VDSL2 worst case profiel

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
FezzFest
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 05 jan 2006, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 16 keer

Momenteel hebben wij een Scarlet Internet abonnement. Onze modem synct op 6144/640kbps en dit via ADSL. Omdat dit toch heel wat minder is dan de geadverteerde 12/1Mbps en omdat ADSL2+ al enige tijd in onze regio beschikbaar is, heb ik de klantendienst gecontacteerd. De reden dat wij nog steeds op ADSL staan, is volgens Scarlet te wijten aan onze downstream line attenuation. Deze bedraagt meer dan 20dB (40dB om precies te zijn). Belgacom/Scarlet schakelt je pas over naar ADSL2+ als deze waarde kleiner is dan 20dB. De Scarletmedewerker deelde echter mee dat we wel op VDSL2 aangesloten kunnen worden. Volgens hem krijg je op VDSL2 in het slechtste geval een 16/2,5Mbps profiel (i.t.t. 25/3,5Mbps).

Alvorens over te gaan tot de aanschaf van een VDSL2 abonnement, deze twee vragen:
  • Is het regeltje van geen ADSL2+ indien downstream line attenuation > 20dB waar of is dit een fabeltje om lastige vragen af te wimpelen?
  • Wat is het worst case profiel op een VDSL2 lijn? Is dit inderdaad 16/2,5Mbps?
Rest me nog iedereen een gelukkig 2011 te wensen!
Laatst gewijzigd door FezzFest 01 jan 2011, 13:51, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
tomw
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Ik zie niet in waarom je niet zou overgaan op VDSL2.
Voor 50€ wordt je overgeschakeld (als je het vraagt doen ze het soms gratis). Een echt abonnement kan je het eigelijk niet noemen.
Het is eerder gewoon een overgang naar een andere technologie. Uw abonnement blijft dezelfde maar wordt wel verlengd naar 1 jaar.
Inderdaad het worst case profiel is 16.5Mbit downstream, er is wel nog een repairprofiel op 14Mbit.
Gebruikersavatar
FezzFest
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 05 jan 2006, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 16 keer

Scarlet VDSL2 is €10/maand duurder t.o.v. Scarlet Internet (ADSL). In feite heb ik aan 12Mbps down voldoende, daarom dat ik eerst zeker wil zijn dat ADSL2+ geen optie is met een downstream line attenuation van 40dB.

Scarlet One aan €50/maand is ook interessant, maar dat geeft problemen met de installatie. We hebben namelijk een 2de telefoontoestel op het eerste. Een telefoonkabel van boven naar beneden leggen gaat niet zonder boren. Als hiervoor een oplossing zou bestaan, is de keuze snel gemaakt. Packs van Belgacom zijn te duur (ongelimiteerd internet is een must, thuis zijn we met vier intense internetgebruikers).
Laatst gewijzigd door FezzFest 01 jan 2011, 13:53, in totaal 2 gewijzigd.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Scarlet staat ervoor bekend om overal ADSL1 te gebruiken ipv ADSL2. Ik kon thuis perfect op ADSL2 aangesloten worden destijds, maar ook mij hadden ze op een 6mbit ADSL1 gezet. Toen ik navroeg hoe dit kwam wist men mij te zeggen dat er geen ADSL2 beschikbaar is in de centrale (91GBR0), wat op zich al dikke zever is uiteraard...

In elk geval : het minimale profiel op VDSL2 is 16.5mbit down en 2mbit up (géén 2.5!). Behalve dit profiel bestaat er ook 20/2, 25/3.5 en 30/4.5 voor de particuliere markt. Zoals reeds gezegd heb je ook het 14mbit en 9mbit repair profiel maar dit is enkel als er fouten zijn in jouw interne bekabeling (stubs bvb).

