Slingbox + HD Digibox

Alles over TV via satelliet
Plaats reactie
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

(Wellicht specifiek voor Marlboro aangezien een search enkel posts van hem oplevert - hij is een zware fan precies :)).

Nav de Yelo launch zag ik her en der de naam Slingbox opduiken. Ik ben nu aan het overwegen om mijn home-cinema een beetje te opwaarderen. Heb daar nu enkel analoge tv en kijk dan ook bijna uitsluitend DVD/BD op. Initieel idee was om er een HD Digibox te installeren (is in promo online).
Met een Slingbox erbij zie ik echter nog meer mogelijkheden... zeker als ik dan nog eens mijn 'oude' HDD-Recorder erbij sleur. Maar ben niet zeker of het allemaal mogelijk is.

Het idee is namelijk om volgende setup te doen :
HD Digibox ----HDMI----> TV
----????----> HDD-Recorder -----YPbPr-----> Slingbox Solo
1. Welke uitgang, buiten HDMI, zit er nog op een HD Digibox ? Ik vermoed ook Scart met RGB ?
2. Kan de Slingbox mijn HDD Recorder aansturen via IR ? Ik neem aan dat van zender veranderen geen probleem is, maar kan hij bvb ook de menus aansturen om zo bvb toegang te krijgen tot mijn opnames, of omgekeerd, om vanop afstand een opname te maken of te programmeren ?
3. Kan de Slingbox ook 2 toestellen tegelijk aansturen ? Mijn HDD Recorder heeft immers zelf ook een IR Zender om kanalen op de Digibox te veranderen als je via Guide+ een opname programmeert. Ik weet nu niet zeker of ik ook kanalen kan schakelen op die manier zonder een opname te doen, dus louter adhv de afstandsbediening van de HDD Recorder (zal boekje maar eens opzoeken). Als dat niet kan zou een alternatief zijn dat de IR zender van de Slingbox zowel HDD Recorder als Digibox kan aansturen.
4. Hoe gebeurt de access van buitenaf eigenlijk ? Een combinatie van IP-adres (liefst met DynDNS) en port forwarding op je router ?

Dat is het voorlopig :).
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 mar 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Tomby man,dzjeezes, met wat kom jij allemaal af?
Zoiets kan ik niet zeggen hoor, ik heb er zelf geen ervaring mee met hetgeen jij hier opnoemt ;).
Bij dit kan ik u helaas niet echt helpen :-).

Maar de slingbox solo die ik heb komt al helemaal niet in aanspraak met hetgeen jij wil, dan zou je al eens moeten nagaan wat de slingbox pro HD betreft ;).
Dat is ook de enige die een tuner heeft. (wel geen hdmi ingang).
Als ik de slingbox solo opzet op bv m'n laptop en ik zap naar een andere zender dan gaat m'n digicorder meegaan en omgekeerd vanhetzelfde snap je ;).
Met de slingbox pro hd kan je normaal gezien nu zoals telenet yelo doen, zodat je toch naar een andere zender kan kijken zonder deze verandert op je decoder.

Mijn slingbox zit aangesloten op m'n HD recorder en alles wat ik daarmee thuis kan doen doe ik ook op m'n iphone als pc/laptop waar en wanneer ik wil zolang ik maar EDGE,3G of wifi bereik heb.Dus ook opnemen, wissen, alles wat op de harde schijf staat kan je uiteraard ook bekijken en ga zo maar door.
Je moet ook nadien niks meer betalen ook terwijl je bij telenet wel zal moeten dokken binnen een 6tal maand maar dan heb je nog niet eens al je zenders, alle zenders die ik op de decoder kan nemen kan ik uiteraard ook bekijken via de iphone/laptop enz....
Nog een pluspunt bij de slingbox is dat je zelf je beeld instelt, bij telenet zie je nu links,rechts onder en bovenaan zwarte balken, je kan bij een slingbox het volledige scherm gebruiken op je laptop en iphone enz...
De kwaliteit is ook oke via de slingbox maar het grote probleem via edge of 3G kijken ligt hier vooral aan de providers, helaas, ligt niet aan de slingbox want de slingbox is een toestel die altijd probeert je beste signaal of hoe je dat ook zegt doorstreamt.

