Leugens op Belgacom website (correctie: fouten bij admini.)
Ik ben recent overgeschakeld naar Belgacom en koos voor een Generation Internet abo. Op de URL hieronder staat er dat dit je maandelijks 30,15 euro per maand kost en dat je geen vaste lijn nodig hebt (iets wat me bij inschrijven telefonische werd bevestigd). Ik had ook gelijk een aangetekende brief gestuurd om mijn discovery lijn op te zeggen. En wat blijkt, dit is toch nodig en staat godverdomhet op de factuur.
Na gebeld te hebben zei dat pretentieus k*twijf van de BGC-helpdesk doodleuk dat je geen internet kan hebben zonder vaste lijn. Met andere woorden het zijn leugenaars dat het niet meer schoon is. Belgacom zal een kort avontuurtje geweest zijn!!!!
En de andere onaangekondigde (bijgevolg verborgen) kosten zijn:
Activeringen: 50 euro
Taxipostlevering van de BBox2-modem: 6,70 euro
Trouwens toen ik 3 weken geleden bij mijn schoonouders was wou ik eens surfen op het netwerk van de buren met mijn netbook. Ik vond meteen een heel goed onbeveiligd netwerkske en vertelde dat ook de schoonouders die me met volle overtuiging vertelden dat zij de BGC-installeur bij installie hadden gevraagd om WIFI uit te zetten en dat zoiets hen gelukkig niet kon overkomen. Toen ik dan eens ging kijken welke computers op het netwerk zaten zag ik een wel heel bekende naam verschijnen. Wat bleek, die prutsers van Belgacom hadden niet enkel eens verkeerd zitten boren, ze installeren een wifi modem zonder de minste versleuteling waardoor gans hun netwerk open en bloot te hacken viel. Was dit nu moedwillig of puur amateurisme? Wie zal het zeggen. Nooit meer BGC GVD!
http://www.skynet.be/entertainment-nl/g ... n-internet
Je voordelen
* Voordeel van € 5/maand gedurende 1 jaar (1).
* Aantrekkelijke prijs van € 35,15/maand na 1e jaar. LEUGENAARS TIS 40,10 EURO EN NA EEN JAAR 45 EURO!!!!
* Geldig met of zonder vaste lijn. LEUGENAARS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
* Gratis draadloze modem. EN TAXIPOST??
* Surfen doe je tegen een vast maandelijks bedrag, dus geen verrassingen meer op je factuur. NEE? GEEN VERRASSINGEN?????
Andere voordelen
* Je profiteert van exclusieve gratis voordelen op http://www.belgacom.be/internetvoordelen:
o Download tot 60 gratis nummers/jaar op iTunes en herbeleef exclusieve concerten en de beste zomerfestivals;
o Of bestel gratis tot 300 foto's per jaar;
o Of download gratis games
* Profiteer van de gratis optie Mobile Internet Free Weekend One : gratis surfen tijdens het weekend, overal in België, op een draagbare pc met Vodafone Mobile Connect USB-stick, via het 3G-netwerk van Proximus.
EDIT: Ik heb vandaag nog eens gebeld en blijkbaar gaat het dus om een vergissing. Een meervoudige welliswaar. Een vaste lijn is dus effectief niet nodig (die eerste madam van de BGC-helpdesk kent haar producten duidelijk niet!). Die 9,5 euro voor elke maand zal gecrediteerd worden (ben even naar de track van De Post gegaan en dit voorgelegd en blijkbaar lezen ze bij BGC geen aangetekende brieven. Die 7 euro leveringskost voor de BBox2-modem zal ook gecrediteerd worden. Die 50 euro installatiekost hoeft ge niet te betalen als ge bijvoorbeeld ook televisie neemt (voor de geïnteresseerden).
Anyway, die van de facturatie-helpdesk (ene Cindy) was wel een sympathieke (en professioneel) die alles aan de lijn nog eens opzocht enzo om te zien dat het qua productrestricties en dergelijke wel goed zat. Facturen goed in het oog houden is dus de boodschap
Na gebeld te hebben zei dat pretentieus k*twijf van de BGC-helpdesk doodleuk dat je geen internet kan hebben zonder vaste lijn. Met andere woorden het zijn leugenaars dat het niet meer schoon is. Belgacom zal een kort avontuurtje geweest zijn!!!!
