Nood aan kabel abbonnement ?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 70 keer

Hallo,

ik ben aan het kijken om eventueel over te schakelen naar FN40 (nu heb ik ADSL2+ bij dommel)

Ik heb echter geen TV (en ben ook niet van plan mij er een aan te schaffen).
Ik vraag mij dan af of ik ook een kabel abonnement moet aanschaffen?

bij de shakes staat dit in kleine lettertjes vermeld:
Om te kunnen genieten van een Shake met digitale tv van Telenet heb je een kabelabonnement nodig (niet inbegrepen). Heb je dat nog niet? Dan regelen we dat meteen tijdens je online bestelling.
(realistische experience gereproduceerd ;))

Op de pagina van fibernet40 staat er enkel iets dat de max speed theoretisch is etc.

kan er mij hier iemand een antwoord op geven ?
alvast bedankt.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Je moet kabelabonnement altijd bijbetalen als je analoge of digitale televisie neemt bij Telenet, apart of in een Shake+
Laatst gewijzigd door raf1 09 maa 2011, 16:31, in totaal 1 gewijzigd.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

realistische experience gereproduceerd ;))
:lol:

Wat daar dus staat: kabelabonnement is enkel nodig wanneer je digitale tv neemt, al dan niet in Shake-vorm. Dus een Shake+ met telefonie zonder televisie, of enkel internet, daarvoor heb je geen tv-abo nodig.
marijke1968
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 21 keer

Welllicht ten overvloede: je moet uiteraard wel een kabelaansluiting hebben! (tot in je huis bedoel ik)
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster

OK, er is een kabel aansluiting voor een TV binnen, ik denk niet dat die actief is (ik krijg toch geen facturen er voor) maar de vorige eigenaars hadden een TV dus ik denk dat de bekabeling wel in orde zal zijn.

Nu nog de overgang regelen via het werk, en dan vechten met telenet zodat ik een simpele modem te pakken kan krijgen.

bedankt voor de info.
dasmewat
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 14 keer

Om nare ervaringen te voorkomen zou ik gewoonTelenet bellen.Leg precies uit wat je wenst maar ook wat je niet wilt en vraag alle kosten ! vraag dan een mail met bevestiging van de afspraken.Zodoende kan er niet veel misgaan,,,,,,,,,,,,,,,hoop ik voor je,,Veel plezier ermee !!
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Lord Utopia schreef:Wat daar dus staat: kabelabonnement is enkel nodig wanneer je digitale tv neemt, al dan niet in Shake-vorm. Dus een Shake+ met telefonie zonder televisie, of enkel internet, daarvoor heb je geen tv-abo nodig.
Lord, voor zover ik weet bestaat een Shake met telefonie zonder televisie niet (meer).
De TS starter heeft dus maar 2 keuzes:
  • ofwel Internet alleen (en betaalt dan geen kabelabbo).
  • ofwel een Shake (= internet + telefoon + DTV dat je niet nodig hebt), maar dan betaal je wel een kabelabbo
De TS kan ook Internet en telefoon apart nemen, maar dan kost telefoon 20 EUR of zoiets.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Inderdaad, die Shake+ bestaat niet meer. Geldt natuurlijk wel nog voor mensen die hem nog steeds hebben, maar da's niet relevant voor de TS.
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster

Telefonie zal hoogst waarschijnlijk bij belgacom blijven dan, we betalen nu ongeveer 22 euro/maand met ons gebruik meegerekend. aangezien het 20 euro/maand pakket bij telenet gelijkaardig is zal dit geen meerwaarde opleveren, alleen mogelijke miserie bij het overschakelen.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

is vdsl2 nog niet beschikbaar ?
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster

vdsl2 is wel degelijk beschikbaar. Maar ik moet overschakelen van dommel want dat is de enige manier om de overschakeling kosteloos te voldoen. Indien ik over zou gaan naar VDSL2 zou ik naar edpnet gaan.

Als ik die route volg moet ik wel mijn bridge setup behouden want er zijn maar 2 telefoon aansluitingen, een knal in het midden van de living, en een ander boven op de speelkamer.

nu is de setup:

Code: Selecteer alles

modem(ST536) --> Tomato router (WRT54GL) <~G~> DDWRT bridge (WRT320N) <~Gbit~> 2desktops + nas
                    |~100Mbit~> 3 servers                             |~N~> 1 laptop
                    |~G~> 1 laptop + 2 smartphones
(ik heb hier een schone visio van, maar deze zit nog op het werk)

normaalgezien komt er een E2000 or een E3000 bij om dan de bridge over N te doen zodat ik de WRT54GL kan reduceren tot een simpel access point, want deze router hoewel fantastisch is een beetje verouderd aan het geraken.
Maar we geraken nu een beetje off topic.

