verschillende poorten blokkeren na verloop van tijd.

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
ACC
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 sep 2010, 09:48

Ik zit hier met een vervelend probleem waar ik niet direct een oplossing voor vind.

het probleem is vooral merkbaar als je de mail via pop (poort 110) wil binnen halen, gewoon surfen lukt altijd zelfs als de rest van de poorten niet meer doorgeven.
wanneer dit het geval is, volstaat het om even in de router (BBOX2) te gaan. de verbinding te deconnecteren en terug te connecteren.
het probleem treed terug opnieuw op na ongeveer ~18uur. dus heel ambetant om snel in te grijpen.

de poorten 23,80 en 443 staan open en geforward. deze blijft wel goed werken zowel voor inkomend als uitgaand verkeer.
ook de dyndns optie is ingesteld bij mij

maar de rest van de poorten geven na verloop van tijd het probleem. ook als ze geforward worden.

Heeft van dit iemand al last gehad en is dit verholpen geweest en vooral hoe?
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Heb je het nu over inkomend of uitgaand verkeer?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Rubinho
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 18 feb 2006, 15:45
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 3 keer

Wel ik moet zeggen dat ik ook problemen had deze ochtend met mijn emails binnen te halen via POP.
Ik kon de pop server pingen zonder problemen, maar outlook kon de emails toch niet binnenhalen.
Ik stop/starte de internetconnectie op de SAGEM en dan plots kon ik wel mijn emails zonder problemen binnenhalen.

Op hetzelfde moment kon ik ook niet downloaden met uTorrent. Maakte verbinding met trackers maar niet met enige peers en seeds. Na de stop/start werkte dit alles ook weer opnieuw.

Weet niet wat er juist gaande is en of dit hetzelfde is als de user. Maar de oplossing werkte wel.
Ik moet zeggen dit is de eerste maal dat ik dit probleem heb.
ACC
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 sep 2010, 09:48

het gaat zowel over het inkomend als uitgaand verkeer.

het probleem ondervind ik nu toch al enkele maanden. Het is sinds april dat ik dit heb.
ACC
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 sep 2010, 09:48

Dit weekend in de BBOX2 de DMZ naar een extra Linksys router geplaats en via de linksys router verder naar het netwerk nog steeds hetzelfde probleem.

Iemand nog een idee?
deepke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 29 jun 2007, 19:18
Bedankt: 1 keer

Hey,

Je kan beter die linksys router de pppoe verbinding laten maken dan is het probleem normaal opgelost.
Bij mij heeft dit toch geholpen.

Mvg,

Martijn
dendirk
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 07 jul 2010, 20:25
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

+1 voor router in ppoe achter de bbox2. Port forward naar een NAS lukte bij mij zelfs helemaal niet op de bbox2. Die DMZ in de firewall settings dat staat er trouwens maar voor de show.
matb
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 06 jul 2008, 19:57
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Het lijkt er wat op dat ik een gelijkaardig probleem heb, maar dan met mijn VOIP. Als deze ook voor een bepaalde duur aanstaat, valt deze plots uit en wordt er niet meer gereconnect.. Hiervoor moet ik mijn modem herstarten. Dat heb ik ook met mijn Gigaset achter mijn Bbox2, die een eigen PPPoE-sessie heeft.. Hier heb ik nog geen antwoord op gevonden.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Misschien dat jullie veel publieke "torrents" gebruiken ? Het is namelijk een algemeen probleem dat routers van mindere kwaliteit an verloop van tijd hierop vastlopen en een reset nodig hebben.

grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

inderdaad vroeger had ik dit ook met dlink routers, .. als er teveel connecties zijn lopen ze vast, nu als je torrents gebruikt kan dit makkelijk verholpen worden door een lager aantal connecties in te stellen.
ACC
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 sep 2010, 09:48

Ik gebruik inderdaad torrents voor het downloaden van linux distro's. dus het gebruik daarvan in zeer beperkt. ik heb het ook als de torrent client niet aan staat. en voor april gebruikte ik ook al die torrents voor te downen en toen geen problemen mee ondervonden. dus ik denk niet dat we het in die richting moeten zoeken. want die torrent client staat misschien 1 keer de maand op als het al zoveel is.

het probleem is samen met een eerder opgelost probleem gekomen namelijk de DHCP server die tureluur stond na een weekje vakantie in april. deze stond in de range van 192.168.1.64 tot 192.168.1.50 ... jep negatief dus. en deelde geen ip adressen meer uit. verder wordt de IP rangen boven 192.168.1.64 niet meer ondersteunt. modem gereset, enz ... heeft dit niet kunnen verhelpen. ik ligt van dit soort zaken niet direct wakker. want de meeste pc's hier gebruiken toch fixed ip's. er is alleszins toen iets gebeurd dat de modem raar heeft gedaan. BTV werk goed, en port 80 werkt ook goed. dus hardwarematig is er volgens mij niets mis met de modem. wireless is ook uitgeschakeld.

DMZ werkt wel bij mij. er is in de Bbox2 geen enkele poort geforward. DMZ staat naar de linksys router. en de gevraagd forwards in de linksys router worden perfect naar de pc's gelinkt. tot die BBOX2 weer even de steken laat vallen.
Firewall in de BBox2 staat ondertussen ook op het minimum en geen verbetering. ook de DHCP van de BBox2 is uitgeschakeld.

verder is het voldoende om even een nieuwe connectie te laten maken dat alles terug goed werkt.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

ACC schreef:DMZ werkt wel bij mij. er is in de Bbox2 geen enkele poort geforward. DMZ staat naar de linksys router. en de gevraagd forwards in de linksys router worden perfect naar de pc's gelinkt. tot die BBOX2 weer even de steken laat vallen.
Als ik het goed begrijp gebruik je de BBox2 niets als router, maar heb je je eigen router (Linksys), waarop alles ingesteld is. Hoewel de Linksys in DMZ staat, heb je wel nog altijd een dubbele NAT (router achter router) - en dat is perfect te vermijden.
Ik zou toch eens proberen om jouw linksys zo in te stellen dat deze een eigen pppoe verbinding opbouwt. Dan krijgt de Linksys een publiek IP adres (in plaats van een intern IP van de BBox2), en zijn al jouw problemen van de baan.
Deze oplossing werd jou al eerder gesuggereerd ... Al eens geprobeerd ?

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”