En de andere onaangekondigde (bijgevolg verborgen) kosten zijn:
Activeringen: 50 euro
Taxipostlevering van de BBox2-modem: 6,70 euro
Trouwens toen ik 3 weken geleden bij mijn schoonouders was wou ik eens surfen op het netwerk van de buren met mijn netbook. Ik vond meteen een heel goed onbeveiligd netwerkske en vertelde dat ook de schoonouders die me met volle overtuiging vertelden dat zij de BGC-installeur bij installie hadden gevraagd om WIFI uit te zetten en dat zoiets hen gelukkig niet kon overkomen. Toen ik dan eens ging kijken welke computers op het netwerk zaten zag ik een wel heel bekende naam verschijnen. Wat bleek, die prutsers van Belgacom hadden niet enkel eens verkeerd zitten boren, ze installeren een wifi modem zonder de minste versleuteling waardoor gans hun netwerk open en bloot te hacken viel. Was dit nu moedwillig of puur amateurisme? Wie zal het zeggen. Nooit meer BGC GVD!
http://www.skynet.be/entertainment-nl/g ... n-internet
Je voordelen
* Voordeel van € 5/maand gedurende 1 jaar (1).
* Aantrekkelijke prijs van € 35,15/maand na 1e jaar. LEUGENAARS TIS 40,10 EURO EN NA EEN JAAR 45 EURO!!!!
* Geldig met of zonder vaste lijn. LEUGENAARS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
* Gratis draadloze modem. EN TAXIPOST??
* Surfen doe je tegen een vast maandelijks bedrag, dus geen verrassingen meer op je factuur. NEE? GEEN VERRASSINGEN?????
Andere voordelen
* Je profiteert van exclusieve gratis voordelen op http://www.belgacom.be/internetvoordelen:
o Download tot 60 gratis nummers/jaar op iTunes en herbeleef exclusieve concerten en de beste zomerfestivals;
o Of bestel gratis tot 300 foto's per jaar;
o Of download gratis games
* Profiteer van de gratis optie Mobile Internet Free Weekend One : gratis surfen tijdens het weekend, overal in België, op een draagbare pc met Vodafone Mobile Connect USB-stick, via het 3G-netwerk van Proximus.
EDIT: Ik heb vandaag nog eens gebeld en blijkbaar gaat het dus om een vergissing. Een meervoudige welliswaar. Een vaste lijn is dus effectief niet nodig (die eerste madam van de BGC-helpdesk kent haar producten duidelijk niet!). Die 9,5 euro voor elke maand zal gecrediteerd worden (ben even naar de track van De Post gegaan en dit voorgelegd en blijkbaar lezen ze bij BGC geen aangetekende brieven. Die 7 euro leveringskost voor de BBox2-modem zal ook gecrediteerd worden. Die 50 euro installatiekost hoeft ge niet te betalen als ge bijvoorbeeld ook televisie neemt (voor de geïnteresseerden).
Anyway, die van de facturatie-helpdesk (ene Cindy) was wel een sympathieke (en professioneel) die alles aan de lijn nog eens opzocht enzo om te zien dat het qua productrestricties en dergelijke wel goed zat. Facturen goed in het oog houden is dus de boodschap
Laatst gewijzigd door badSheep8 30 apr 2010, 10:17, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Het kost wel 30,15 euro pm voor het eerste jaar, daarna 5 euro en plus. Het is wel geldig zonder vaste lijn. En je krijgt wel een gratis modem (volgens mij kan je die afhalen in het BGC-center).
Die mevrouw aan de lijn moet het fout gehad hebben.
Die mevrouw aan de lijn moet het fout gehad hebben.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik zou de titel van jouw post maar wijzigen. Er zijn geen leugens, alleen is er iets goed verkeerd gelopen bij jouw aanvraag.
- Generation is inderdaad zonder vaste lijn (bewijs: ik heb generation zonder vaste lijn)
- De activatie, modem en versturen is gratis (bewijs: ik heb ook mijn geld terug gekregen na reclamatie)
- De prijs is zoals je zegt: 30.15 Eur gedurende een jaar, daarna 35.15 EUR
Je moet blijven klagen tot ze het rechtzetten, het beste wordt je geholpen in de BGC winkel.
Waarschijnlijk is de fout gebeurd door dat je Generation hebt aangevraagd op jouw telefoonnummer.
Ben wel akkoord met jou, dat het een schande is dat we bij mensen onbeveiligde WiFi installeren. Iedere BBox zou moeten standard uitgeleverd worden met een WPA2 beveiligde WLAN !!!
