Password in modem verkeerd

Plaats reactie
bedev
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 jan 2009, 21:01

Base. Ik ben heel tevreden over hun GSM abonnement maar nu is een vriend van mij overgeschakeld op Base voor telefonie. Hij zat reeds bij Base voor zijn internet (via Tele2 vroeger)

Hiervoor kreeg hij een nieuwe modem en... daar start het probleem (zijn oude modem werkt perfect maar die heeft geen telefoon aansluiting).

Ooit heeft hij zijn oude PPP-password aangepast.

Nu kreeg hij een nieuwe modem van Base met.... het oude PPP-password (voor hij het aanpaste)
De modem is echter afgeschermd zodat hij zelf dit password niet kan aanpassen.

Deze vriend van mij heeft een prepaid GSM zodat hij voldoende belkrediet moet hebben om naar de helpdesk te bellen.

Om dat te vermijden passeerde hij verschillende keren langs de Base winkel. Zonder resultaat. Op zeker ogenblik zeiden ze zelfs "We kunnen niks meer voor u doen".

Hij belde naar de helpdesk maar zijn belkrediet was op zodat de oproep voortijdig werd beeindigd.

Vorige week vrijdag passeerde ik daar en ondertussen zat hij reeds meer dan een maand zonder telefoon. Hij had zelfs reeds klacht ingediend bij de ombudsdienst, etc...

Ik logde aan op de modem en zag vrij snel wat het probleem was (dus een verkeerd password maar ik kon dat niet aanpassen daar de poweruser geen rechten heeft om het ppp password aan te passen).

Ik belde in zijn naam naar de helpdesk. Ik legde het probleem uit en het antwoord was dat men ging zorgen dat de account van de modem zou worden aangepast zodat ik meer rechten kreeg. (Het standaard password van de modem is tele2 met als username tele2). Ik reageerde ongelovig want dat
kan niet op afstand. Zeker niet zonder PPP-verbinding. Maar allez... die man beweerde dat dus deed ik wat hij beloofde en wachtte 20 minuten.

Na 20 minuten werkte natuurlijk nog niks dus belde ik terug.

Ik kreeg een echte betweter aan de lijn maar die beweerde dat hij niks meer kon doen en dat ik moest wachten tot maandag. We hadden de nodige discussie aan de telefoon maar hij wou van geen wijken weten.

Ondertussen zijn we dinsdag. Ik heb terug gebeld naar de helpdesk en kreeg iemand aan de lijn die gebrekkig nederlands sprak. Na mijn uitleg begon deze (vriendelijke persoon) opnieuw een aantal vragen te stellen. Vroeg als het dsl lampje en internetlichtje groen was.... (DSL is natuurlijk groen. De verbinding is er immers maar het internetlichtje is natuurlijk niet groen want de PPP verbinding kan niet tot stand worden gebracht wegens verkeerd password).

Ik legde hem nogmaals uit dat het password van de PPP verbinding gewijzigd moest worden en hij zou het direct escaleren. HIj liet me op een wachtmuziekje staan en 1 minuut later had ik hem terug aan de lijn. Iedereen was bezet zodat het niet kon gewijzigd worden. Het zou echter zo spoedig mogelijk gebeuren.

Deze namiddag om 13 uur proberen we opnieuw als het dan niet in orde is en ondertussen zet ik mijn verhaal ook eens hier en op twitter.
bedev
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 jan 2009, 21:01

Ondertussen nogmaals gebeld want is nog niet opgelost.

Vriendelijke persoon aan de helpdesk. Hij kan niks doen, wacht op andere dienst die dat password kan aanpassen.

Vanavond probeer ik terug.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ik weet niet hoe het nu werkt bij Base.
Maar als ik mij goed herinner, was het vroeger zo, dat wanneer je de modem volledig reset, de modem een standard user-id en paswoord kreeg, waarmee een ppp verbinding gemaakt werd.
Eens verbonden, kon Tele2 dan de volledige user settings (internet + telefonie) vanop afstand instellen (TR69 ?)

Ben je zeker dat het probleem een "verkeerd" paswoord is - hoe kan je dat trouwens zien, paswoorden staan toch altijd verborgen ?? Moet je niet wat meer geduld hebben ?

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
bedev
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 jan 2009, 21:01

Terug de helpdesk gebeld.
Heb 25 minuten gewacht tot ik iemand aan de lijn kreeg.

Die man wist me te vertellen dat er volgens zijn dossier een probleem was met "2 verschillende wachwoorden"
Zette me terug op en wachtlijn om "de hogere dienst" te contacteren

Daarna zei hij me dat het "een paar dagen" kan duren en dat men niet op voorhand kan zeggen wanneer het opgelost zou worden.
Turbokeu
Plus Member
Plus Member
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 feb 2007, 16:26
Locatie: Lincent/Lijsem
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

bedev schreef:Hij belde naar de helpdesk maar zijn belkrediet was op zodat de oproep voortijdig werd beeindigd.
Lang leve de helpdesk van Belgacom met zijn gratis 0800-nummers! :banana:
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

bedev schreef:Ik reageerde ongelovig want dat kan niet op afstand. Zeker niet zonder PPP-verbinding. Maar allez... die man beweerde dat dus deed ik wat hij beloofde en wachtte 20 minuten.

Er hoeft geen PPP sessie te zijn om iets op afstand te kunnen doen. Hiervoor wordt het TR69 protocol gebruikt. Als iemand bij Belgacom internet + BGC TV + VoIP besteld en hij krijgt de modem en de decoder mee, dan zit er in die modem nog niets van configuratie. Als de activering in het systeem is gebeurd, dan zal de modem automatisch de volledige configuratie binnen krijgen van zodra er synchro is. En dit is onder andere de login en paswoord, de VoIP instellingen en de TV instellingen. Op dat moment is er dus nog helemaal geen sprake van een PPP sessie.

philippe_d schreef:Eens verbonden, kon Tele2 dan de volledige user settings (internet + telefonie) vanop afstand instellen (TR69 ?)

Als je met verbonden bedoelt: synchro, dan heb je gelijk. Zoniet zie mijn uitleg hier boven.
bedev
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 jan 2009, 21:01

Als iemand bij Belgacom internet + BGC TV + VoIP besteld en hij krijgt de modem en de decoder mee, dan zit er in die modem nog niets van configuratie. Als de activering in het systeem is gebeurd, dan zal de modem automatisch de volledige configuratie binnen krijgen van zodra er synchro is. En dit is onder andere de login en paswoord, de VoIP instellingen en de TV instellingen. Op dat moment is er dus nog helemaal geen sprake van een PPP sessie.


Dat heeft Base nooit verteld. Ook niet aan de telefoon. Dus als ik het goed begrijp kunnen ze op afstand alles goed zetten maar dan moet die modem natuurlijk wel aanstaan. Dat is niet (meer) het geval daar de oude modem verder gebruikt wordt omdat de nieuwe niet werkte.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Ja, de enigste vereiste is dat de modem op staat en in synchro is met de DSLAM/ROP poort. Anderzijds heeft men je toch gezegd dat de account van de modem zou worden aangepast zodat je meer rechten kreeg, maar je geloofde het niet omdat er geen PPP sessie was ... PS: voor meer uitleg over TR69 klik hier
bedev
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 jan 2009, 21:01

Om 11.55 terug gebeld naar de helpdesk van Base. Snelheid van de helpdesk was nu redelijk goed. "Slechts" een 5 tal minuten wachttijd en call was afgehandeld in 7min33seconde ;0)

Ik had weer de persoon van vrijdagavond aan de lijn. Hij was vriendelijk ditmaal.

Maar het antwoord was nog altijd hetzelfde: we weten niet wanneer dit zal opgelost zijn.
Eén verschil: nu was er blijkbaar sprake van 2 problemen. Dat is nieuw.

De router staat ondertussen de ganse dag aan. Hopelijk kunnen we vanavond surfen en telefoneren. Hoop doet leven maar ik vermoed dat het ijdele hoop zal zijn.
Ontheronix
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:27
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 2 keer

Je kan ook gewoon zelf je rechten aanpassen in de speedtouch:
viewtopic.php?f=90&t=24781#p342726
bedev
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 jan 2009, 21:01

De speedtouch heeft enkel een zichtbare tele2 account als poweruser (geen administartor)
Meer zijn er niet.

Ik zou een andere versie van de firmware kunnen uploaden maar... dat lost het niet op want de telefonie settings zijn niet meegedeeld door Base.
Ontheronix
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:27
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 2 keer

Ha we hebben een kenner :') Soms is lezen toch moeilijk he.
Afbeelding
Afbeelding
bedev
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 jan 2009, 21:01

Vrijdag avond telefoon gekregen.
Dat alles in orde zou moeten zijn en dat de modem moest worden aangesloten.
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”