Indien je mij je belgacomnummer geeft of je adres wil ik wel eens nagaan welke snelheid je maximaal kan krijgen bij Scarlet. Echter als je kans maakt op het 30mbit profiel zal je wel maar 25 krijgen van Scarlet!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
FezzFest
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 05 jan 2006, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 16 keer

Bedankt voor de info!
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

FezzFest schreef: De reden dat wij nog steeds op ADSL staan, is volgens Scarlet te wijten aan onze downstream line attenuation. Deze bedraagt meer dan 20dB (40dB om precies te zijn). Belgacom/Scarlet schakelt je pas over naar ADSL2+ als deze waarde kleiner is dan 20dB.
Ik heb géén idee of dat 20dB regeltje een algemene regels is, maar in jouw geval maakt dit helemaal niets uit. Met een attenuation van 40dB downstream is de kans groot dat je lijn op ADSL2+ niet goed genoeg is voor het 9mbps profiel (borderline), en ze jou dus op het 4.6 mbps profiel gaan zetten. Dan ben je nog slechter af dan nu het geval is.
Die regels zijn er niet om lastige klanten af te wimpelen, maar hebben hun bestaansreden !!!
krisken schreef:In elk geval : het minimale profiel op VDSL2 is 16.5mbit down en 2mbit up (géén 2.5!). Behalve dit profiel bestaat er ook 20/2, 25/3.5 en 30/4.5 voor de particuliere markt. Zoals reeds gezegd heb je ook het 14mbit en 9mbit repair profiel ...
... echter als je kans maakt op het 30mbit profiel zal je wel maar 25 krijgen van Scarlet!
Krisken
Ik denk dat je hier wat verwarring zaait tussen de VDSL lijn profielen (syncs), en de VDSL2 abbo's.
- 25/3.5 en 30/4.5 zijn toch geen sync profielen (volgens mij is het 20/2 en 30/6) ??
- als je kans maakt op het 30mbit profiel, dan krijg je toch 30mbit ... maar je download wordt gecapt op 25mbps gezien het over een 25mbs abbo gaat ?

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Er bestaat ook een VDSL2 repair profiel van 9Mbps!
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

FezzFest schreef:
  • Is het regeltje van geen ADSL2+ indien downstream line attenuation > 20dB waar of is dit een fabeltje om lastige vragen af te wimpelen?
  • Wat is het worst case profiel op een VDSL2 lijn? Is dit inderdaad 16/2,5Mbps?
1) De regel is geen fabeltje.
2) Je gaat er blijkbaar van uit dat je op VDSL2 ook nog 40 dB verzwakking zal hebben. Dat is helemaal niet correct. Immers, het koperpaar moet maar naar de ROP gaan en niet meer helemaal tot in de centrale. Als je me je gegevens geeft kan ik je zeggen op welk VDSL2 profiel je zal komen te staan en met welke verzwakking.

PS: het worst case profiel is zelfs maar 9 Mbps, maar dit is tijdelijk en bedoeld om nog te kunnen surfen/TV te kijken tot men gevonden heeft wat het probleem is (meestal te wijten aan de binnenbekabeling, meestal een aftakking, in het Engels "a stub")
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Dat 9mbit profiel staat ook beschreven in wat ik zei.

Philippe : 25mbit is een repairprofiel voor 30mbit, 20mbit bestaat ook als repairprofiel voor 30mbit en als profiel op zich.
Echter wou ik duidelijk zijn dat hij met scarlet max 25mbit zal kunnen krijgen.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Een 20Mbit lijn kan ook op 16.5Mbit staan is dan ook een repair. Sterker nog mijn buur heeft een 30Mbit provisioned profiel staat ook op 9Mbit op dit moment.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Bekijk die buur zn bekabeling maar eens na dan! Gegarandeerd een stub!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

quistnix schreef:PS: het worst case profiel is zelfs maar 9 Mbps, maar dit is tijdelijk en bedoeld om nog te kunnen surfen/TV te kijken tot men gevonden heeft wat het probleem is (meestal te wijten aan de binnenbekabeling, meestal een aftakking, in het Engels "a stub")
Right. Sorry dat ik even de thread hijack, maar ik zit sinds 2 dagen op dit profiel (9/0.5)...

