Ik zit hier met een vervelend probleem waar ik niet direct een oplossing voor vind.
het probleem is vooral merkbaar als je de mail via pop (poort 110) wil binnen halen, gewoon surfen lukt altijd zelfs als de rest van de poorten niet meer doorgeven.
wanneer dit het geval is, volstaat het om even in de router (BBOX2) te gaan. de verbinding te deconnecteren en terug te connecteren.
het probleem treed terug opnieuw op na ongeveer ~18uur. dus heel ambetant om snel in te grijpen.
de poorten 23,80 en 443 staan open en geforward. deze blijft wel goed werken zowel voor inkomend als uitgaand verkeer.
ook de dyndns optie is ingesteld bij mij
maar de rest van de poorten geven na verloop van tijd het probleem. ook als ze geforward worden.
Heeft van dit iemand al last gehad en is dit verholpen geweest en vooral hoe?
verschillende poorten blokkeren na verloop van tijd.
-
- Plus Member
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 18 feb 2006, 15:45
- Locatie: Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 3 keer
Wel ik moet zeggen dat ik ook problemen had deze ochtend met mijn emails binnen te halen via POP.
Ik kon de pop server pingen zonder problemen, maar outlook kon de emails toch niet binnenhalen.
Ik stop/starte de internetconnectie op de SAGEM en dan plots kon ik wel mijn emails zonder problemen binnenhalen.
Op hetzelfde moment kon ik ook niet downloaden met uTorrent. Maakte verbinding met trackers maar niet met enige peers en seeds. Na de stop/start werkte dit alles ook weer opnieuw.
Weet niet wat er juist gaande is en of dit hetzelfde is als de user. Maar de oplossing werkte wel.
Ik moet zeggen dit is de eerste maal dat ik dit probleem heb.
Ik kon de pop server pingen zonder problemen, maar outlook kon de emails toch niet binnenhalen.
Ik stop/starte de internetconnectie op de SAGEM en dan plots kon ik wel mijn emails zonder problemen binnenhalen.
Op hetzelfde moment kon ik ook niet downloaden met uTorrent. Maakte verbinding met trackers maar niet met enige peers en seeds. Na de stop/start werkte dit alles ook weer opnieuw.
Weet niet wat er juist gaande is en of dit hetzelfde is als de user. Maar de oplossing werkte wel.
Ik moet zeggen dit is de eerste maal dat ik dit probleem heb.
-
- Member
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 06 jul 2008, 19:57
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 2 keer
Het lijkt er wat op dat ik een gelijkaardig probleem heb, maar dan met mijn VOIP. Als deze ook voor een bepaalde duur aanstaat, valt deze plots uit en wordt er niet meer gereconnect.. Hiervoor moet ik mijn modem herstarten. Dat heb ik ook met mijn Gigaset achter mijn Bbox2, die een eigen PPPoE-sessie heeft.. Hier heb ik nog geen antwoord op gevonden.
- Ofloo
- Elite Poster
- Berichten: 5263
- Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
- Locatie: BALEN
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
inderdaad vroeger had ik dit ook met dlink routers, .. als er teveel connecties zijn lopen ze vast, nu als je torrents gebruikt kan dit makkelijk verholpen worden door een lager aantal connecties in te stellen.
Ik gebruik inderdaad torrents voor het downloaden van linux distro's. dus het gebruik daarvan in zeer beperkt. ik heb het ook als de torrent client niet aan staat. en voor april gebruikte ik ook al die torrents voor te downen en toen geen problemen mee ondervonden. dus ik denk niet dat we het in die richting moeten zoeken. want die torrent client staat misschien 1 keer de maand op als het al zoveel is.
het probleem is samen met een eerder opgelost probleem gekomen namelijk de DHCP server die tureluur stond na een weekje vakantie in april. deze stond in de range van 192.168.1.64 tot 192.168.1.50 ... jep negatief dus. en deelde geen ip adressen meer uit. verder wordt de IP rangen boven 192.168.1.64 niet meer ondersteunt. modem gereset, enz ... heeft dit niet kunnen verhelpen. ik ligt van dit soort zaken niet direct wakker. want de meeste pc's hier gebruiken toch fixed ip's. er is alleszins toen iets gebeurd dat de modem raar heeft gedaan. BTV werk goed, en port 80 werkt ook goed. dus hardwarematig is er volgens mij niets mis met de modem. wireless is ook uitgeschakeld.
DMZ werkt wel bij mij. er is in de Bbox2 geen enkele poort geforward. DMZ staat naar de linksys router. en de gevraagd forwards in de linksys router worden perfect naar de pc's gelinkt. tot die BBOX2 weer even de steken laat vallen.
Firewall in de BBox2 staat ondertussen ook op het minimum en geen verbetering. ook de DHCP van de BBox2 is uitgeschakeld.
verder is het voldoende om even een nieuwe connectie te laten maken dat alles terug goed werkt.
het probleem is samen met een eerder opgelost probleem gekomen namelijk de DHCP server die tureluur stond na een weekje vakantie in april. deze stond in de range van 192.168.1.64 tot 192.168.1.50 ... jep negatief dus. en deelde geen ip adressen meer uit. verder wordt de IP rangen boven 192.168.1.64 niet meer ondersteunt. modem gereset, enz ... heeft dit niet kunnen verhelpen. ik ligt van dit soort zaken niet direct wakker. want de meeste pc's hier gebruiken toch fixed ip's. er is alleszins toen iets gebeurd dat de modem raar heeft gedaan. BTV werk goed, en port 80 werkt ook goed. dus hardwarematig is er volgens mij niets mis met de modem. wireless is ook uitgeschakeld.
DMZ werkt wel bij mij. er is in de Bbox2 geen enkele poort geforward. DMZ staat naar de linksys router. en de gevraagd forwards in de linksys router worden perfect naar de pc's gelinkt. tot die BBOX2 weer even de steken laat vallen.
Firewall in de BBox2 staat ondertussen ook op het minimum en geen verbetering. ook de DHCP van de BBox2 is uitgeschakeld.
verder is het voldoende om even een nieuwe connectie te laten maken dat alles terug goed werkt.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Als ik het goed begrijp gebruik je de BBox2 niets als router, maar heb je je eigen router (Linksys), waarop alles ingesteld is. Hoewel de Linksys in DMZ staat, heb je wel nog altijd een dubbele NAT (router achter router) - en dat is perfect te vermijden.ACC schreef:DMZ werkt wel bij mij. er is in de Bbox2 geen enkele poort geforward. DMZ staat naar de linksys router. en de gevraagd forwards in de linksys router worden perfect naar de pc's gelinkt. tot die BBOX2 weer even de steken laat vallen.
Ik zou toch eens proberen om jouw linksys zo in te stellen dat deze een eigen pppoe verbinding opbouwt. Dan krijgt de Linksys een publiek IP adres (in plaats van een intern IP van de BBox2), en zijn al jouw problemen van de baan.
Deze oplossing werd jou al eerder gesuggereerd ... Al eens geprobeerd ?
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.