ADSL2FIT ----> waar houden ze zich tovch mee bezig

Nog vragen of opmerkingen over ADSL2FIT? Post ze hier maar.
Plaats reactie
Gast

hier is mijn verhaal:

Ik ben sinds 3 weken bij adsl2fit.Een vriend van mij wou de source van windows 2000 hebben dus ik gedownload en daarna geupload naar een site.Na een week was site opeens weg.Mijn vriend zei dat da kwam omdat er de source van Windows 2k erop stond.Een week later dus nu.Ik kom thuis er krijg een meding wanneer ik verbinding maak met internet dat mijn pass en login niet geldig zijn.Ik bel en ze zeggen dat ze een klacht hebben gekregen van microsoft zelf.Als ik wil dat mijn account open was moets ik een fax sturen met erin: toegeving,waar ik het gehaald had, en dat het niet meer zou gebeuren.Als da voor 17.00 binnen was,zou mijn internet account open zijn.En het is nu terug open.

Bij skynet had ik nooit die probleem en het is ook eigenlijk een schening van de privacy recht die a2f overtreedt.Want ze hebben mijn ip doorgegeven en adres.

Ene die ik ken had een 25 jarige serie geupload met bittorrent en die had de zelfde probleem.

Tis toch dikke nest nie??

Wat vinden jullie ervan?? We mogen toch zelf downen wet we willen he.Dat ze zich met hun eigen zaken bemoeien.

[mod="Sub Zero"]Ik heb je dubbelpost verwijderd. 1 forum is genoeg hoor[/mod]
Gebruikersavatar
stephan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1053
Lid geworden op: 11 jan 2004, 17:06
Locatie: Zürich

je mag idd downen wat je wil,
maar in je contract staat duidelijk dat je niets illegaals mag downloaden...
en als a2f een klacht binnenkrijgt zullen ze die ook nakijken.

dus als jij bvb een film downt met rechten op, en die maatschappij van die rechten merkt dat, dan zien ze je IP, dit brengt hen bij a2f en a2f komt naar jou...

je weet dat het niet mag, dus ofwel blijf je safe, ofwel neem je het risico

ciao
stephan
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Nee hoor. Er staat in de algemene voorwaarden dat je je internetverbinding niet voor illegale doeleinden mag aanwenden. Dus geen films of wat dan ook met copyright op up of downloaden. Kijk dit maar na.

En ze schenden geen privacy. Kijk, Microsoft dient klacht in op basis van IP adres bij a2f. A2F controleert de klacht en neemt de nodige stappen tegen hun klant. MS kent jouw persoonlijke gegevens niet hoor.

Cheers

[edit]Er was mij iemand voor precies :p
Afbeelding
Djorre
Plus Member
Plus Member
Berichten: 222
Lid geworden op: 16 feb 2004, 08:06
Locatie: Ronse

Anonymous schreef:Bij skynet had ik nooit die probleem en het is ook eigenlijk een schening van de privacy recht die a2f overtreedt.Want ze hebben mijn ip doorgegeven en adres.
Wat vinden jullie ervan?? We mogen toch zelf downen wet we willen he.Dat ze zich met hun eigen zaken bemoeien.


Redelijk naïef van je ... heb je wel je contract gelezen? Zelfs het kleinste kind weet dat je geen illegale dingen mag doen. Als je het toch doet dan neem je zelf het risco en ben je zelf verantwoordelijk. Trouwens die klachten komen ook binnen bij skynet en zo ... maar zij doen juist niks. Ze kunnen zich ook meer permiteren dan a2f ook
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Kijk, dat vind ik nu eigenaardig (en het is niet de eerste keer dat ik iets in die trend post) : waarom zou Skynet zich meer kunnen permitteren als A2F ? Vergeet niet dat ze beiden in het nietige België opereren hé.
If you can't beat them, confuse them.
Gast

tja ik weet nix illgaals downen maar toch doet iederen da.En waarom verzet a2f zich nie zoals skynet.Maar in contract staa ook dat ik altijd online kan.Maar dat is niet zo.Deze week kon ik 3 dagen niet op internet op bepaalde uren.Want 1 van de servers was down.En de snelheden worden nooit behaald wat er op staat en ja er staat niet gegarandeerd maar ik haal nog niet eens 2 mbit ( ipv van 4 mbit) dat kunnen ze toch ook bijschrijven he

en ja tis illegaal wat ik deed en weet dat ik de grote schuldige ben.
Gebruikersavatar
stephan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1053
Lid geworden op: 11 jan 2004, 17:06
Locatie: Zürich

