Daar ik momenteel van provider wil veranderen , heb ik volgende vraag aan scarlet gesteld ; hoeveel PPPoE sessies zijn er mogelijk op het abonnement internet + telefonie .
Maar er kwam geen duidelijk antwoord . De medewerker vroeg wel waarom deze vraag , mijn reactie dat het de bedoeling is om door mijn eigen router ( dlink 655) een PPPoE sessie te laten afhandelen en de sagem het telefonie gedeelte voor zicht te nemen , in dit geval heb je 2 PPPoE sessies nodig .
De medewerker liet uitschijnen dat het wel mogelijk is maar dat ze hierover geen ondersteuning mogen geven .
Dus dan maar de vraag op dit forum :
Hoeveel PPPoE sessies laat Scarlet toe .
Heeft iemand ervaring met dlink 655 router achter de sagem modem bij een internet-telefonie abonnement .
Aantal PPPoE sessies mogelijk
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 5 keer
Ik zat in dezelfde situatie maar met een linksys E2000. Ik heb ook scarlet internet + telefonie. Ik kan maar 1 pppoe sessie opbouwen en dit is met de linksys. Werkt zeer goed zo. telefonie gedeelte laat ik dan over aan de sagem
-
- Pro Member
Mja mijn product noemt ook scarlet one (maar dan zonder Digitale TV) en ja 2 pppoe sessies opbouwen lukt bij mij niet. Maar dit is ook niet nodig voor mij
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Voor zover ik weet heb je voor Scarlet telefonie geen PPPoE nodig, gezien dit het product i-Talk van Belgacom is (dat VLAN20 gebruikt). Tenzij dit intussen veranderd is ??heyedp schreef:... mijn reactie dat het de bedoeling is om door mijn eigen router ( dlink 655) een PPPoE sessie te laten afhandelen en de sagem het telefonie gedeelte voor zicht te nemen , in dit geval heb je 2 PPPoE sessies nodig .
Probeer eens of je telefoon nog werkt als je de PPPoE sessie op de Sagem uitschakelt ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Pro Member
Dit zou voor heyedp moeten werken want zo doe ik het ook. de pppoe op de sagem uitschakelen.
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Scarlet internet reeds getest met 2 hoor
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Bij mij blokkeerde de sagem wanneer ik een tweede PPPoE-sessie wou opgestarten, maar vermits iedereen zegt dat het met twee sessies gaat, vermoed ik dat de fout ergens bij mij ligt.
Ik kan het bericht van philippe_d bevestigen. Het telefoniegedeelte verloopt via VLAN20 en heeft geen PPoE-sessie nodig.
Ik kan het bericht van philippe_d bevestigen. Het telefoniegedeelte verloopt via VLAN20 en heeft geen PPoE-sessie nodig.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
- Er wordt niets extra aangerekend voor meerdere PPPoE sessies.
- De volumes van beide sessie worden natuurlijk opgeteld.
- De totale snelheid die je krijgt is soms hoger dan met één sessie (de snelheidslimiet geldt per sessie), maar natuurlijk nooit meer dan je syncsnelheid.
- De volumes van beide sessie worden natuurlijk opgeteld.
- De totale snelheid die je krijgt is soms hoger dan met één sessie (de snelheidslimiet geldt per sessie), maar natuurlijk nooit meer dan je syncsnelheid.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).