En eigenlijk ben ik relatief slecht gezind hierover... Ik heb nl. - toevalligerwijs (sic) - 3 dagen geleden nagevraagd wanneer ik voor de VDSL2-upgrade in aanmerking kwam. Dommel heeft dit bij Belgacom nagevraagd en het ging er aankomen. Wel vertelde de Dommel-medewerker me dat er redelijke storing op de lijn zat, allicht ten gevolge van de binnenbekabeling. Nu, dat betwist ik niet. Heb de woning bijna één jaar nu en ik weet inderdaad niet waar Belgacom het huis binnen komt. De Sagem zit "simpelweg" in de RJ-11 (?) plug die door de vorige eigenaar in de living voorzien werd, zonder splitter. Deze non-ideale opstelling werkte tot op heden (dus ongeveer 1 jaar) echter wonderwel en tegen de volle 20Mbps. Tot nu dus. Ik verdenk Belgacom van me opzettelijk op dit profiel te zetten? Kan dat? :?
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
FezzFest
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 05 jan 2006, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 16 keer

quistnix schreef:Immers, het koperpaar moet maar naar de ROP gaan en niet meer helemaal tot in de centrale. Als je me je gegevens geeft kan ik je zeggen op welk VDSL2 profiel je zal komen te staan en met welke verzwakking.
Kan je zelf nagaan waar de ROP zich bevindt? Linkje onderaan de wikipedia entry werkt niet meer.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

De link werkt niet meer op verzoek van Belgacom. Jij zit op de KVD 03WIL0-0420. Als je op VDSL2 wordt gezet kom je op de ROP 03WIL0-0420.
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

cloink schreef:
quistnix schreef:PS: het worst case profiel is zelfs maar 9 Mbps, maar dit is tijdelijk en bedoeld om nog te kunnen surfen/TV te kijken tot men gevonden heeft wat het probleem is (meestal te wijten aan de binnenbekabeling, meestal een aftakking, in het Engels "a stub")
Right. Sorry dat ik even de thread hijack, maar ik zit sinds 2 dagen op dit profiel (9/0.5)...

En eigenlijk ben ik relatief slecht gezind hierover... Ik heb nl. - toevalligerwijs (sic) - 3 dagen geleden nagevraagd wanneer ik voor de VDSL2-upgrade in aanmerking kwam. Dommel heeft dit bij Belgacom nagevraagd en het ging er aankomen. Wel vertelde de Dommel-medewerker me dat er redelijke storing op de lijn zat, allicht ten gevolge van de binnenbekabeling. Nu, dat betwist ik niet. Heb de woning bijna één jaar nu en ik weet inderdaad niet waar Belgacom het huis binnen komt. De Sagem zit "simpelweg" in de RJ-11 (?) plug die door de vorige eigenaar in de living voorzien werd, zonder splitter. Deze non-ideale opstelling werkte tot op heden (dus ongeveer 1 jaar) echter wonderwel en tegen de volle 20Mbps. Tot nu dus. Ik verdenk Belgacom van me opzettelijk op dit profiel te zetten? Kan dat? :?
Als je binnenbekabeling niet in orde is kom je op een repairprofiel vroeg of laat.
Heeft niets te maken met opzettelijk, dit gebeurt automatisch.

Zoek waar de kabel binnen komt en installeer de filter. De kabel komt meestal binnen in de kelder/garage. Kijk eens bij uw tellers in de buurt. Of een telefoonstopcontact aan de voorgevel. Dat is de enige manier waarop je terug op 20 zal komen.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Je snelheid valt nog mee voor tegen de 40 dB te zitten als dat een troost mag zijn :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Devilzown schreef:Als je binnenbekabeling niet in orde is kom je op een repairprofiel vroeg of laat.
Heeft niets te maken met opzettelijk, dit gebeurt automatisch.
Er zijn maar 2 momenten wanneer de lijn op een repair profiel komt te staan.

