Sinds 29 juli heb ik geen verbinding meer met BT. Er wordt wel nog een IP adres gegeven maar blijkbaar zijn er problemen met hun DNS servers.
Eerst lag het volgens BT aan de centrale. Daar zou een kabel niet goed zitten. Daarna was het blijkbaar een groter probleem. Kan dat kloppen, hebben meer mensen hier last van? Mijn DNS server is 213.200.89.89 en 213.200.90.90.
Problemen Belgian Telecom?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Wijzig je DNS'n gewoon naar 4.4.4.4 en 8.8.8.8 ... probleem opgelost.
-
- Deel van't meubilair
Oops, my mistakeTrojan schreef:Die eerste is verkeerd, het moet 8.8.4.4 zijn.

-
- Deel van't meubilair
Volgens mij moet dat lukken, maar ik heb geen Thomson. In ieder geval, je kan het ook op je PC aanpassen (IP-adres via DHCP, DNS manueel).
Nu als het 10 dagen aansleept om dit op te lossen bij Belgian Telecom dan zou ik toch maar stilaan uitkijken naar een andere provider.
Nu als het 10 dagen aansleept om dit op te lossen bij Belgian Telecom dan zou ik toch maar stilaan uitkijken naar een andere provider.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
been there, done that.....
helpdesk BTC is toch niet het niveau van edpnet
1 manusje van alles....
@ routier: heb je ook regelmatig een toon alsof je naar een onbestaand nr. belt ? Dit meestal juist nadat je de telefoon ingehaakt hebt, en onmiddellijk terug opnieuw belt....dan ben je toch 30 min. zoet. met deze toon....
bij edpnet heb ik dit -gelukkig- niet meer, ondanks zelfde 3rd partie voip-leverancier

helpdesk BTC is toch niet het niveau van edpnet

1 manusje van alles....
@ routier: heb je ook regelmatig een toon alsof je naar een onbestaand nr. belt ? Dit meestal juist nadat je de telefoon ingehaakt hebt, en onmiddellijk terug opnieuw belt....dan ben je toch 30 min. zoet. met deze toon....
bij edpnet heb ik dit -gelukkig- niet meer, ondanks zelfde 3rd partie voip-leverancier
- Braindamage
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 14 keer
Ik geef als dns gewoon het ip adres is van de router, dat werkt.
Ik heb dezelfde dns adressen en heb zelf geen problemen.
Heb je je router al eens gereset? Ze hebben aan het netwerk gewerkt en dat zou voor problemen zorgen. Ik heb zondag ook problemen gehad met de verbinding, maar de modem eens afzetten en weer opzetten had bij mij geholpen.
Ik heb toegang tot de settings van mijn modem van BT (solobox), maar ik heb de dns settings wel nog niet veranderd.
Als je het eens wil proberen, maak dan wel eerst een backup van je settings.
p.s. als iemand hulp vraagt bij problemen bij een provider, moet het antwoord toch niet altijd zijn "zoek een andere provider" ...
Ik heb dezelfde dns adressen en heb zelf geen problemen.
Heb je je router al eens gereset? Ze hebben aan het netwerk gewerkt en dat zou voor problemen zorgen. Ik heb zondag ook problemen gehad met de verbinding, maar de modem eens afzetten en weer opzetten had bij mij geholpen.
Ik heb toegang tot de settings van mijn modem van BT (solobox), maar ik heb de dns settings wel nog niet veranderd.
Als je het eens wil proberen, maak dan wel eerst een backup van je settings.
p.s. als iemand hulp vraagt bij problemen bij een provider, moet het antwoord toch niet altijd zijn "zoek een andere provider" ...