Mail server draaien, van eigen smtp naar hotmail.com lukt ni

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
sideshow
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hallo

Ik heb a2f, en omdat alle poorten toch mogen gebruikt worden, heb ik eens kerio mailserver op mn pc gezet.

Als ik een mail verzend naar mezelf lukt het, als ik van mn hotmail account verzend naar mn lokale mailserver ook, maar als ik verzend via mijn server naar mn hotmail account, lukt het niet..

Ik ken iemand die net hetzelfde probeerde en het lukt wel ... die kan via zijn server mail zenden naar mijn hotmail account .. :-)

Ik draai geen open relay (heeft er niks mee te maken zelfs), en de SMTP afhandeling gebeurd zowel hier als bij die kennis via DNS MX...

Ik vind het raar. De melding die ik krijg in mn admin progje van mn server is "4.4.1 Unable to connect to remote host" in dit geval dus hotmail.com.

Enige hulp ? :)

Greetz
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Steeds meer providers gaan er toe over om mail van IP's uit een dynamic adress pool te weigeren. Ik vermoed dat je het in die richting moet zoeken. Oplossing is via het relay van net4all.be te gaan en deze als "relay SMTP server" in te stellen.
sideshow
Starter Plus
Starter Plus

tnx dat ga ik proberen, maar waarom lukt het dan wel van die andere ?

cu
Limburg
Elite Poster
Elite Poster

Is dat ook A2F? De gebruikte lijsten zijn niet compleet en het kan zijn dat 1 provider er wel op staat en de andere niet. Of ten onrechte. Onlangs werden een groot aantal zakelijke klanten van Easynet op die lijst gezet met alle problemen vandien.
gimic
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 13 keer

het kan zijn dat uw domein niet goed geconfigureerd staat, waardoor hij hotmail niet kan resolven en hij geen mail kan versturen.

bij mij (skynet) lukt dit wel om mail naar hotmail te versturen

Greetz
Gimic
sideshow
Starter Plus
Starter Plus

A2FLimburg schreef:Is dat ook A2F? De gebruikte lijsten zijn niet compleet en het kan zijn dat 1 provider er wel op staat en de andere niet. Of ten onrechte. Onlangs werden een groot aantal zakelijke klanten van Easynet op die lijst gezet met alle problemen vandien.

Ja van hem ook a2f

Ik heb eens geprobeerd via de server van net4all, en dan lukt het, weliswaar met halfuur vertraging ... :eek:

Nu ja, via een andere server wil ik niet .. ik wil het zelf kunnen :-D
Morgen es verder zoeken

cu
Lukse
Premium Member
Premium Member

Na een mail van Sideshow kreeg ik de volgende melding in Kerio:
Warning: SSL certificate received from sideshow... is self-signed
Misschien heeft dat er iets mee te maken?
Limburg
Elite Poster
Elite Poster

Misschien staat SSL (secure socket layer) bij sideshow per ongeluk aan. Lijkt me zeker niet de makkelijkste manier om te beginnen.
Zelf weet ik daar weinig of niets vanaf.
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Sideshow,

Heb je een eigen domeinnaam ? Zo ja, is die reeds goed geregistreerd bij DNS ?

Zo neen, hotmail (en andere isp's) kijken het IP adres na van geregistreerde domeinen, d.w.z. dat je domein dus moet gekend zijn én dat zij nakijken of het ip-adres vanwaar jij stuurt gekoppeld is aan dat domein. No-ip e.a. dynamic dns providers kunnen dan mogelijk geblokkeerd worden qua security/spam redenen ?

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”