Philippe.
- Generation is inderdaad zonder vaste lijn (bewijs: ik heb generation zonder vaste lijn)
- De activatie, modem en versturen is gratis (bewijs: ik heb ook mijn geld terug gekregen na reclamatie)
- De prijs is zoals je zegt: 30.15 Eur gedurende een jaar, daarna 35.15 EUR
Je moet blijven klagen tot ze het rechtzetten, het beste wordt je geholpen in de BGC winkel.
Waarschijnlijk is de fout gebeurd door dat je Generation hebt aangevraagd op jouw telefoonnummer.
Ben wel akkoord met jou, dat het een schande is dat we bij mensen onbeveiligde WiFi installeren. Iedere BBox zou moeten standard uitgeleverd worden met een WPA2 beveiligde WLAN !!!
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Inderdaad ongelooflijk...philippe.deleye schreef:Ben wel akkoord met jou, dat het een schande is dat we bij mensen onbeveiligde WiFi installeren. Iedere BBox zou moeten standard uitgeleverd worden met een WPA2 beveiligde WLAN !!! Philippe.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Elite Poster
- Berichten: 3984
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
- Locatie: 398m van de [email protected]
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Is in ieder geval wel handig om overal je mails even te checken met de smartphoneKen schreef:Inderdaad ongelooflijk...philippe.deleye schreef:Ben wel akkoord met jou, dat het een schande is dat we bij mensen onbeveiligde WiFi installeren. Iedere BBox zou moeten standard uitgeleverd worden met een WPA2 beveiligde WLAN !!! Philippe.
Hier heb ik hetzelfde voor met het telefoonabonnement.
Ik krijg hier ook een rekening voor een discoveryline, alwast dat op de factuur die erbij zit voor het internet wel duidelijk staat : internet intense zonder vaste lijn.
Morgen maar eens bellen naar de belgacom vriendjes
Ik krijg hier ook een rekening voor een discoveryline, alwast dat op de factuur die erbij zit voor het internet wel duidelijk staat : internet intense zonder vaste lijn.
Morgen maar eens bellen naar de belgacom vriendjes
.... ok. Hoe verklaar je dan dat ik na het versturen van een aangetekende brief 2 maanden geleden ter opzegging van mijn vaste lijn het volgende staat op mijn factuur "Telefoonlijn Discovery Line_______________1_________________8,2231"?? (ja Belgacom beeldt haar prijzen af alsof waren we allemaal zelfstandigen ipv particulieren). BTW inclusief is het dus 9,95 euro! En dit voor elke maand.Lord Utopia schreef:Het kost wel 30,15 euro pm voor het eerste jaar, daarna 5 euro en plus. Het is wel geldig zonder vaste lijn. En je krijgt wel een gratis modem (volgens mij kan je die afhalen in het BGC-center).
Die mevrouw aan de lijn moet het fout gehad hebben.
Edit: Zal inderdaad eens moeten langsgaan in een Belgacom winkel. Toch wel triestig zenne bij BGC. Ge zou dit verwachten van een opstartende onderneming maar toch niet van zo'n groot bedrijf als Belgacom
-
- Starter Plus
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 28 mei 2009, 13:25
- Bedankt: 11 keer
opstartende ondernemen kunnen zich zoiets ni permiteren hoor
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
heb je de discoveryline al lang want je moe wel he contract uitdoen van 12 maand misschien onlangs verlengd.
Is wel degelijk zonder vaste lijn te krijgen de mensen die ik ken die dit hebben is bijna allemaal zonder telefoonlijn.
Taxipost is nooit gratis je kan wel afhalen in een belgacomcenter of in een kialapunt dan is het soms gratis
activeringskosten is altijd te betalen tenzij je online besteld, toegeven word veel vergeten maar als je belt naar facturatie krijg je binnen de 2 minuten een creditnota als je voa e service kijkt.
Is wel degelijk zonder vaste lijn te krijgen de mensen die ik ken die dit hebben is bijna allemaal zonder telefoonlijn.
Taxipost is nooit gratis je kan wel afhalen in een belgacomcenter of in een kialapunt dan is het soms gratis
activeringskosten is altijd te betalen tenzij je online besteld, toegeven word veel vergeten maar als je belt naar facturatie krijg je binnen de 2 minuten een creditnota als je voa e service kijkt.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Allereerst, heb ik al ondervonden dat je het meeste gedaan krijgt van een helpdeskmedewerker (bij eender welk bedrijf) als je alles
op een rustige en vlotte manier uitlegt. Dan zijn ze meer geneigd om je een betere service te leveren.
Daarmee wil ik zeker het hele ordering/facturatie-systeem niet verdedigen aangezien ik zelf al 6 maanden achter elkaar voor creditnota's mag
beginnen bellen. Maar de helpdesk-medewerkers hebben nu eenmaal niets te maken met de backend-systemen.
Wat betreft de onveilige WiFi, dit is blijkbaar afhankelijk van de installateur.
Op het moment dat ik ben overgeschakeld van ADSL2 naar VDSL heeft de installateur mij uitdrukkelijk gevraagd of
deze beveiliging moest geactiveerd worden of niet.
Bij een doe-het-zelf installatie (hetgeen bij jullie niet het geval was!) zou ik wel verwachten dat de klant zich al genoeg heeft geïnformeerd
om al deze settings zelf in te stellen.
Sven.
op een rustige en vlotte manier uitlegt. Dan zijn ze meer geneigd om je een betere service te leveren.
Daarmee wil ik zeker het hele ordering/facturatie-systeem niet verdedigen aangezien ik zelf al 6 maanden achter elkaar voor creditnota's mag
beginnen bellen. Maar de helpdesk-medewerkers hebben nu eenmaal niets te maken met de backend-systemen.
Euh ... elke factuur (geen kasticket!!) wordt zo opgesteld, zelfs bij de simpele pc-boer hier om de hoek.(ja Belgacom beeldt haar prijzen af alsof waren we allemaal zelfstandigen ipv particulieren).
Wat betreft de onveilige WiFi, dit is blijkbaar afhankelijk van de installateur.
Op het moment dat ik ben overgeschakeld van ADSL2 naar VDSL heeft de installateur mij uitdrukkelijk gevraagd of
deze beveiliging moest geactiveerd worden of niet.
Bij een doe-het-zelf installatie (hetgeen bij jullie niet het geval was!) zou ik wel verwachten dat de klant zich al genoeg heeft geïnformeerd
om al deze settings zelf in te stellen.
Sven.
-
- Pro Member
- Berichten: 426
- Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 16 keer
Het is niet de taak van een technieker om een wifi beveilging in te stellen.
Sommige doen dat wel, anderen niet. afhankelijk van de goodwill
De klant dient zijn code, wep of beter wpa2, zelf te kiezen en in te stellen.
Sommige doen dat wel, anderen niet. afhankelijk van de goodwill
De klant dient zijn code, wep of beter wpa2, zelf te kiezen en in te stellen.
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
er zijn genoeg mensen die generation hebben zonder vaste lijn, dus het zal hier wel om een misverstand gaan... bv de opzegperiode van één maand bij discoverylijn niet vergeten, of eventueel het feit dat je vast hangt aan een contract met min duur van één jaar?
persoonlijk heb ik internet generation met discoverylijn, maar ben bezig de vaste lijn te porteren naar weepee. m'n discoverylijn zal dus opgezegd worden binnenkort, ik hoop enkel dat belgacom m'n internet & tv er 'per ongeluk' ook niet van gooit. maar heb paar keer contact gehad met belgacom hierover en zou geen probleem mogen geven. ik zal natuurlijk ook nog een wettige opzegperiode van één maand moeten uitdoen wat die discoverylijn betreft. ik hou jullie op de hoogte
persoonlijk heb ik internet generation met discoverylijn, maar ben bezig de vaste lijn te porteren naar weepee. m'n discoverylijn zal dus opgezegd worden binnenkort, ik hoop enkel dat belgacom m'n internet & tv er 'per ongeluk' ook niet van gooit. maar heb paar keer contact gehad met belgacom hierover en zou geen probleem mogen geven. ik zal natuurlijk ook nog een wettige opzegperiode van één maand moeten uitdoen wat die discoverylijn betreft. ik hou jullie op de hoogte
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Onzin! Die BBox2 modem wordt door BGC geleverd en die kunnen ze maar best veilig hebben ingesteld! Er staat trouwens het volgende bij een aanvraag: "Ik wil dat een technicus van Belgacom de installatie doet (vanaf € 129)." Wat moet Jan Modaal dan verwachten voor die prijs, dat de technieker even die BBox2 komt strelen ofzo??Zamba schreef:Het is niet de taak van een technieker om een wifi beveilging in te stellen.
Sommige doen dat wel, anderen niet. afhankelijk van de goodwill
De klant dient zijn code, wep of beter wpa2, zelf te kiezen en in te stellen.
De persoonlijke PC is een ander verhaal.
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Man toch, dit is geen normale post ! Ben je zeker dat je je eigen post eens hebt herlezen ? Door zulke reacties wordt de kans met de dag groter dat welmenende mensen op dit forum niemand meer zullen willen helpen. Ik begin er in ieder geval genoeg van te krijgenbadSheep8 schreef: * Aantrekkelijke prijs van € 35,15/maand na 1e jaar. LEUGENAARS TIS 40,10 EURO EN NA EEN JAAR 45 EURO!!!!
* Geldig met of zonder vaste lijn. LEUGENAARS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
* Gratis draadloze modem. EN TAXIPOST??
* Surfen doe je tegen een vast maandelijks bedrag, dus geen verrassingen meer op je factuur. NEE? GEEN VERRASSINGEN?????
Ik zou zeggen, bel ze met uw medeling van opzegging en vraag uitdrukkelijk dat ze het registreren in hun systeem. Noteer zelf tijdstip en vraag ook de naam van de helpdeskpersoon. Vervolgens toch ook nog aangetekende brief schrijven (die ze zoals in mijn geval wellicht niet zullen lezen) en alles goe bijhouden (ook een kopie van uw aangetekende brief offcourse). Zo zou ge 100% ingedekt moeten zijn.xenne schreef:er zijn genoeg mensen die generation hebben zonder vaste lijn, dus het zal hier wel om een misverstand gaan... bv de opzegperiode van één maand bij discoverylijn niet vergeten, of eventueel het feit dat je vast hangt aan een contract met min duur van één jaar?
persoonlijk heb ik internet generation met discoverylijn, maar ben bezig de vaste lijn te porteren naar weepee. m'n discoverylijn zal dus opgezegd worden binnenkort, ik hoop enkel dat belgacom m'n internet & tv er 'per ongeluk' ook niet van gooit. maar heb paar keer contact gehad met belgacom hierover en zou geen probleem mogen geven. ik zal natuurlijk ook nog een wettige opzegperiode van één maand moeten uitdoen wat die discoverylijn betreft. ik hou jullie op de hoogte
-
- Elite Poster
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
- Locatie: Zwevegem
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Inderdaad. En ik zou al bijna willen voorstellen dat nieuwe gebruikers verplicht zijn de regels van de Netiquette na te lezen alvorens te staan roepen en schreeuwen.quistnix schreef:Man toch, dit is geen normale post ! Ben je zeker dat je je eigen post eens hebt herlezen ? Door zulke reacties wordt de kans met de dag groter dat welmenende mensen op dit forum niemand meer zullen willen helpen. Ik begin er in ieder geval genoeg van te krijgenbadSheep8 schreef: * Aantrekkelijke prijs van € 35,15/maand na 1e jaar. LEUGENAARS TIS 40,10 EURO EN NA EEN JAAR 45 EURO!!!!
* Geldig met of zonder vaste lijn. LEUGENAARS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
* Gratis draadloze modem. EN TAXIPOST??
* Surfen doe je tegen een vast maandelijks bedrag, dus geen verrassingen meer op je factuur. NEE? GEEN VERRASSINGEN?????
Op zo'n topicstarts als deze doe ik verder niet de moeite om relevant op te antwoorden. Het vergaat toch alleen maar van de ene scheld tirade in de andere zonder bruikbare info voor een genuanceerd antwoord..
