honda4life schreef:Ik heb vrij veel disconnects. Sommige dagen kan ik bijna niks doen hierdoor.
Regelmatig heb ik problemen met hun DNS, wanneer ik opendns gebruik is plots alles opgelost.
Soms heb ik hoge pings (250ms voor een nabijgelegen server is dan geen uitzondering), dit is meestal wel een voorteken dat er vele disconnects gaan volgen.
Herinner je nog hoe lang scarlet plat gelegen heeft enkele maanden geleden?
Zowat elke provider heeft al eens platgelegen hoor. Zelfs complete datacentra (Scarlet, InterXion, LCL Diegem, allemaal al geweten!).
Wat betreft hun DNS : geen idee. Ik gebruik op mijn router een mix van mijn eigen nameservers, openDNS en googleDNS.
Van disconnects heb ik geen last hier. Ben je 100% zeker dat dit ligt aan scarlet en niet aan je eigen hardware (bvb router tables die vollopen door veel dataverkeer of gewoon er niet mee kan omgaan? Nieuwste flash er al opgezet?) of aan je fysieke lijn?
Wat betreft de ping : bij xDSL ga je altijd een hogere ping hebben dan met bvb telenet. Dat is algemeen bekend. Doch of dat zoveel uitmaakt is iets anders.
Pings van boven de 250ms zijn natuurlijk een uitzondering, maar ik hoop dat dit op momenten is dat je lijn zelf niks doet (downloads etc? Virussen die bvb spammails sturen?) En nabijgelegen server is een raar iets op internet. Ik kan naast mijn PC die op scarlet zit een andere PC plaatsen die aan Telenet hangt...Ook al staan ze één meter van elkaar, de ping zal vrij hoog liggen. Veel hangt dus ook af van de lijnen onderweg en de BGP route.
Mocht je mijn nameservers eens willen testen of gebruiken, doe gerust!
Ping even de volgende hostnames en je hebt de ip's
s01.be.it2go.eu
s01.nl.it2go.eu
s01.fr.it2go.eu