Devilzown schreef:Als je binnenbekabeling niet in orde is kom je op een repairprofiel vroeg of laat.
Heeft niets te maken met opzettelijk, dit gebeurt automatisch.
Er zijn maar 2 momenten wanneer de lijn op een repair profiel komt te staan.
1: Bij de installatie, al dan niet door een technieker of DIY. Wanneer de modem voor de eerste keer wordt aangesloten en synchro heeft zal het systeem automatisch een TBF doen. Als de lijn niet goed bevonden wordt op basis van een hoop parameters, dan zal de lijn op een repairprofiel (9Mbit) geplaatst worden om zo weinig mogelijk storing te veroorzaken bij deze en andere klanten.
2: Als iemand anders een TBF doet, iemand van de helpdesk of de klant zelf.
Aangezien hij melding maakt dat hij op 9Mbit staat sinds hij naar dommel gebeld heeft vermoed ik dat dommel die test gedaan heeft waardoor hij op 9Mbit staat. Het is dus nu aan hem om zijn binneninstallatie in orde te maken, dan kan hij naar dommel bellen en moeten zij die test nog eens doen.
Voor de belgacom klanten is er een kortere weg, zij kunnen bellen naar 0800 22 424 om deze test te laten doen en zo, als alles in orde is, terug op 20Mbit komen.
*TBF: Test de Bonne Fin.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.