Wat gebeurt er dan wel eens; je zit op je laptop via een stick van bv proximus via 3G te kijken en via je slingplayer/box dus en dan opeens zat ik f1 te kijken en zag ik nog nauwelijks wat van de race, probleem is dus de netwerken hier niet altijd stabiel zijn en de snelheden neit hoog genoeg.
Via een laptop kijken heb je meer snelheid nodig, via een iphone heb je minder snelheid nodig.

Ik hoop je engels wat goed is? ;).
Ik denk je als je dit hebt gezien zelf zal kunnen uitmaken of hetgeen je wil met dit toestel zal gaan of niet.


http://www.youtube.com/watch?v=8G1xP7Lb_G8




Er moet in feite hier zo snel mogelijk 4G komen,als je dit overal zou hebben dan dan pas zit je echt heel goed ;).
Of ze moeten op z'n minst overal de snelheden fors omhoog trekken van hun 3G.
Ge kunt ze kussen
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Merci voor de uitgebreide reactie.

Snap wel niet goed waarom je zegt dat ik de HD versie nodig heb. Ik ben eigenlijk niet geinteresseerd in het HD aspect. Het is dan welliswaar een HD Digibox, maar de HD is enkel voor op mijn plasma TV. Via het netwerk is gewone SD meer dan voldoende.

Via Google kwam ik wel op een thread van tik.be terecht die het slechtste doet vermoeden: blijkbaar toont de HD Digibox zijn menus niet tegelijkertijd op HDMI en SCART. Omdat beide een verschillende resolutie hebben wou Telenet blijkbaar niet tegelijk de menus in 2 resoluties laten genereren. Gevolg is dus dat je via de Slingbox dus de Digibox menus niet te zien krijgt en je dus bvb video-on-demand mag vergeten.
Was wel al een thread van in maart, dus misschien is het ondertussen in orde.
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 mar 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Ik meende je je zowel je hd digibox als een hdd recorder wilde op aansluiten, ik denk dit met een slingbox pro sowieso al niet zou gaan omdat er te weinig gaten zijn achteraan, terwijl de slingbox pro blijkbaar wel meerdere toestellen kan op aan sluiten.

Ik heb dit toch gevonden over de slingbox pro HD; Built-in tuner avoids conflict with viewers at home
Built-in analog & HD digital (Clear QAM) cable tuner
Built-in analog & HD digital (ATSC) antenna tuner
Connect and control multiple audio / video sources
Ge kunt ze kussen
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Ondertussen een HD Digicorder bij mijn schoonmoeder geinstalleerd.
Wat ik hierboven schreef blijkt inderdaad nog steeds het geval te zijn. Wanneer je HD als output kiest dan krijg je op de SCART helemaal geen menu's meer te zien. Wreed vervelend als je HD output al activeert zonder dat je HDMI geconnecteerd is. Kreeg ineens helemaal niets meer van OSD en kon dus ook niet meer terug in de menu's om terug 576i te selecteren :bang: . Gelukkig is er nog Internet waar ik vrij snel de oplossing vond (op het toestel tegelijk BACK en > ingedrukt houden).
Bon, betekent dus dat die Slingbox toestand een no-go wordt.
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 mar 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Tomby; ik kan ook alleen meer zeggen van hetgeen ik weet he, de slingbox doet voor mij wat het moet doen, op m'n iphone en laptop waar ik ben mijn zenders kunnen bekijken, het is nog niet perfect allemaal maar dat ligt sowieso aan de gsm providers hier + yelo van telenet niet aan de slingbox kan tippen.
Ondanks alles is en blijft dat het beste toestel die er is voor de moment.
Ge kunt ze kussen
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 mar 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Heb een test gedaan via wifi met de iphone 1 uur ong en kwam op 180MB verbruik uit.
Via de laptop zal het wel een stuk hoger liggen.
Dat kan toch wel 300-350MB per uur zijn.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Ge kunt ze kussen
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat”