijk op het abonnement internet + telefonie .
Maar er kwam geen duidelijk antwoord . De medewerker vroeg wel waarom deze vraag , mijn reactie dat het de bedoeling is om door mijn eigen router ( dlink 655) een PPPoE sessie te laten afhandelen en de sagem het telefonie gedeelte voor zicht te nemen , in dit geval heb je 2 PPPoE sessies nodig .
De medewerker liet uitschijnen dat het wel mogelijk is maar dat ze hierover geen ondersteuning mogen geven .

Dus dan maar de vraag op dit forum :

Hoeveel PPPoE sessies laat Scarlet toe .
Heeft iemand ervaring met dlink 655 router achter de sagem modem bij een internet-telefonie abonnement .
Tuneboy2005
Pro Member
Pro Member
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 mar 2007, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

Ik zat in dezelfde situatie maar met een linksys E2000. Ik heb ook scarlet internet + telefonie. Ik kan maar 1 pppoe sessie opbouwen en dit is met de linksys. Werkt zeer goed zo. telefonie gedeelte laat ik dan over aan de sagem
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 mar 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Is het bij scarlet one ook maar één sessie?
Tuneboy2005
Pro Member
Pro Member
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 mar 2007, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

Mja mijn product noemt ook scarlet one (maar dan zonder Digitale TV) en ja 2 pppoe sessies opbouwen lukt bij mij niet. Maar dit is ook niet nodig voor mij :)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

heyedp schreef:... mijn reactie dat het de bedoeling is om door mijn eigen router ( dlink 655) een PPPoE sessie te laten afhandelen en de sagem het telefonie gedeelte voor zicht te nemen , in dit geval heb je 2 PPPoE sessies nodig .

Voor zover ik weet heb je voor Scarlet telefonie geen PPPoE nodig, gezien dit het product i-Talk van Belgacom is (dat VLAN20 gebruikt). Tenzij dit intussen veranderd is ??
Probeer eens of je telefoon nog werkt als je de PPPoE sessie op de Sagem uitschakelt ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Tuneboy2005
Pro Member
Pro Member
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 mar 2007, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

Dit zou voor heyedp moeten werken want zo doe ik het ook. de pppoe op de sagem uitschakelen.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Scarlet internet reeds getest met 2 hoor :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Bij mij blokkeerde de sagem wanneer ik een tweede PPPoE-sessie wou opgestarten, maar vermits iedereen zegt dat het met twee sessies gaat, vermoed ik dat de fout ergens bij mij ligt.

Ik kan het bericht van philippe_d bevestigen. Het telefoniegedeelte verloopt via VLAN20 en heeft geen PPoE-sessie nodig.
Gebruikersavatar
heyedp
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 apr 2010, 12:47
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Mijn dank voor de vele reakties en nuttige info :-D :-D
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Sinds 5 minuten run ik ook 2 PPPoE sessies (Sagem + Linksys router). Ik vraag me enkel af of ze je hiervoor niet aanrekenen, daar je dan 2 publieke IP-adressen gebruikt
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

- Er wordt niets extra aangerekend voor meerdere PPPoE sessies.
- De volumes van beide sessie worden natuurlijk opgeteld.
- De totale snelheid die je krijgt is soms hoger dan met één sessie (de snelheidslimiet geldt per sessie), maar natuurlijk nooit meer dan je syncsnelheid.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Handig, dan laat ik het zo wel staan, enkel nog wat aan de settings prutsen om te zien welke allemaal werken bij Scarlet (Vooral Multi Link wil ik testen)
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”