36h disconnect in strijd met bewaring van specificaties?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2291
- Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Nu dat er een grote sprong is gemaakt wat betreft snelheid en download limiet, is er 1 ding dat veel mensen gaat irriteren. 36h discs. Zeker gamers, zeker gamers die spellen op rankings (disc = loss)
Nu mijn vraag, bij aankoop van scarlet netwerk moest belgacom toch specificaties respecteren? Iemand al ombudsman geprobeerd hierover?
Nu mijn vraag, bij aankoop van scarlet netwerk moest belgacom toch specificaties respecteren? Iemand al ombudsman geprobeerd hierover?
Laatst gewijzigd door gr4vity 07 maa 2010, 12:59, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: acroniem disc veranderd naar disconnect in topic title
Reden: acroniem disc veranderd naar disconnect in topic title
-
- Elite Poster
- Berichten: 2291
- Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Ik denk dat het niet zo zeer de vraag is of het erin stond, maar of dat Belgacom het wel mag zonder het specifiek in te zetten (er staat ook niks in mijn contract over het afbreken van telefoongesprek na x minuten, nochtans doen ze dat niet. Alhoewel ik nog niet heb geprobeerd om 36u aan de telefoon te hangen, zal is pidpa helpdesk bellen om te testen)
Het is een 1 ding dat er geen garantie is op de lijn, het is een ander als ze met opzet je discen.
Het is een 1 ding dat er geen garantie is op de lijn, het is een ander als ze met opzet je discen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
- Locatie: Zwevegem
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Die disconnects zijn voor zover ik weet al altijd van toepassing geweest. Persoonlijk heb ik er nog niet zoveel echt last van gehad.
Een tijdsklokje kan anders ook wonderen doen...
Een tijdsklokje kan anders ook wonderen doen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1565
- Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 32 keer
Inderdaad ... bij mij gaan de modem en router om 6 uur 's morgens een minuutje zonder stroom. Op die manier bepaal ik zelf wanneer de disconnect gebeurt. Bovendien lost het mijn probleem op dat de router niet altijd terug online geraakte.TomG schreef:Een tijdsklokje kan anders ook wonderen doen...
-
- Pro Member
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
- Locatie: Maaseik
- Bedankt: 9 keer
Ik vermoed dat Belgacom naar volgend punt van de algemene voorwaarden zal verwijzen :liger schreef:Ik denk dat het niet zo zeer de vraag is of het erin stond, maar of dat Belgacom het wel mag zonder het specifiek in te zetten (er staat ook niks in mijn contract over het afbreken van telefoongesprek na x minuten, nochtans doen ze dat niet. Alhoewel ik nog niet heb geprobeerd om 36u aan de telefoon te hangen, zal is pidpa helpdesk bellen om te testen)
Het is een 1 ding dat er geen garantie is op de lijn, het is een ander als ze met opzet je discen.
Toch wel het verkeerde punt hier geplakt zekers, punt 6 van de algemene voorwaarden van Scarlet ipv het door mij aangehaalde punt uit de BGC voorwaarden.
Dat punt 6 is zo ruim interpreteerbaar dat zonder dat ze specifiek over disconnects spreken, je in feite geen poot hebt om op te staan wat betreft die disconnects.
Laatst gewijzigd door ispwatch 07 maa 2010, 14:01, in totaal 1 gewijzigd.
Staat of stond er ergens op papier naar de consument (dus openbaar) dat geen 36u disconnect hebben een specificatie is van het scarlet netwerk? Zoja, je hebt gelijk. Zo nee, het is geen deel van de specificatie
Topic titel trouwens aangepast. Disconnect is duidelijker dan een acroniem en daardoor kunnen meer mensen volgen...
Topic titel trouwens aangepast. Disconnect is duidelijker dan een acroniem en daardoor kunnen meer mensen volgen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 2291
- Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
das een puntgr4vity schreef:Staat of stond er ergens op papier naar de consument (dus openbaar) dat geen 36u disconnect hebben een specificatie is van het scarlet netwerk? Zoja, je hebt gelijk. Zo nee, het is geen deel van de specificatie
Topic titel trouwens aangepast. Disconnect is duidelijker dan een acroniem en daardoor kunnen meer mensen volgen...
maar eigenlijk zouden het niet resellers zijn die zelfde specificaties moeten afdwingen?