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
een opzegging geef ik niet, als dat nummer geporteerd wordt zullen ze de discoverylijn automatisch stoppen. voor de rest maak ik me weinig zorgen, als ze per ongeluk al het internet & tv zouden van de lijn gooien zal een eenvoudig telefoontje wel volstaan om het terug in orde te brengen veronderstel ik. van mijn kant voorlopig geen klagen over de communicatie naar belgacom toe. 't is wel zo dat de facturatie niet afgesteld staat op het produkt generation, zo spreken ze in briefwisseling steeds van het produkt favorite, ook met de tarieven van favorite, maar er staat dan wel bij dat er geen rekening gehouden wordt met evt kortingen. bv kreeg van de week nog een brief dat die 100GB extra €9,99 per maand zou kosten, maar dat was weer zo'n brief die automatisch verzonden wordt door het systeem maar die je als generation klant mag negeren. dus niet te vroeg moord & brand schreeuwen. die gratis activatie is ook iets dat ze moeilijk in hun systeem krijgen precies, 't staat er meestal bij, maar een eenvoudig telefoontje volstaat om het eraf te halenbadSheep8 schreef:Ik zou zeggen, bel ze met uw medeling van opzegging en vraag uitdrukkelijk dat ze het registreren in hun systeem. Noteer zelf tijdstip en vraag ook de naam van de helpdeskpersoon. Vervolgens toch ook nog aangetekende brief schrijven (die ze zoals in mijn geval wellicht niet zullen lezen) en alles goe bijhouden (ook een kopie van uw aangetekende brief offcourse). Zo zou ge 100% ingedekt moeten zijn.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Tenzij natuurlijk ze tijdens dat eenvoudig telefoontje zeggen dat een internetconnectie zonder vaste telefoonlijn niet mogelijk is he en dat ze zeggen dat de eerdere persoon aan de telefoonlijn (een collega dus) zich vergist heeft. Als ik zo mak als quistnix of TomG was geweest had ik alles wellicht braafjes betaald.xenne schreef:'t staat er meestal bij, maar een eenvoudig telefoontje volstaat om het eraf te halen
Die facturatie naar Internet Generation is denk ik bij niemand goed "afgesteld" want bij mij staat dat daar ook zo op. Ze zouden BGC toch eens grondig moeten auditen zenne want hier en daar is de RTT er nog niet volledig uit zo te zien.
Alee, succes met uw opzegging die ge niet gaat geven. Maar 't kan u mss wel wat extra telefoontjes en frustraties kosten
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Ik ben helemaal niet mak. Maar ik probeer iets deftigs te posten in plaats van met een tirade af te steken.badSheep8 schreef: Als ik zo mak als quistnix of TomG was geweest had ik alles wellicht braafjes betaald.
Ja da mag goe zijn want niet iedereen is perfect inderdaad.jan28 schreef:Ziet ge, ge moet niet altijd zo van uw oren maken als er iets fout is. Ik beklaag sommige mensen hun beenhouwer, baas, vrouw of kinderen, als die elke keer bij een fout(je) zo hard worden aangepakt.
Maar ik schakelde speciaal over op deze actie van Belgacom nadat ik het optelsommetje had gemaakt en nadat mij uit verschillende hoeken (waaronder BGC zelf ook natuurlijk) bepaalde voorwaarden werd bevestigd. Ge steekt dan al die moeite in het goed uitpluizen van alles, stuurt alle nodige (aangetekende) brieven en volgt alles goed op.
Als ik dan een onduidelijke factuur (particulieren hebben geen boodschap aan BTW excl.) voor mij zie liggen en blijkt dat er toch vanalles bij werd gekletst (als ik deze thread lees lijkt dit een gewone gang van zaken te zijn die je achteraf maar moet terugvorderen) waardoor ik duurder uitkom en als ik dan bel naar BGC om te zien hoe da nu zit en ik word afgewimpeld met het feit dat de informatie die mij eerder werd verstrekt door een BGC-medewerkster vóór haar maar fout moet geweest zijn, dan is het maar niet meer dan normaal dat ge boos zijt.
Enfin, probleem is opgelost dus case closed
-
- Elite Poster
- Berichten: 2386
- Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Ik begrijp dat de TS verbaasd is over de tegenstrijdige info bij BGC.
Het is ook goed dat zoiets gedeeld wordt op dit forum.
Maar of dat moet gebeuren met hoofdletters, reeksen vraagtekens en uitroeptekens, scheldwoorden en dan nog persoonlijke aanvallen, is een andere zaak. Daarmee maak je een objectieve discussie bij voorbaat onmogelijk.
Het is ook goed dat zoiets gedeeld wordt op dit forum.
Maar of dat moet gebeuren met hoofdletters, reeksen vraagtekens en uitroeptekens, scheldwoorden en dan nog persoonlijke aanvallen, is een andere zaak. Daarmee maak je een objectieve discussie bij voorbaat onmogelijk.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
- Locatie: Zwevegem
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
1. Ik heb al voldoende problemen allerhande (vooral van administratieve problemen) ondervonden die adequaat opgelost werden in een Belgacom Teleboetiek (vaak assertief gesprek aanvatten om dan met vriendelijke voetnoot te eindigen als het probleem opgelost is).badSheep8 schreef:Als ik zo mak als quistnix of TomG was geweest had ik alles wellicht braafjes betaald.
