Problemen Belgian Telecom?

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
Routier
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 aug 2010, 18:00
Provider

Sinds 29 juli heb ik geen verbinding meer met BT. Er wordt wel nog een IP adres gegeven maar blijkbaar zijn er problemen met hun DNS servers.

Eerst lag het volgens BT aan de centrale. Daar zou een kabel niet goed zitten. Daarna was het blijkbaar een groter probleem. Kan dat kloppen, hebben meer mensen hier last van? Mijn DNS server is 213.200.89.89 en 213.200.90.90.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

Wijzig je DNS'n gewoon naar 4.4.4.4 en 8.8.8.8 ... probleem opgelost.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer
Provider

Die eerste is verkeerd, het moet 8.8.4.4 zijn.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

Trojan schreef:Die eerste is verkeerd, het moet 8.8.4.4 zijn.
Oops, my mistake :oops:
Routier
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 aug 2010, 18:00
Provider

Volgens mij kan ik dat niet wijzigen op mijn speedtouch/Thomson.

Kun je me helpen om dit te veranderen?

Thanx
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

Volgens mij moet dat lukken, maar ik heb geen Thomson. In ieder geval, je kan het ook op je PC aanpassen (IP-adres via DHCP, DNS manueel).

Nu als het 10 dagen aansleept om dit op te lossen bij Belgian Telecom dan zou ik toch maar stilaan uitkijken naar een andere provider.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer
Provider

been there, done that..... :evil:

helpdesk BTC is toch niet het niveau van edpnet :eek:
1 manusje van alles....

@ routier: heb je ook regelmatig een toon alsof je naar een onbestaand nr. belt ? Dit meestal juist nadat je de telefoon ingehaakt hebt, en onmiddellijk terug opnieuw belt....dan ben je toch 30 min. zoet. met deze toon....

bij edpnet heb ik dit -gelukkig- niet meer, ondanks zelfde 3rd partie voip-leverancier
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer
Provider

Ik geef als dns gewoon het ip adres is van de router, dat werkt.
Ik heb dezelfde dns adressen en heb zelf geen problemen.

Heb je je router al eens gereset? Ze hebben aan het netwerk gewerkt en dat zou voor problemen zorgen. Ik heb zondag ook problemen gehad met de verbinding, maar de modem eens afzetten en weer opzetten had bij mij geholpen.

Ik heb toegang tot de settings van mijn modem van BT (solobox), maar ik heb de dns settings wel nog niet veranderd.
Als je het eens wil proberen, maak dan wel eerst een backup van je settings.

p.s. als iemand hulp vraagt bij problemen bij een provider, moet het antwoord toch niet altijd zijn "zoek een andere provider" ... :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”