1: Bij de installatie, al dan niet door een technieker of DIY. Wanneer de modem voor de eerste keer wordt aangesloten en synchro heeft zal het systeem automatisch een TBF doen. Als de lijn niet goed bevonden wordt op basis van een hoop parameters, dan zal de lijn op een repairprofiel (9Mbit) geplaatst worden om zo weinig mogelijk storing te veroorzaken bij deze en andere klanten.

2: Als iemand anders een TBF doet, iemand van de helpdesk of de klant zelf.

Aangezien hij melding maakt dat hij op 9Mbit staat sinds hij naar dommel gebeld heeft vermoed ik dat dommel die test gedaan heeft waardoor hij op 9Mbit staat. Het is dus nu aan hem om zijn binneninstallatie in orde te maken, dan kan hij naar dommel bellen en moeten zij die test nog eens doen.

Voor de belgacom klanten is er een kortere weg, zij kunnen bellen naar 0800 22 424 om deze test te laten doen en zo, als alles in orde is, terug op 20Mbit komen.

*TBF: Test de Bonne Fin.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Bedankt, vermoedens bevestigd dus.

Allez, dan weet ik weer wat gedaan op deze lazy sunday... :roll:
ooh. shiny.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

3e mogelijkheid : Als je (al dan niet automatisch) van profiel verandert (bvb van 20mbit naar 30mbit), gebeurt er ook een TBF.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

krisken schreef:Bekijk die buur zn bekabeling maar eens na dan! Gegarandeerd een stub!
I know. Ik vermoed Bbox2 aangesloten met omvormer en nog een aantal telefoons met ADSL splitter. Zal eens gaan kijken.
Denk niet dat het makkelijk op te lossen valt gezien de binnenbekabeling daar.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Gebruikersavatar
Blade
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 dec 2003, 07:48

Hallo,

Ik heb internet en telefonie van Scarlet.
Kan er iemand mij helpen? Ik zit nog altijd op een 16.5/2 Mbit profiel. Ik heb mijn lijn uitgelezen met dat java hulpprogramma (zie hieronder)
Op Scarlet zeggen ze dat ik naar de dienst storingen van Belgacom moet bellen om mij eventueel op een hoger profiel te zetten, maar als ik mijn telefoonnummer in tik, wordt er gemeld dat dit geen Belgacom nummer is uiteraard. Dus geraak ik daar niet binnen bij Belgacom (straf ik dacht dat Scarlet en Belgacom ene pot nat was?)
Ik weet dat er iemand op dit forum dat kan uitzoeken voor mij, indien zo dan zal ik mijn telefoonnummer wel doormailen...
Alvast bedankt.

groeten,

Jan

Code: Selecteer alles

************************
* VDSL2 modem tool 1.6 *
************************

                       download      upload
line:                 21628 kbps    2860 kbps 
payload:              16536 kbps    2056 kbps 
max line:             45072 kbps 
max payload:          35552 kbps 
bands used:           2             2
bandplan:             8D
training:             16.8 dB 
loop length:          665 m 
near end:             614 m 
far end:              660 m 
avg. length:          646 m 
snr margin:           15.0 dB 
attenuation:          21.2 dB 
avg. margin:          16.5 dB 
avg. snr:             30.7 dB 
forecast max line:    75600 kbps 
forecast max payload: 61320 kbps
User_Rudy
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 16 jan 2009, 12:57
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 9 keer

Lijkt mij volkomen normaal.
Ik zit op hetzelfde profiel met veel betere waarden.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Aan de waarden te zien, zit je te ver van de ROP om hoger te kunnen.
400m is de grens voor een hoger profiel.