2. Je zit in de positie van degene die geholpen moet worden. Jij dient dus vriendelijk te zijn. Het is niemand's schuld hier op dit forum dat jij die problemen ervaart. Jouw ingesteldheid is dus grotendeels verantwoordelijk voor de oplossingen en reacties die je kan verwachten en dus ook grotendeels de afloop van uw probleem.
3. Betalen zal je altijd, sowieso. De credit nota's volgen pas achteraf.
4. Er zijn al genoeg "zwaargewichten" (=mensen binnen de Telecom sector of met heel veel relevante beroepservaring) die het hier afgebolt hebben in het verleden (bvb Hollebollegijs van Belgacom). Ja, er is een verschil tussen agressie en assertiviteit!
-
- Elite Poster
- Berichten: 2386
- Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
In dergelijke situaties betaal ik toch enkel het bedrag waarover geen discussie bestaat. Als je eerst het volledige facturatiebedrag betaalt om nadien het teveel terug te krijgen, kom je in een zwakke positie en moet je maar hopen dat het effectief terugbetaald wordt.TomG schreef:badSheep8 schreef:3. Betalen zal je altijd, sowieso. De credit nota's volgen pas achteraf.
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
We hebben het hier over belgacom en niet over dommel. Als gij geld teveel hebt betaald en ze erkennen dit dan mag je er gif op innemen dat je het geld weldegelijk terug krijgt.johcla schreef:In dergelijke situaties betaal ik toch enkel het bedrag waarover geen discussie bestaat. Als je eerst het volledige facturatiebedrag betaalt om nadien het teveel terug te krijgen, kom je in een zwakke positie en moet je maar hopen dat het effectief terugbetaald wordt.TomG schreef:badSheep8 schreef:3. Betalen zal je altijd, sowieso. De credit nota's volgen pas achteraf.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2386
- Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Ik heb het hier niet over BGC in het bijzonder, maar over dergelijke situaties in het algemeen. Maar ook bij BGC betaal ik enkel wat ik effectief verschuldigd ben.
Toevallig heb ik vorige week ook mijn eerste factuur voor generation internet en natuurlijk ook met onterechte activatiekosten. Eén telefoon naar facturatie was voldoende en ik heb mijn creditnota ontvangen voor de uiterste betaaldatum van mijn factuur, dus dat is inderdaad netjes afgehandeld.
De activatie van mijn VDSL-aansluiting zelf is toch niet probleemloos verlopen: 3 maal is er op de beloofde activatiedatum niks gebeurt.
Toevallig heb ik vorige week ook mijn eerste factuur voor generation internet en natuurlijk ook met onterechte activatiekosten. Eén telefoon naar facturatie was voldoende en ik heb mijn creditnota ontvangen voor de uiterste betaaldatum van mijn factuur, dus dat is inderdaad netjes afgehandeld.
De activatie van mijn VDSL-aansluiting zelf is toch niet probleemloos verlopen: 3 maal is er op de beloofde activatiedatum niks gebeurt.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik vind van wel.Zamba schreef:Het is niet de taak van een technieker om een wifi beveilging in te stellen ???
Sommige doen dat wel, anderen niet. afhankelijk van de goodwill
De klant dient zijn code, wep of beter wpa2, zelf te kiezen en in te stellen.
Anders moet hij de Wifi maar uitschakelen, en tonen aan de klant hoe in te stellen en te beveiligen.
Ik vind het gewoon eens schande dat deze dingen bij levering met de fabrieksinstellingen al met WiFi ingeschakeld staan.
Als je bijvoorbeeld in Duitsland een FritzBox modem/router koopt, wordt deze altijd beveiligd (WPA2) geleverd.
Ieder toestel met een aparte code. Code staat afgedrukt op het etiket naast het serienummer. De klant kan dit wijziegn.
Bij rebooten of resetten van het toestel komt terug de originele sleutel die op het label afgedrukt staat.
Zo zou het altijd moeten.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Devilzown
- Elite Poster
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 59 keer
Een klant gaan uitleggen hoe hij zijn wifi moet instellen?philippe.deleye schreef:Ik vind van wel.
Anders moet hij de Wifi maar uitschakelen, en tonen aan de klant hoe in te stellen en te beveiligen.