CueBoy schreef:Kijk, dat vind ik nu eigenaardig (en het is niet de eerste keer dat ik iets in die trend post) : waarom zou Skynet zich meer kunnen permitteren als A2F ? Vergeet niet dat ze beiden in het nietige België opereren hé.


skynet = belgacom, en was belgacom niet de nummer 1 telecom operator in europa of zoiets? dan kan je je al eens iets permitteren... money equals power...
no offence aan het adres van a2f maar ik denk dat ze op dat vlak toch in een minder sterke positie staan dan skynet...

ciao
stephan
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

1/Heeft microsoft in België mss al een klacht neergelegd en gezegd dat de code niet verspreid mocht worden?

2/Als dit niet zou zijn zou dat betekenen dat jij als nietsvermoedende gebruiker met enkel maar goede bedoelingen de code hebt doorgestuurd en heeft microsoft volgens mij nog altijd geen wettelijke poot om op te staan.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

stephan schreef: belgacom niet de nummer 1 telecom operator in europa of zoiets?


Belgacom nummer 1 in Europa ? In België misschien ja :-)
Allez ja, spreek mij maar tegen als ik mis ben, maar ik denk direct aan British Telecom, Deutsche Telekom, ... : zouden die niet iets groter zijn ?
If you can't beat them, confuse them.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

The_Borg schreef:1/Heeft microsoft in België mss al een klacht neergelegd en gezegd dat de code niet verspreid mocht worden?

MS heeft copyright op die code. Ze is van MS. Ze moeten daar niet speciaal een of ander proces bij een rechtbank gaan starten om u van dit feit te overtuigen.

The_Borg schreef:2/Als dit niet zou zijn zou dat betekenen dat jij als nietsvermoedende gebruiker met enkel maar goede bedoelingen de code hebt doorgestuurd en heeft microsoft volgens mij nog altijd geen wettelijke poot om op te staan.

Zoals hier boven gezegd, de code is van MS en jij mag die niet in je bezit hebben. Zo simpel is het nu eenmaal.

Cheers
Afbeelding
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

The_Borg schreef:1/Heeft microsoft in België mss al een klacht neergelegd en gezegd dat de code niet verspreid mocht worden?

2/Als dit niet zou zijn zou dat betekenen dat jij als nietsvermoedende gebruiker met enkel maar goede bedoelingen de code hebt doorgestuurd en heeft microsoft volgens mij nog altijd geen wettelijke poot om op te staan.


Microsoft heeft in een persbericht gemeld gehad destijds met ALLE middelen IEDEREEN die die code had te vervolgen:
Statement van Microsoft schreef:Microsoft continues to work closely with the U.S. Federal Bureau of Investigation and other law enforcement authorities on this matter. Microsoft source code is both copyrighted and protected as a trade secret. As such, it is illegal to post it, make it available to others, download it or use it. Microsoft will take all appropriate legal actions to protect its intellectual property. These actions include communicating both directly and indirectly with those who possess or seek to possess, post, download or share the illegally disclosed source code.

Specifically, Microsoft is sending letters explaining to individuals who have already downloaded the source code that such actions are in violation of the law. Additionally, Microsoft has instituted the use of alerts on several peer-to-peer clients where such illegal sharing of the source code has taken place. These alerts are designed to inform any user who conducts specific searches on these networks to locate and download the source code that such activity is illegal.
C-Phest
Premium Member
Premium Member
Berichten: 621
Lid geworden op: 08 dec 2003, 17:40
Locatie: Leuven

Anonymous schreef:Ene die ik ken had een 25 jarige serie geupload met bittorrent en die had de zelfde probleem.


Damn ... ik dacht dat bittorrent niet (of moeilijk) traceable was omdat het van overal tegelijk komt?

Kan je eigenlijk vervolgd worden voor een gedeeltelijke file te downloaden (zoals bittorrent) ? Als jij een stukje file van een door MS gemonitorde site download ... dan kan je daar op zich toch niks mee doen? :)
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Ik heb heb net gelezen dat je met BTT juist wél gemakkelijk de ip's kan tracen. Bij Azureus kan je dat per bestand zien wie, welk deel stuurt dus zijt maar zeker dat ze het kunnen nagaan!
En je kan zeker voor gedeeltelijke bestanden vervolgd worden, daar rust immers ook copyright op hé :-D
In de winkel kan je ook gepakt worden als je een 'deeltje' chocolade pikt :wink:
saxgod
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 20 feb 2004, 00:05
Locatie: Turnhout

CueBoy schreef:
stephan schreef: belgacom niet de nummer 1 telecom operator in europa of zoiets?