de reden dat ik nu kijk naar telenet is omdat ik dan geen speciaal geval meer zou zijn op het werk (werk betaalt internet) en omdat er een coax aansluiting zit op een redelijk goede plaats waardoor ik de bridged setup zou kunnen laten wegvallen en volledig zou kunnen overschakelen op de 320N voor routering en een N netwerk en de 54G voor een G netwerk. Het feit dat ik bij telenet een simpele modem kan krijgen (mits wat voetenwerk en tegenspartelingen van hun kant) is een bonus, want de sagem ga ik hoe dan ook reduceren tot een simpele modem.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

belgacom is toch ook gatis en 6 maand aan 50%
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster

als ik overschakel naar vdsl zal het niet naar belgacom zijn, hun limieten zijn 1/5e van andere providers.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

ik zit nu aan 2TB en niks gekregen wat doe jij dan wel met 10TB :-D
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster

ik denk dat we het niet over hetzelfde hebben. het internetbudget is gelimiteerd tot 45 euro dat beperkt mij tot favorite met de limiet van 100 GB. ik zit nu wel regelmatig aan 80, indien mijn snelheid verdubbelt (tov de 12 mbps nu) denk ik dat ik wel sneller over 100 GB ga zitten dan ik wel zou willen.
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Dan zit je beter af bij Edpnet of Scarlet.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

56.73 x6 = 340.38
28.37 x = 170.19

tesamen 510.17 : 12 = 42.55€ per maand dus binnen uw budget

http://nl.astel.be/promos

43.46 x5 = 217.30
21.73 x 7 = 152.11€

tesamen 369.41€ : 12 = 30.78€ voor favorite en je krijgt gratis onbeperkt
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster

HR rekent niet met promoties, maar met de basisprijs.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

familie van rr misschien want ge spreekt u zelf tegen
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster

in welk opzicht spreek ik mijzelf tegen ?
Het werrk betaald voor mijn internet, er is een vast budget van 45 euro. geen uitzonderingen. dat wil zeggen dat een pakket met een prijs van 56 euro te duur is, punt. dat er nu 6 maanden promotie is kan HR worst wezen, en aangezien telenet en belgacom via groepsaankopen verlopen zullen die acties niet eens van tel zijn.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

boran_blok schreef:ik denk dat we het niet over hetzelfde hebben. het internetbudget is gelimiteerd tot 45 euro dat beperkt mij tot favorite met de limiet van 100 GB. ik zit nu wel regelmatig aan 80, indien mijn snelheid verdubbelt (tov de 12 mbps nu) denk ik dat ik wel sneller over 100 GB ga zitten dan ik wel zou willen.

je moet het niet hebben want de snelheid verdubbeld en vreest dat ge gemakkellijk over de 100 gb zult geraken maar telenet die 3x rapper gaat zou het dan geen probleem zijn voor die 100 gb
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster

Ik zal mijzelf eens citeren se.
boran_blok schreef: de reden dat ik nu kijk naar telenet is omdat ik dan geen speciaal geval meer zou zijn op het werk (werk betaalt internet) en omdat er een coax aansluiting zit op een redelijk goede plaats waardoor ik de bridged setup zou kunnen laten wegvallen en volledig zou kunnen overschakelen op de 320N voor routering en een N netwerk en de 54G voor een G netwerk. Het feit dat ik bij telenet een simpele modem kan krijgen (mits wat voetenwerk en tegenspartelingen van hun kant) is een bonus, want de sagem ga ik hoe dan ook reduceren tot een simpele modem.
ja 100 GB zal s****, maar op vlak van kabel heb je geen keus, de kabel is niet aantrekkelijk, maar er is geen enkele reden om voor VDSL bij belgacom te zitten, want je hebt daar wel een vrije markt.
jonagold
Forumtroll
Forumtroll
Bedankt: 39 keer

proximusboyke schreef:ik zit nu aan 2TB en niks gekregen wat doe jij dan wel met 10TB :-D
Wat doe jij dan wel met 2 Tib.2000GB :roll:
Zou niet weten hoe ik aan 250GB moet geraken,al staat hier pc 16 uur per dag online incl 2xHD min 8 uren + de rest.Zonder verlies van snelheid.
sander
Forumtroll
Forumtroll
Bedankt: 3 keer

proximusboyke schreef:ik zit nu aan 2TB en niks gekregen wat doe jij dan wel met 10TB :-D

Ben jij er zich wel van bewust wat je hier gewoon te grabbel gooit over jou 2Tib verbruik en de maand is zo te zien nog niet ten einde.
Illegaal of legaal,het doet er nie toe.Dat zijn onze zaken niet.Het is maar dat je het weet.
Nog nooit bij stil gestaan dat iedereen kan meelezen op het forum.
Ik en de meeste niet zouden daar mee te koop lopen op een open forum mocht dat ook zo zijn.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

iedereen die een beetje volgen weten ondertussen dat dit eenmalig is en gewoon wil zien hoeveel ik meer kan verbruiken dan de 422gb bij telenet.
Mijn gewoonlijke download liggen tussen de 700 en 800.
Gegewoon hd kijken naar programmas die vrij te bekijken zijn op de nederlandse commercieele zenders.

en nu over de toppic

ok begrijp ik maar was omdat je zo een antwoord gaf over die snelheid dat ik U niet volledig kon volgen.
Tegwoordig krijgen de werknemers een forfaitair bedrag op hun loonbrief en moeten de mensen zelf kijken voor een internetverbinding.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”