Wij verhuizen binnen enkele maanden naar ons nieuwe huis.
![Banana :banana:](./images/smilies/icon_banana.gif)
We zijn geïnteresseerd in de huidige promotie van BASE Unlimited Home Pack 4 voor 35 euro per maand. Maar dan moeten we eerst een aansluiting laten doen door Belgacom en die kost 135 euro! Als ik alle kosten voor het eerste jaar bij elkaar optel, kom ik al snel aan 135 + 12x35 + 40 aansluitingskosten = 595 euro!
Kan dit echt niet goedkoper? Dit is ons verlanglijstje:
- De telefoon moet meestal (!) werken. Om de prijs te drukken, mag dit gerust VOIP zijn, maar liefst niet te veel problemen. We willen (tijdens de daluren) gratis kunnen bellen naar vaste lijnen en liefst ook Telenetnummers. We hebben zo'n 4 jaar geleden de start van Tele2Allin meegemaakt (juist na Versatel), en hebben enkele telefonieproblemen gekend, maar niet al te veel. We zouden ook sporadisch willen kunnen faxen. N.B. ik heb nog steeds onze Speedtouch 706 WL modem, waarmee faxen mogelijk is; naar verluidt krijg je nog steeds deze modem bij aansluiting bij Base.
- Internet: de downloadsnelheid maakt niet zo veel uit (minstens 512 Kb/s is voldoende); de uploadsnelheid minstens 256 Kb/s; maar wel zo'n capaciteit van 3 à 4 Gigabyte. Dat de snelheden af en toe minder zijn, maakt niet zo veel uit. (N.B. we zouden kort bij een centrale wonen)
- Helpdesk: moet bereikbaar zijn (vergelijkbaar met Tele2 zo'n 3 à 4 jaar geleden is OK of mag beter zijn).
- Digitale tv: zijn we absoluut NIET in geïnteresseerd.
- Ik heb al enkele keren naar Belgacom gebeld: vooraanleg kostte zo'n half jaar geleden 135 euro, maar ze konden een groot gedeelte van deze 135 euro laten vallen bij een jaarabonnement bij Belgacom. Zo'n 2 maanden geleden kostte vooraanleg opeens maar 30 euro en nu kost het weer 135 euro en daar kan niets vanaf, ook niet bij een jaarabonnement bij Belgacom!
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Ik heb al de website van het BIPT geraadpleegd en ook Test-Aankoop, xs.be, ik heb dit forum zitten uitpluizen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Mobistar ADSL-max, alternatieve VOIP-operator, Belgacom Discoverylijn, Base/Tele2, raw copper, ... Het blokkeert op dit moment bij ons!
Wie wil er ons verder op weg zetten? Graag met concrete informatie. De totaalprijs (voor 1 jaar inclusief de aansluitingskost) is voor ons het meest doorslaggevend.
Bedankt en met vriendelijke groeten
Guy