Belgacom nummer 1 in Europa ? In België misschien ja :-)
Allez ja, spreek mij maar tegen als ik mis ben, maar ik denk direct aan British Telecom, Deutsche Telekom, ... : zouden die niet iets groter zijn ?


Belgacom is toch de enige telecom operator in europa zonder schulden, dus met het meeste kapitaal, dus is deze financieel gezien toch de grootste ?
Network Engineer @ WirelessBelgie
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

saxgod schreef:Belgacom is toch de enige telecom operator in europa zonder schulden, dus met het meeste kapitaal, dus is deze financieel gezien toch de grootste ?


Dus omdat belgacom geen schulden heeft wil dit meteen zeggen dat zij over het grootste kapitaal beschikt ?! Denk het niet ... :-)
saxgod
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 20 feb 2004, 00:05
Locatie: Turnhout

Belgacom is op die manier niet afhankelijk van banken he ..

A2F heeft dan mss wel genoeg capitaal voor 'hun' netwerk optimaal te houden (ik spreek dan niet over het scarlet netwerk waar ze voor 99% vanaf hangen), maar ze zullen niet het kapitaal hebben voor zo'n rechtzaak te verliezen en dus liever inschikken.
Network Engineer @ WirelessBelgie
Johnneke

Sub Zero schreef:Nee hoor. Er staat in de algemene voorwaarden dat je je internetverbinding niet voor illegale doeleinden mag aanwenden. Dus geen films of wat dan ook met copyright op up of downloaden. Kijk dit maar na.

En ze schenden geen privacy. Kijk, Microsoft dient klacht in op basis van IP adres bij a2f. A2F controleert de klacht en neemt de nodige stappen tegen hun klant. MS kent jouw persoonlijke gegevens niet hoor.

Cheers

[edit]Er was mij iemand voor precies :p


Ik weet neit of jullie wel allemaal op de hoogte zijn wat kan en wat niet?? Blijkbaar niet echt want het klopt totaal neit dat adsl2fit verplicht is al je persoonlijde gegevens door te geven aan microsoft, dit is een keuze die ze zelf maken. Als microsoft rechtstreeks via het gerecht gaat kan het gerecht deze gegevens opvragen van adsl2fit. Het is dus onzin dat adsl2fit zomaar even op aanvraag van een software firma wat met een iptje komt zwaaien je volledige adres dient te geven. Als iemand even met een gezond verstand nadacht wist je dat wel ;)
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Johnneke schreef:
Sub Zero schreef:Nee hoor. Er staat in de algemene voorwaarden dat je je internetverbinding niet voor illegale doeleinden mag aanwenden. Dus geen films of wat dan ook met copyright op up of downloaden. Kijk dit maar na.

En ze schenden geen privacy. Kijk, Microsoft dient klacht in op basis van IP adres bij a2f. A2F controleert de klacht en neemt de nodige stappen tegen hun klant. MS kent jouw persoonlijke gegevens niet hoor.

Cheers

[edit]Er was mij iemand voor precies :p


Ik weet neit of jullie wel allemaal op de hoogte zijn wat kan en wat niet?? Blijkbaar niet echt want het klopt totaal neit dat adsl2fit verplicht is al je persoonlijde gegevens door te geven aan microsoft, dit is een keuze die ze zelf maken. Als microsoft rechtstreeks via het gerecht gaat kan het gerecht deze gegevens opvragen van adsl2fit. Het is dus onzin dat adsl2fit zomaar even op aanvraag van een software firma wat met een iptje komt zwaaien je volledige adres dient te geven. Als iemand even met een gezond verstand nadacht wist je dat wel ;)

AD2f zal geen persoonlijke gegevens doorgeven maar na klacht de boel nakijken en je afsluiten omdat je copyright content download en dat mag niet volgens hun "algemene voorwaarden". Ze gaan zeker niet riskeren een proces aan te gaan tegen die groten omdat dit niemand riskeert.
Skynet daarentegen laat dit oogluikend toe omdat je toch "zogezegd gelimiteerd bent.
Ik weet ook wel dat er genoeg manieren zijn om dit te omzeilen maar als je gepakt word voor downloaden en uploaden van waar ga je dan je nood gaan klagen.
Iedereen weet dat het niet mag maar niemand trekt er zich iets van aan omdat het internet zogezegd vrij is, vergeet dit vlug want je zou zelf eens moeten weten hoe je in de gaten gehouden word.

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
Plaats reactie

Terug naar “ADSL2FIT”