Mobistarleed :verkeerd pakket van Mobistar TV

Alles over TV via satelliet
Plaats reactie
hansie
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 feb 2011, 18:08

Mobistar TV... ik had beter moeten weten... :bang: :bang:

Half december werd ik aangenaam verrast met een gloednieuwe pakket van Mobistar TV.In gedachten zat ik reeds met Nieuwjaar gezellig te kijken naar de vele nieuwe zenders... :lol: :lol:
Toen ik de doos opende viel me al op dat de gebruiksaanwijzing in het frans was , maar soit... ik dacht :dit zal een kleine vergissing zijn...
Een schotel moest ik niet plaatsen ,ik was een tv vlaanderen kijker.Enkel een 2de kabel leggen ,de decoder instellen en de klus was geklaard,dacht ik...
Toen mijn installateur de tv decoder wilde instellen ,bleek dat het toestel 3 seconden een opstartbeeld vertoonde en verder enkel zwart beeld...Een defekt toestel luide het verdict...Na veel telefoonverkeer ,2 bezoeken aan de Mobistarwinkel ( de tv kaart was niet geactiveerd vertelde men mij...(wachten was de boodschap )) en intussen 1 1/2 week verder , werd er een harde reset gedaan van mijn toestel . De decoder was vlug ingesteld Eindelijk hadden we beeld :beerchug: en de zenders waren ...vooral franstalig :eek: :eek:
Na een belletje naar de klantendienst ( 1 1/2 h ) werd mij verteld dat ik een franstalig pakket had gekregen ipv een nederlandstalig...Een foutje dus en dit kon enkel verholpen worden door een nieuw nederlandstalig pakket op te sturen...
Blijkbaar is men niet erg goed op de hoogte van hoe dit moet worden aangepakt ,want ik werd 3 * van de klantendienst naar de abonnementendienst en terug gestuurd...Uiteindelijk werd mij verzekerd dat er een pakket op komst was, een nederlandstalig nog wel :lol: :lol:
Na 10 dagen was er nog steeds geen pakket toegekomen ( ondertussen spreken we wel al een mondje frans...)
Vorige vrijdag belde ik terug naar de klantendienst ,met de vraag : wanneer mag ik het pakket vewachten .Na een test of ik weldegelijk een franstalig pakket had,werd ik nogmaals doorgestuurd naar de abonnementen dienst.Waar men mij vertelde dat er nog geen dossier was opgemaakt ,laat staan een nederlandstalig pakket verstuurd :bang: :bang:
Het vriendelijk madammeke verzekerde me nogmaals dat er nu zeker een pakket zou opgestuurd worden ( met spoed nog wel... :-D :-D ) en er werd zelfs een dossier aangemaakt ( het 6de ondertussen ...)

En als dit nog niet genog is ,mijn internetsnelheid bedraagt amper 5.3 mb/s ...

Ne mens zou er grijs haar van krijgen ( en dat is me ook al niet gegund , 't valt meteen uit ! )

Zijn er mensen met dezelfde ervaring ?
Heeft iemand raad of advies ?
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Zijn er mensen met dezelfde ervaring ?
Heeft iemand raad of advies ?


wachten op je nl doosje denk ik en hopen dat dit er snel komt!

En als dit nog niet genog is ,mijn internetsnelheid bedraagt amper 5.3 mb/s ...

dat kon je bijna zeker weten aangezien mobistar de Belgacom adsl apparatuur gebruikt en adsl is nog steeds max 6mb/s
Ik denk dat ze in een paar steden eigen adsl2+ hebben maar ik heb er nog nooit een speedtest van gezien!
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
stefke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 19 dec 2002, 20:15
Locatie: Tremelo
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Ik heb zelfs maar met momenten een lijn van 600 kb/sec Die modem verliest hier zijn ppp verbinding meer dan 10 keer per dag. Snelheid is dus echt voor te wenen. snelheid variërend van 600 tot 3074 kb/sec is toch niet meer van deze tijd dacht ik. Heb geen pakketverlies, dus ligt het niet aan de lijn denk ik.

Had scarlet en daar had ik nooit problemen met snelheid of uitval.

Heb nu de ombudsdienst ingeschakeld. Is gewoon niet te doen, aan het telefoneren en hop ineens valt die verbinding uit. Aan het surfen en natuurlijk heel regelmatig geen verbinding meer. Het erge is dat ik momenteel examens doe bij HP Als de verbinding uitvalt is mijn examen natuurlijk niet gelukt. Vreselijk gewoon

Had ik dit geweten had ik nooit naar mobistar gegaan. :bang:

Ook hun schotel ontvanger is niet wat het moet zijn, ook regelmatig problemen mee. (deze heeft internet nodig om de gids te laden. Gaat dus enorm traag soms een half uur om een programmagids te laden)
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Mja is algemeen bekend dat dsl van Mobistar niet denderend is. Onlangs iemand zijn pc in orde gesteld (nuja...hij had mobistar laten komen en wou 2 vaste pc's en 1 wireless online krijgen) en t was ook triestig gesteld. Zelfde symptomen als wat jij zegt : pppoe die er uit vliegt, wireless die plots wegvalt hoewel pc er vlak naast staat, ... Na een paar telefoontjes met de klantendienst kregen we te horen dat dit alles kwam omdat de klant in kwestie te ver van de centrale woonde. Op de vraag hoe het kwam dat deze klant destijds met aan ADSL2+ van dommel geen problemen ondervond, en sinds het mobistar is wel...konden ze ons geen antwoord geven. Klant heeft het boeltje teruggebracht naar de winkel binnen de week en zit nu bij belgacom (ok...dat laatste is een "beetje" mijn aanraden) op vdsl.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Die onstabiliteit zullen ze waarschijnlijk oplossen door je op een lager profiel te zetten. Yes, life s**** :(. Veel succes met het leren van het Frans :).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
stefke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 19 dec 2002, 20:15
Locatie: Tremelo
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Nog lager dan 600 kb/sec dit is de snelheid waarmee ik soms surf... kan beter de postduif gebruiken..

Nu sta ik aan 3000 kb profiel en nog valt die livebox uit. zelfs als ie aan 600 kb staat, diconnect ie nog..
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Kan je geen container laten leveren bij Mobistar en zeggen dat je hem pas laat weghalen als ze je problemen oplossen ;-)?
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat”