E-mail adres bijmaken

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Giljom
Plus Member
Plus Member
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 sep 2003, 11:29
Locatie: Belgisch Limburg
Bedankt: 2 keer

Ik heb een vriend die een account van skynet heeft, en die heeft een nieuw e-mail adres bijgemaakt, maar hij kan wel verzenden, maar geen ontvangen, kan hij dat zelf bij maken vanuit zijn outlook expres, of moet dat gebeuren via skynet, ik moet daar straks naar toe, graag uw uitl
Ik weet minder als u, maar wil bijleren, bedankt
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Eerste vraag is: wat wilt je vriend ?
a) een tweede mailbox aanmaken (dit is volledige gescheiden van de bestaande mailbox) ?
b) of gewoon een tweede e-mail adres aanmaken (= alias) op een bestaande mailbox ?
Dit is namelijk een heel groot verschil.

1) in beide gevallen (nieuwe mailbox of nieuwe alias) moeten die on-line aangemaakt worden in e-services.
2) in het geval van een nieuwe mailbox, moet je natuurlijk die nieuwe mailbox natuurlijk ook aanmaken in outlook express (inclusief nieuwe paswoorden ...)
3) in het geval van een nieuwe alias, moet je niets doen in OE: alle mails naar dit adres zullen in de bestaande mailbox aankomen. Je moet alleen het e-mail adres wijzigen in OE, als je wilt dat dit nieuwe adres getoond wordt in de "From" regel.

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Philippe, ik denk dat hij gewoon zijn instellingen met betrekking tot de pop-servers moet controleren.
Om het nog gemakkelijker te maken, z'n bestaande werkende account in outlook dupliceren en gebruikersnaam en paswoord aanpassen.

Al geef ik je vriend toch de goede raad hotmail of gmail te kiezen, zo is van provider wisselen nooit geen probleem, heb je een krachtigere web-interface en kan je synchroniseren met je gsm,...
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
Giljom
Plus Member
Plus Member
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 sep 2003, 11:29
Locatie: Belgisch Limburg
Bedankt: 2 keer

Hij wil in de zefde mail box een alias aanmaken, maar dat heeft hij gedaan , hij kan wel versturen, maar geen ontvangen
Ik weet minder als u, maar wil bijleren, bedankt
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Uiteraard kan je dat niet vanuit Outlook Express doen, hij moet dat instelling via zijn Skynet pagina's en pas daarna in Outlook express instellen ... lijkt me nogal logisch.

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

En opletten op email gebruikersnaam. Meeste mail programma's nemen wat voor @ staat als gebruikers naam, maar moet natuurlijk fa123456 of am123456 enz zijn.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”