Let wel op, deze waarden zijn niet die die BGC gebruikt! zij hebben nauwkeurigere gegevens :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
Blade
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 dec 2003, 07:48

User_Rudy schreef:Lijkt mij volkomen normaal.
Ik zit op hetzelfde profiel met veel betere waarden.
Rudy,

Dit is geen antwoord op mijn vraag, ik woon in een appartement en mijn bovenburen hebben een 30/6 profiel, welliswaar zijn zij bij Belgacom.
Dus als zij dit kunnen krijgen, moet dat bij mij ook kunnen...En hun lijnwaarden zijn niet beter dan die van mij.

Groeten,

Jan
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Nogmaals...

De tool is geen "betrouwbare" methode om zelf te oordelen over jouw lijnprofiel :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Blade schreef:Op Scarlet zeggen ze dat ik naar de dienst storingen van Belgacom moet bellen om mij eventueel op een hoger profiel te zetten, maar als ik mijn telefoonnummer in tik, wordt er gemeld dat dit geen Belgacom nummer is uiteraard. Dus geraak ik daar niet binnen bij Belgacom (straf ik dacht dat Scarlet en Belgacom ene pot nat was?)
Tracht op een of andere manier het identificatie nummer van jouw lijn te weten te komen (dit is een fictief Belgacom telefoonnummer, en niet jouw Scarlet nummer).
Gebruik dit nummer dan als ze naar jouw "telefoonnummer" vragen. Misschien geraak je er dan wel door ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Als je geen klant bent bij Belgacom, moet je nooit naar Belgacom bellen!
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Inderdaad, belgacom ziet meteen dat dit niet zijn eigen klant is en zal u toch doorverwijzen naar scarlet.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
Kemblin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 411
Lid geworden op: 18 okt 2003, 16:47
Locatie: Schoten (Antwerpen)
Bedankt: 2 keer

Bij mijn ouders thuis zitten ze nog altijd bij scarlet op een adsl profiel. Ze betalen hier nog steeds 39€ per maand voor. Ik zou ze dan ook willen aanraden om over te schakelen op vdsl. Het is beschikbaar hier maar ik heb wel mijn twijfels aangezien de adsl waardes zeker niet om naar huis te schrijven zijn. Ik weet dat bij vdsl de afstand tot de rop telt maar ik weet niet of de binnenbekabeling wel zo goed is. Huis en straat is +/-15 jaar oud en als ik de afstand naar de dichtstbijzijnde rop afstap kom ik op een kleine 100m. Ik lees deze waardes uit de adsl modem:

Code: Selecteer alles

Link Information
Uptime:	1 day, 22:04:04
Modulation:	G.DMT Annex A [POTS Overlay Mode]
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]:	640 / 2.656
Data Transferred (Sent/Received) [GB/GB]:	1,02 / 2,54
Output Power (Up/Down) [dBm]:	12,0 / 18,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]:	23,0 / 40,0
SN Margin (Up/Down) [dB]:	20,0 / 5,5
Vendor ID (Local/Remote):	ALCB / ALCB
Loss of Framing (Local/Remote):	0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote):	0 / 0
Loss of Power (Local/Remote):	0 / 0
Loss of Link (Remote):	0
Error Seconds (Local/Remote):	203 / 9
FEC Errors (Up/Down):	0 / 0
CRC Errors (Up/Down):	7 / 248
HEC Errors (Up/Down):	4 / 89
Zoals je ziet synct de modem zelfs niet op 3.3mbps. Als ik het tel. nummer geef, zou dan iemand kunnen zien op welk vdsl profiel ze zouden geschakeld worden? Of is het gewoon altijd afwachten welke snelheid er uit de bus valt bij de installatie?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Doe de belgacom TV test http://www.belgacom.be/bwt/Login.action ... _locale=en

3 TV's = hoogste profiel. 2 = iets minder, enzovoort.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

39€ :eek:
Ze hadden al lang hun formule kunnen laten vernieuwen, dan betalen ze nog maar 25€ per maand :wink:
Oké je hebt een nieuw jaarcontract, maar ze gaan niet nee zeggen hoor als je wil omschakelen naar een duurdere formule zoals VDSL2 :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Asskicker
Plus Member
Plus Member
Berichten: 132
Lid geworden op: 09 dec 2008, 12:37
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 2 keer

Bij de belgacom TV Test heb ik 3TV's en 2 HD Tv's.
Ik zit op Scarlet One en ik haal:
Afbeelding

Terwijl ik in theorie: Downloadsnelheid tot 25 Mbps en Uploadsnelheid tot 3,5 Mbps, zou moeten halen, nee?
Gebruikersavatar
Kemblin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 411
Lid geworden op: 18 okt 2003, 16:47
Locatie: Schoten (Antwerpen)
Bedankt: 2 keer

Goztow schreef:Doe de belgacom TV test http://www.belgacom.be/bwt/Login.action ... _locale=en

3 TV's = hoogste profiel. 2 = iets minder, enzovoort.
Status Available
Maximum number of TV's 3
Available
Maximum number of HD TV's 2
honda4life schreef:39€ :eek:
Ze hadden al lang hun formule kunnen laten vernieuwen, dan betalen ze nog maar 25€ per maand :wink:
Oké je hebt een nieuw jaarcontract, maar ze gaan niet nee zeggen hoor als je wil omschakelen naar een duurdere formule zoals VDSL2 :wink:
Idd eigenlijk wel straf he bij mijn.scarlet.be staat als formule ADSL Unlimited :o Zeker niet symphatiek van scarlet voor n trouwe klant gedurende 10 jaar.
http://isn.be/fac1.png
http://isn.be/fac2.png
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

die resultaten = hoogste profiel.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
macpc
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 apr 2007, 14:13

Er is maar 1 "repair" profiel en dat is 9 Mb.

Het 16,5 Mb profiel, is iets wat BGC je toekent. Waarom ???? Soms te maken met de lijn, dat er te veel fouten op zitten....
In de meeste gevallen zit de fout bij de gebruiker, slechte, of te veel binnenbekabeling.
Of heeft dit te maken met de afstand van zo een grijze kast (KVD met ROP erlangs voor VDSL) op de hoek van de straat.

Het verschil tussen 20 en 30 Mb is weer het zelfde verhaal van de afstand.
Zit je onder de 400 meter van een KVD dan krijg je 30 Mb.
Echter is er een vertraging, niet iedereen die op 30 Mb zou moeten zitten, is er al op.

Uit ervaring weet ik: 9Mb om te surfen is meer dan genoeg.
16,5 Mb met 1 TV en te surfen gaat vlot genoeg. Het verschil tussen 20 en 30 Mb heeft enkel te maken dat je meer kunt met je IDTV. 3 boxen aansluiten bv.
Vergelijk maar een Telenet over de hele dag met een BGC. Liever een 9Mb lijn van BGC dan een dure zogezegde "snelle" lijn van Telenet.
OK telenet haalt hogere snelheden, maar meestal zijn ze veel lager dan de 9mb lijn van BGC
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

macpc schreef:Er is maar 1 "repair" profiel en dat is 9 Mb.
Fout. Er zijn nog repair profielen; 14.5Mbit en 25Mbit.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik wou da'k op een repair profiel kon gezet worden :P
(ADSL2+ op 12 mbit hier, al heb ik Internet Favorite).
Vraag me nog altijd af waarom deze straat géén ROP heeft en rondom ons wél...
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Kosmische stralen te Bree in jouw gebuurte ....
Gebruikersavatar
tomw
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Grote kooi van Farraday boven Bree 8)
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Hadden jullie nu seismische breuklijn gezegd had ik het wél geloofd :)
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”