E-mail adres bijmaken
- Giljom
- Plus Member
- Bedankt: 2 keer
Ik heb een vriend die een account van skynet heeft, en die heeft een nieuw e-mail adres bijgemaakt, maar hij kan wel verzenden, maar geen ontvangen, kan hij dat zelf bij maken vanuit zijn outlook expres, of moet dat gebeuren via skynet, ik moet daar straks naar toe, graag uw uitl
Ik weet minder als u, maar wil bijleren, bedankt
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Eerste vraag is: wat wilt je vriend ?
a) een tweede mailbox aanmaken (dit is volledige gescheiden van de bestaande mailbox) ?
b) of gewoon een tweede e-mail adres aanmaken (= alias) op een bestaande mailbox ?
Dit is namelijk een heel groot verschil.
1) in beide gevallen (nieuwe mailbox of nieuwe alias) moeten die on-line aangemaakt worden in e-services.
2) in het geval van een nieuwe mailbox, moet je natuurlijk die nieuwe mailbox natuurlijk ook aanmaken in outlook express (inclusief nieuwe paswoorden ...)
3) in het geval van een nieuwe alias, moet je niets doen in OE: alle mails naar dit adres zullen in de bestaande mailbox aankomen. Je moet alleen het e-mail adres wijzigen in OE, als je wilt dat dit nieuwe adres getoond wordt in de "From" regel.
Philippe.
a) een tweede mailbox aanmaken (dit is volledige gescheiden van de bestaande mailbox) ?
b) of gewoon een tweede e-mail adres aanmaken (= alias) op een bestaande mailbox ?
Dit is namelijk een heel groot verschil.
1) in beide gevallen (nieuwe mailbox of nieuwe alias) moeten die on-line aangemaakt worden in e-services.
2) in het geval van een nieuwe mailbox, moet je natuurlijk die nieuwe mailbox natuurlijk ook aanmaken in outlook express (inclusief nieuwe paswoorden ...)
3) in het geval van een nieuwe alias, moet je niets doen in OE: alle mails naar dit adres zullen in de bestaande mailbox aankomen. Je moet alleen het e-mail adres wijzigen in OE, als je wilt dat dit nieuwe adres getoond wordt in de "From" regel.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Philippe, ik denk dat hij gewoon zijn instellingen met betrekking tot de pop-servers moet controleren.
Om het nog gemakkelijker te maken, z'n bestaande werkende account in outlook dupliceren en gebruikersnaam en paswoord aanpassen.
Al geef ik je vriend toch de goede raad hotmail of gmail te kiezen, zo is van provider wisselen nooit geen probleem, heb je een krachtigere web-interface en kan je synchroniseren met je gsm,...
Om het nog gemakkelijker te maken, z'n bestaande werkende account in outlook dupliceren en gebruikersnaam en paswoord aanpassen.
Al geef ik je vriend toch de goede raad hotmail of gmail te kiezen, zo is van provider wisselen nooit geen probleem, heb je een krachtigere web-interface en kan je synchroniseren met je gsm,...
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
- Bedankt: 85 keer
En opletten op email gebruikersnaam. Meeste mail programma's nemen wat voor @ staat als gebruikers naam, maar moet natuurlijk fa123456 of am123456 enz zijn.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console