INDI HD-recorder

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
seperator
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 nov 2010, 09:45
Bedankt: 6 keer

Zijn er onder jullie nog mensen die in het bezit zijn van een INDI HD recorder.
Die kunnen mij misschien even helpen.
Al enkele dagen merk ik dat de programmagids onvolledig is, bij 2/3 van de zenders staat "programma gids niet beschikbaar".
Bellen naar Telenet lost ook niet veel op, want INDI daar kennen ze niet teveel van.
Ik heb al een update gedaan en alle fabrieksinstellingen hersteld, zonder resultaat. Kabel uittrekken help ook niet.
Of is dit weer een pest actie van Telenet om die vervelende Indi gebruikers te doen omschakelen.

groetjes
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik merk hetzelfde op de EPG van m'n Sony-tv...
Via de HD digicorder krijg ik wél de nodige data (tot 2 dagen vooruit), ondanks dat ik géén interactieve digicorder heb.
Gebruikersavatar
THRene
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 25 jun 2010, 00:09
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 7 keer

seperator schreef:Of is dit weer een pest actie van Telenet om die vervelende Indi gebruikers te doen omschakelen
Ik kan mij niet indenken dat een firma zich met dergelijke kleinschalige pestacties bezig houdt. :lol:

Bij mijn INDI recorder is het daarentegen ook een maand of twee geleden met dergelijke problemen begonnen en uiteindelijk heeft die de geest gegeven. Ik heb hem uit mekaar gehaald (en geen kapotte onderdelen gevonden), de harde schijf gerecupereerd en Telenet buitengegooid.

Situatie nu: Belgacom TV en bierblikjes DVB-T antenne als backup. :beerchug:
Ambroos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 156
Lid geworden op: 14 jan 2011, 11:42
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 17 keer

@Meon, via de kabel krijg je een beperkte EPG. Als je Digibox/corder interactief is krijg je via UTP de 2-weken-gids.

Over het probleem met de INDI HD-recorder weet ik niets...
Al mijn posts zijn 100% Ambroos en 0% mijn werkgever.
seperator
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 nov 2010, 09:45
Bedankt: 6 keer

THRene schreef:
seperator schreef:Of is dit weer een pest actie van Telenet om die vervelende Indi gebruikers te doen omschakelen
Ik kan mij niet indenken dat een firma zich met dergelijke kleinschalige pestacties bezig houdt. :lol:

Bij mijn INDI recorder is het daarentegen ook een maand of twee geleden met dergelijke problemen begonnen en uiteindelijk heeft die de geest gegeven. Ik heb hem uit mekaar gehaald (en geen kapotte onderdelen gevonden), de harde schijf gerecupereerd en Telenet buitengegooid.

Situatie nu: Belgacom TV en bierblikjes DVB-T antenne als backup. :beerchug:

Ik geloof ook niet dat Telenet zich bezig houdt met pestacties, maar ze hebben Indi overgenomen en als je dan naar hun helpdesk belt dan ga ik er toch vanuit dat men enig verstand van zaken heeft. De enige raad die je krijgt is een standaard antwoord, trek de stekker maar uit.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ambroos schreef:Als je Digibox/corder interactief is krijg je via UTP de 2-weken-gids.
Maar Meon gaf net aan dat zijn toestel NIET interactief was... maar hij toch de juiste data kreeg (dus via het DVB-C signaal zelf).

Blijkbaar is er iets in de EPG data waarover de INDI box valt, maar dus ook de Sony van Meon... dit lijkt me dus eerder op een slechte EPG client, al hoeft de EPG leverancier zich ook aan het protocol te houden.
Ambroos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 156
Lid geworden op: 14 jan 2011, 11:42
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 17 keer

De EPG op de Digicorder is zowiezo anders. Telenet geeft voor zover ik weet enkel de zenders van de VRT en de RTBF over DVB-T, en daardoor krijgen alle apparaten die dat gebruiken voor hun EPG alleen een erg beperkt ding. Op de Digicorder zelf zal de EPG wel op een apart gecodeerd datakanaal zitten. Zou kunnen dat Telenet daar een update op heeft doorgevoerd die niet werkt op de INDI-hardware, geen idee...
Al mijn posts zijn 100% Ambroos en 0% mijn werkgever.
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Hier ook een INDI HD-recorder en geen problemen met de EPG. Soms duurt het (na een herstart) wel even door de EPG verschijnt (soms alle, soms willekeurige zenders), dan moet je gewoon even wachten.
Gebruikersavatar
THRene
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 25 jun 2010, 00:09
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 7 keer

seperator schreef:Ik geloof ook niet dat Telenet zich bezig houdt met pestacties, maar ze hebben Indi overgenomen en als je dan naar hun helpdesk belt dan ga ik er toch vanuit dat men enig verstand van zaken heeft. De enige raad die je krijgt is een standaard antwoord, trek de stekker maar uit.
Het probleem is natuurlijk dat het geen gehuurde decoder is maar je eigendom, dus je hebt geen poot om op te staan of enig recht op een luisterend oor.

Ik hou in ieder geval aan het hele voorval met mijn recorderpanne een zeer dubbel gevoel over. Dit begon eigenlijk al na het uitverkopen van Integan aan Telenet en is zeker versterkt na het lezen van alle mogelijke informatie op de diverse fora tgv van mijn problemen met mijn recorder. Het is duidelijk dat Telenet de INDI apparatuur liever kwijt dan rijk is maar je kan uiteraard niet bewijzen dat ze die apparatuur actief euthanaseren.

Enfin, ik ben bevrijd. Over en uit :wink:
Gebruikersavatar
filipi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 306
Lid geworden op: 16 okt 2005, 08:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

THRene schreef: Bij mijn INDI recorder .... Ik heb hem uit mekaar gehaald (en geen kapotte onderdelen gevonden), de harde schijf gerecupereerd en Telenet buitengegooid.

Situatie nu: Belgacom TV en bierblikjes DVB-T antenne als backup. :beerchug:
??
Die hd's zijn toch gelockt, niet?
Ik wou 'm ook hergebruiken maar dat sloeg ff tegen, en na wat googelen bleek dat die hd's echt op slot zitten en niet meer bruikbaar zijn.
Heb je 'm al kunnen formatteren en gebruiken?

Hier is 't nu Belgacom tv via Scarlet en alles tip-top :)

@Seperator
Dat probleem heb ik hier ook 'ns gehad, maar dat heb ik kunnen herstellen met ik denk een update, maar dat helpt bij jou dus niet blijkbaar
seperator
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 nov 2010, 09:45
Bedankt: 6 keer

Rond 5 uur vanavond een telefoontje gekregen van Telenet, er was inderdaad een klein probleempje en ze hebben het kunnen oplossen.
Ik kan niet meer zeggen, sta met de mond vol tanden, dit is een voorbeeld van goede service. Ik zal mijn oordeel moeten herzien.
Toch kon men niet nalaten om toch even te polsen of ik geen interesse had in een fibernet.
Gebruikersavatar
THRene
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 25 jun 2010, 00:09
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 7 keer

filipi schreef:Die hd's zijn toch gelockt, niet?
Ik wou 'm ook hergebruiken maar dat sloeg ff tegen, en na wat googelen bleek dat die hd's echt op slot zitten en niet meer bruikbaar zijn.
Heb je 'm al kunnen formatteren
Oeps :oops:

Ik kon hem zien met een andere controller. Dus ging ik er van uit dat hij nog in orde was en eenvoudigweg opnieuw te partioneren. Hij ligt nu in de kast reserve te wezen. Ik zal eens zien of er iets aan te doen valt.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”