Ik zit momenteel bij Dommel HomeConnect.
- Download limiet: Unlimited (geen FUP!)
- Snelheid: 6 Mbps (= maximum ADSL)
Nu bevindt er zich niet ver van mijn straat (ik schat maximum 500 meter) een ROP straatcabine, met VDSL2 ondersteuning. In theorie kan ik hier zeker 50 Mbps op halen. Maar 20 (of 30 Mbps) in de praktijk zou ook al fijn zijn
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Een VDSL2 abonnement bij Dommel (met 500 GB download) kost 40 euro in de maand (50 euro, met de Discovery Line van Belgacom inbegrepen) Dit komt ongeveer op hetzelfde neer als wat ik nu betaal voor mijn Dommel HomeConnect.
Enige verschilpunten hierbij zijn wel:
- Eenmalige activatiekost te betalen van 100 euro (die ik nog altijd TE DUUR vind, voor huidige Dommel klanten
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
- Eenmalige aankoopkost van 100 euro voor VDSL2 modem (deze kost vind ik nog te verantwoorden)
=> Ook al doet "Belgacom Generation" op bovenstaande punten het wel stukken beter.
Nu, als Dommel zijn VDSL2 activatiekost in de toekomst verlaagt, zie ik het zeker zien zitten om naar SpeedConnect over te schakelen ! Echter, wat dan met mijn VOIP telefonie ?
Ik wens hierbij:
- Een vaste telefoonlijn, waarop één of twee telefoontoestellen kunnen worden aangesloten
- Telefoneren gebeurt zonder gebruik te maken van een PC (die aan moet staan) - als dit mogelijk is.
- Er kan gebeld worden van/naar mijn telefoontoestel (die aangesloten is op een VOIP modem ?)
Zijn er nog VOIP providers (behalve Dommel), die zulke zaken aanbieden ?
Welliswaar dan op een VDSL2 modem.