Ik vind het gewoon eens schande dat deze dingen bij levering met de fabrieksinstellingen al met WiFi ingeschakeld staan.
Goe zot, de meeste klanten snappen pas na een half uur hoe ze hun eigen tv moeten aanzetten
Dat die modems standaard beveiligd zouden moeten zijn, volledig akkoord.
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Als de klant internet neemt bij belgacom moet de technieker de wifi beveiligen met een wep of uitschakelen als deze niet gebruikt wordt.Zamba schreef:Het is niet de taak van een technieker om een wifi beveilging in te stellen ???
Sommige doen dat wel, anderen niet. afhankelijk van de goodwill
De klant dient zijn code, wep of beter wpa2, zelf te kiezen en in te stellen.
De fritzbox is dan ook een uitzondering. Linksys bv heeft dat tot op heden nooit gedaan, en het zou me niet verbazen dat dit bij andere grote merken ook niet gebeurt.philippe.deleye schreef:Als je bijvoorbeeld in Duitsland een FritzBox modem/router koopt, wordt deze altijd beveiligd (WPA2) geleverd.
Ieder toestel met een aparte code. Code staat afgedrukt op het etiket naast het serienummer. De klant kan dit wijziegn.
Bij rebooten of resetten van het toestel komt terug de originele sleutel die op het label afgedrukt staat.
Zo zou het altijd moeten.
Philippe.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Pro Member
- Berichten: 380
- Lid geworden op: 16 maa 2010, 14:41
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
Leuk maar niet realistisch ... ik moet nog de eerste Wifi modem/router/wap tegenkomen in Belgiê die standaard "out of the box" in een "protected" mode staat ...Devilzown schreef:Een klant gaan uitleggen hoe hij zijn wifi moet instellen?philippe.deleye schreef:Ik vind van wel.
Anders moet hij de Wifi maar uitschakelen, en tonen aan de klant hoe in te stellen en te beveiligen.
Ik vind het gewoon eens schande dat deze dingen bij levering met de fabrieksinstellingen al met WiFi ingeschakeld staan.
Goe zot, de meeste klanten snappen pas na een half uur hoe ze hun eigen tv moeten aanzetten
Dat die modems standaard beveiligd zouden moeten zijn, volledig akkoord.
.. en wil iemand mij uitleggen wat het verschil in moeilijkheidsgraad is om aan een klant te vertellen hoe hij zijn modem moet instellen enerzijds en anderzijds hoe hij moet connecten als zijn modem al "beveiligd" uit de doos komt? ... juist ja .. lood voor oud ijzer dus ..
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
De modem die Mobistar meegeeft is standaard beveiligd met een code.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Dat vind ik geen reden: 't is niet omdat het nu niet gebeurt dat het niet zou moeten. Indien niet "protected" out of the box, dan tenminste "wireless disabled" out of the box.Regulus schreef: Leuk maar niet realistisch ... ik moet nog de eerste Wifi modem/router/wap tegenkomen in Belgiê die standaard "out of the box" in een "protected" mode staat ...
Er zijn nu mensen die - ongewild - WLAN hebben op hun BBox2, en niet eens internet gebruiken, maar alleen Belgcacom TV. Deze gebruikers kunnen WLAN niet eens uitzetten, want ze hebben geen PC, maar de BBox2 plug-and-play geinstalleerd.
In Duitsland is de wetgever ook strenger: daar ben je juridisch verantwoordelijk (en er is al rechtspraak in die zin) voor het eventuele misbruik dat gepleegd wordt met jouw internet verbinding, als blijkt dat jouw WLAN niet beveiligd is.
Vandaar wellicht dat duitse providers altijd WiFi standaard protected hebben out of the box.
Misschien verandert dit hier ook, van zodra er ook een rechstspraak is in die zin ...
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
voor belgacom tv is het inderdaad niet meer vereist een internet abo te hebben. nu vraag ik me af, als ik in de wlan van zo'n box zou geraken, zou ik daar dan mee kunnen surfen na ingave van m'n login gegevens?philippe.deleye schreef:Er zijn nu mensen die - ongewild - WLAN hebben op hun BBox2, en niet eens internet gebruiken, maar alleen Belgcacom TV. Deze gebruikers kunnen WLAN niet eens uitzetten, want ze hebben geen PC, maar de BBox2 plug-and-play geinstalleerd.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect