Hallo
Ik heb a2f, en omdat alle poorten toch mogen gebruikt worden, heb ik eens kerio mailserver op mn pc gezet.
Als ik een mail verzend naar mezelf lukt het, als ik van mn hotmail account verzend naar mn lokale mailserver ook, maar als ik verzend via mijn server naar mn hotmail account, lukt het niet..
Ik ken iemand die net hetzelfde probeerde en het lukt wel ... die kan via zijn server mail zenden naar mijn hotmail account ..
Ik draai geen open relay (heeft er niks mee te maken zelfs), en de SMTP afhandeling gebeurd zowel hier als bij die kennis via DNS MX...
Ik vind het raar. De melding die ik krijg in mn admin progje van mn server is "4.4.1 Unable to connect to remote host" in dit geval dus hotmail.com.
Enige hulp ?
Greetz
Mail server draaien, van eigen smtp naar hotmail.com lukt ni
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
Steeds meer providers gaan er toe over om mail van IP's uit een dynamic adress pool te weigeren. Ik vermoed dat je het in die richting moet zoeken. Oplossing is via het relay van net4all.be te gaan en deze als "relay SMTP server" in te stellen.
-
- Elite Poster
Is dat ook A2F? De gebruikte lijsten zijn niet compleet en het kan zijn dat 1 provider er wel op staat en de andere niet. Of ten onrechte. Onlangs werden een groot aantal zakelijke klanten van Easynet op die lijst gezet met alle problemen vandien.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 13 keer
het kan zijn dat uw domein niet goed geconfigureerd staat, waardoor hij hotmail niet kan resolven en hij geen mail kan versturen.
bij mij (skynet) lukt dit wel om mail naar hotmail te versturen
Greetz
Gimic
bij mij (skynet) lukt dit wel om mail naar hotmail te versturen
Greetz
Gimic
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
A2FLimburg schreef:Is dat ook A2F? De gebruikte lijsten zijn niet compleet en het kan zijn dat 1 provider er wel op staat en de andere niet. Of ten onrechte. Onlangs werden een groot aantal zakelijke klanten van Easynet op die lijst gezet met alle problemen vandien.
Ja van hem ook a2f
Ik heb eens geprobeerd via de server van net4all, en dan lukt het, weliswaar met halfuur vertraging ...
Nu ja, via een andere server wil ik niet .. ik wil het zelf kunnen
Morgen es verder zoeken
cu
-
- Elite Poster
Misschien staat SSL (secure socket layer) bij sideshow per ongeluk aan. Lijkt me zeker niet de makkelijkste manier om te beginnen.
Zelf weet ik daar weinig of niets vanaf.
Zelf weet ik daar weinig of niets vanaf.
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Sideshow,
Heb je een eigen domeinnaam ? Zo ja, is die reeds goed geregistreerd bij DNS ?
Zo neen, hotmail (en andere isp's) kijken het IP adres na van geregistreerde domeinen, d.w.z. dat je domein dus moet gekend zijn én dat zij nakijken of het ip-adres vanwaar jij stuurt gekoppeld is aan dat domein. No-ip e.a. dynamic dns providers kunnen dan mogelijk geblokkeerd worden qua security/spam redenen ?
Grtz,
Sasuke
Heb je een eigen domeinnaam ? Zo ja, is die reeds goed geregistreerd bij DNS ?
Zo neen, hotmail (en andere isp's) kijken het IP adres na van geregistreerde domeinen, d.w.z. dat je domein dus moet gekend zijn én dat zij nakijken of het ip-adres vanwaar jij stuurt gekoppeld is aan dat domein. No-ip e.a. dynamic dns providers kunnen dan mogelijk geblokkeerd worden qua security/spam redenen ?
Grtz,
Sasuke