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Geen last van: "connected since 04/02/2010, 13:16" 31 dagen, 5 uur 16 min online sinds de laatste disconnect.TomG schreef:Die disconnects zijn voor zover ik weet al altijd van toepassing geweest. Persoonlijk heb ik er nog niet zoveel echt last van gehad.
Een tijdsklokje kan anders ook wonderen doen...
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Enkel Internet. Aangezien voip over Internet gaat... Mijn iTalk blijft wel gewoon werken en BGC TV ook.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Elite Poster
- Berichten: 2472
- Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
Gaat via andere vlans's / atm pvc's.Goztow schreef:Enkel Internet. Aangezien voip over Internet gaat... Mijn iTalk blijft wel gewoon werken en BGC TV ook.
Het is enkel de PPPOE / PPPOA sessie die afgebroken wordt. Je fysieke lijn gaat nooit down.
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Nieuwe bazen, nieuwe gewoonten: zelf genoeg meegemaakt ...Jan_B schreef:Je zegt het zelf: men verwacht dat zaken met de tijd erop vooruit gaan, niet achteruit ...TomG schreef:Vroeger was den tv ook nog niet in kleur
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Bij mijn weten zijn er altijd disconnects geweest, of was dit bij mij door de slechte lijnwaarden
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Hier had ik het al jaren niet meer. Sinds ik die nieuwe modem heb weer wel Ik vind het enorm irritant. Waarom ook om de 36 uur? Om de 24 of 48 uur zou veel handiger zijn, dan kan ik het midden in de nacht laten gebeuren. Is er geen manier om die Sagem vanzelf te laten reconnecten om de 24 uur? (met een of andere instelling, niet met een elektrische timer of zo)
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Misschien is het mogelijk om scripts uit te voeren op die router, zoals je met dd-wrt firmware kan doen.
De reden waarom disconnects om de 36 uur bestaan is gewoon om professioneel gebruik etc tegen te gaan.
Denk maar aan het hosten van een website, ftp, gameserver...
Bij telenet zijn de eerste 1024 poorten gesloten, dit maakt het zowiezo onmogelijk om een groot deel van deze services te verhinderen.
ze noemen dat daar ook wel eens "veiligheid", zo lossen zij dit op.
(ben dus gene voorstander van telenet met hun 10 apparaten die in het stopcontact moeten blijven zitten ^^-
De reden waarom disconnects om de 36 uur bestaan is gewoon om professioneel gebruik etc tegen te gaan.
Denk maar aan het hosten van een website, ftp, gameserver...
Bij telenet zijn de eerste 1024 poorten gesloten, dit maakt het zowiezo onmogelijk om een groot deel van deze services te verhinderen.
ze noemen dat daar ook wel eens "veiligheid", zo lossen zij dit op.
(ben dus gene voorstander van telenet met hun 10 apparaten die in het stopcontact moeten blijven zitten ^^-
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
- Locatie: Zwevegem
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Als je in dat genre moet kiezen tussen Belgacom en Telenet, is de keus snel gemaakt, inderdaad.honda4life schreef:Misschien is het mogelijk om scripts uit te voeren op die router, zoals je met dd-wrt firmware kan doen.
De reden waarom disconnects om de 36 uur bestaan is gewoon om professioneel gebruik etc tegen te gaan.
Denk maar aan het hosten van een website, ftp, gameserver...
Bij telenet zijn de eerste 1024 poorten gesloten, dit maakt het zowiezo onmogelijk om een groot deel van deze services te verhinderen.
ze noemen dat daar ook wel eens "veiligheid", zo lossen zij dit op.
(ben dus gene voorstander van telenet met hun 10 apparaten die in het stopcontact moeten blijven zitten ^^-
Modem automatisch laten rebooten is inderdaad geen probleem.
Voor de unix liefhebbers, dit is wat ik gebruik (Sagem F@ast 3464):
Steek dat in de crontab van een systeem dat aanstaat, en je bent klaar. Al heb ik de indruk dat ik soms het script 2x na elkaar moet runnen eer het effectief werkt, vreemd.#!/usr/bin/expect
spawn telnet ip_modemrouter
expect {*login:}
send "admin\r"
expect {*Password:}
send "BGCVDSL2\r"
expect {*[admin @ home]$ }
send "reboot\r"
-
- Elite Poster
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
- Locatie: Zwevegem
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Dat duurt hooguit een paar minuten. Wellicht is een commandline disconnect ook mogelijk. Maar ik ga daarvoor geen script van 30 regels schrijven om 1 minuut in tijd te winnen hoor.
Hello again
Ik denk gewoon niet dat die modem uitzetten en aanzetten hem een lange levensduur garandeert enkel de connectie disconnecteren heeft nx te maken me dat'k m hardwarematig laat afspringen en terug opspringen snapte ? daarom zou'k het net wel doen
groetjez !
Ik denk gewoon niet dat die modem uitzetten en aanzetten hem een lange levensduur garandeert enkel de connectie disconnecteren heeft nx te maken me dat'k m hardwarematig laat afspringen en terug opspringen snapte ? daarom zou'k het net wel doen
groetjez !
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Wat je ook kan doen is met een tijdschakelaartje je telefoonverbinding met de modem kortstondig verbreken.Obs3rv3r schreef: Maar dan reboot ge de modem helemaal, is niet mogelijk enkel de PPPoE connectie laten vernieuwen ?
De Bbox/Sagem zal automatisch terug synchroniseren (van zodra VDSL signaal terug is), en een nieuwe PPPoE sessie opbouwen, die weer max 36 uur meegaat.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Dit klopt niet, op de BAS is er een keep alive mechanisme en het kan tussen de 2,5 en 5 minuten duren vooraleer er een disconnect gebeurd. Effe verbreken zal dus zeker niet werken.philippe.deleye schreef:Wat je ook kan doen is met een tijdschakelaartje je telefoonverbinding met de modem kortstondig verbreken.Obs3rv3r schreef: Maar dan reboot ge de modem helemaal, is niet mogelijk enkel de PPPoE connectie laten vernieuwen ?
De Bbox/Sagem zal automatisch terug synchroniseren (van zodra VDSL signaal terug is), en een nieuwe PPPoE sessie opbouwen, die weer max 36 uur meegaat.
Philippe.
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Vandaar dat na een disconnect je ip niet elke keer anders is
geldt de 36h als IP lease time, of gewoon tussen de "connects"?
geldt de 36h als IP lease time, of gewoon tussen de "connects"?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Ik zit al een hele tijd bij Telenet. Geen last van disconnects hahaha. Sinds deze maand heb ik Fibernet dat extreem hoge snelheden aankan.
Ik host meerdere gameservers vanaf mijn pc. Bij Telenet houd je je ip redelijk lang vast als de modem niet uitgaat. Heb hier al een maand zelfde ip. Websites host ik nog niet. Kan eenvoudig door een router aan de modem te hangen en poort 80 (standaard poort voor web requests) te laten forwarden naar een poort hoger dan 1024 (die open staat).
Ik host meerdere gameservers vanaf mijn pc. Bij Telenet houd je je ip redelijk lang vast als de modem niet uitgaat. Heb hier al een maand zelfde ip. Websites host ik nog niet. Kan eenvoudig door een router aan de modem te hangen en poort 80 (standaard poort voor web requests) te laten forwarden naar een poort hoger dan 1024 (die open staat).
- Ofloo
- Elite Poster
- Berichten: 5263
- Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
- Locatie: BALEN
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
bestaat er niet zoiets als een verworven recht, nu neem ik aan dat bij verschillende mensen de vraag van 36h disconnects ooit gesteld is geweest, .. als ik een nieuw abo nam was dit steeds voor mij een voorwaarde, .. en vroeg ik dit ook aan de support, ..
-
- Elite Poster
- Berichten: 2759
- Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
- Locatie: 053 Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Een dikke 5 minuten "Deze zender is tijdelijk onbeschikbaar" zien tijdens een spannend deel van een voetbalwedstrijd, is niet echt bevorderlijk voor de 'customer-binding', moet ik zeggen. Da's hoelang het duurt eer de 36uren router-reset hier voltooid is
Dat een internetverbinding af en toe eens gereset wordt, kan ik nog begrijpen, maar dat een TV verbinding dat ook moet verdragen, is gewoon ridicuul. Maak dat spel dan op z'n minst een beetje slimmer zodat de reset gebeurt als er geen activiteit is op de connectie
Dat een internetverbinding af en toe eens gereset wordt, kan ik nog begrijpen, maar dat een TV verbinding dat ook moet verdragen, is gewoon ridicuul. Maak dat spel dan op z'n minst een beetje slimmer zodat de reset gebeurt als er geen activiteit is op de connectie
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Blijkbaar heb je het niet goed begrepen. De disconnect om de 36 uur is enkel en alleen op de PPPOE verbinding. Dat wil zeggen, je surf sessie. Belgacom levert je triple-play, dit bestaat uit een internet verbinding (surf sessie), een Voice over IP (VOIP) verbinding en een iDTV (interactive Digital TV) verbinding (bestaande uit broadcast en VoD (Video on Demand)).cptKangaroo schreef:Een dikke 5 minuten "Deze zender is tijdelijk onbeschikbaar" zien tijdens een spannend deel van een voetbalwedstrijd, is niet echt bevorderlijk voor de 'customer-binding', moet ik zeggen. Da's hoelang het duurt eer de 36uren router-reset hier voltooid is
Dat een internetverbinding af en toe eens gereset wordt, kan ik nog begrijpen, maar dat een TV verbinding dat ook moet verdragen, is gewoon ridicuul. Maak dat spel dan op z'n minst een beetje slimmer zodat de reset gebeurt als er geen activiteit is op de connectie
Enkel en alleen de surf sessie verbreekt om de 36 uur. Dit betekent dat er een nieuwe PPPOE (Point-to-Point Protocol over Ethernet) sessie wordt gestart. Hierbij krijgt je netwerk kaart een nieuw IP adres (meestal). Het resultaat is dat je surf sessie heel even verbroken wordt, maar op gebied van digitale televisie én telefonie via het internet (Voice over Internet Protocol) is er helemaal geen sprake van een onderbreking.
Als je de melding krijgt dat "deze zender tijdelijk onbeschikbaar is" heeft dit niets, maar dan ook niets te maken met de 36 uur disconnects. Waarschijnlijk verliest jouw modem af en toe zijn synchro (waarvoor je best eens belt naar de helpdesk) en op dat moment gaan de drie diensten er inderdaad voor een tijdje uit.
Slechte "Customer-binding" is dus een volledig verkeerd begrepen perceptie uwentwege.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
ophidan sinds wanneer wa sit niet bij scarlet ?
Ik ben klant geweest van maart tot september 2008 en ik had een onderbreking of 10 per dag !
Ik ben klant geweest van maart tot september 2008 en ik had een onderbreking of 10 per dag !
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Elite Poster
- Berichten: 2759
- Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
- Locatie: 053 Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Er zit exact 36 uur tussen twee van die "PPPOE: Connection terminated" occasies. Maar een andere is exact 5 uur, dus god knows wat het precies veroorzaakt.quistnix schreef:Als je de melding krijgt dat "deze zender tijdelijk onbeschikbaar is" heeft dit niets, maar dan ook niets te maken met de 36 uur disconnects. Waarschijnlijk verliest jouw modem af en toe zijn synchro (waarvoor je best eens belt naar de helpdesk) en op dat moment gaan de drie diensten er inderdaad voor een tijdje uit.
Slechte "Customer-binding" is dus een volledig verkeerd begrepen perceptie uwentwege.