Belgacom TV via Scarlet One abonnement

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
diddi
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 feb 2010, 20:31

Ik heb mijn Scarlet One abonnement laten upgraden naar een abonnement met telefonie + internet + digitale TV. Vorige week installatie uitgevoerd.

Na de installatie zit ik nog steeds met het probleem dat ik niet een kanaal kan opnemen en tegelijkertijd een ander kanaal kan kijken. Een probleem die ik hier nog heb zien posten...

Helpdesk al gebeld: lijn was ok, maar ik moest decoder reboot'en/resetten. Ondertussen reboot (stroomstekkertje even uittrekken en opnieuw inpluggen) uitgevoerd: probleem blijft zich voordoen. Vandaag opnieuw naar helpdesk gebeld: blijkbaar beschik ik over 2 "streams", maar moet ik voor deze functie 4 "streams" hebben en dit is optie en bijbetalen en slechts beschikbaar vanaf maart??!!!??

Ik kan me moeilijk inbeelden dat een dergelijke primaire functie niet beschikbaar is! Weet iemand raad? Hoe kan ik decoder evt. resetten? Ik heb de handleiding bekeken, maar hierover geen hoofdstuk gevonden... Hoeveel streams heb ik nodig?

Alvast bedankt voor de reactie
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 867
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 48 keer
Provider
Te Koop forum

Ik denk dat je dit pas kunt doen na de nieuwe update van Belgacom voor je decoder (en die zijn ze nog aan het uitrollen?). Volgens mij bedoelde de helpdesk bediende een extra decoder van €6/maand.
Ghost_27
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 feb 2010, 16:08
Bedankt: 1 keer

Ik heb de nieuwe update nog niet ontvangen en kan ook opnemen en terwijl een ander kanaal kijken hoor, daar kan het niet aan liggen.
Dat je voor die functie zou moeten bijbetalen is ook foute informatie.

geen idee waar het probleem wel ligt, gewoon terugbellen naar de helpdesk tot je iemand aan de lijn krijgt die je wel verder kan helpen?
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7403
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kuurne
Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
Bedankt: 387 keer

ben je op vdsl aangesloten ?
wat u doet is gewoon heropstarten !
resetten is stekker uitrekken insteken en onmiddellijk power menu en ok toets op de decoder gelijkertijd induwen dit gedurende 20 seconden
Laatst gewijzigd door proximusboyke 18 feb 2010, 20:26, in totaal 1 gewijzigd.
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
diddi
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 feb 2010, 20:31

Ghost_27 schreef:geen idee waar het probleem wel ligt, gewoon terugbellen naar de helpdesk tot je iemand aan de lijn krijgt die je wel verder kan helpen?
Wel straf dat die mensen op technische dienst ook niet kunnen verder helpen... volgens mij heb ik de laatste keer verkeerde info gekregen...
snakeboots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 dec 2006, 15:45
Locatie: Vottem
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Probeer eens het volgende:

druk op menu - instellingen - systeeminstellingen. Hier deactiveer HD en probeer dan nog eens. En daarna als het werkt activeer het dan nog eens. Indien dit lukt dan kan het zijn indien u maar 1 decoder hebt dat er toch 2 decoder op de lijn staan wegens een omruiling ofzo.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”