Homeconnect naar Speedconnect

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ik heb al gezocht op dit forum maar heb nog niet direct een antwoord gevonden op mijn vragen.
Ik zou graag overschakelen van Homeconnect (> 2 jaar klant) naar Speedconnect
*** de promoties zijn enkel geldig voor elke nieuwe inschrijving via onze website, www.dommel.com, op voorwaarde dat de nieuwe klant de laatste 12 maanden geen dommel.com abonnement gehad heeft en zijn niet cumuleerbaar met andere promoties. de voorgestelde promoties zijn geldig tot en met 30/04/2010.
Dit staat onderaan de pagina maar er staan geen "***" bij de activatiekost die tijdelijk slechts 25 euro is.
Kan een reeds bestaande Homeconnect-klant overschakelen naar Speedconnect en de 25 euro activatiekost betalen (of moet iemand die reeds klant is 99 euro betalen)

Ik heb momenteel telefonie via VoIP (Homeconnect) Ik zal dus eerst een Discovery Line (9,90€ bij Belgacom) moeten aanvragen om mijn telefoonnummer te kunnen behouden (Dit is alleen om oproepen te kunnen ontvangen op ons huidig nummer)
(Gaat dit nog met een discovery line, of moet je een "Classic"-lijn van Belgacom hebben?)

Als dit niet mogelijk is overweeg ik van over te stappen naar VDSL Home van EDPnet (vanaf 1 maart "onbeperkt" en slechts 34,95€ ipv 39€). Ik zou liever bij Dommel blijven maar als het niet mogelijk is van over te schakelen of als ik 99€ moet betalen zal ik waarschijnlijk naar edpnet gaan.
...
Silver_Rain
Pro Member
Pro Member
Berichten: 310
Lid geworden op: 05 jan 2007, 13:02
Locatie: Dilsen
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

Ik ben overgestapt van netconnect plus naar speedconnect plus en heb €25 betaald.
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 4 keer

De actie 25 euro voor bestaande klanten is afgelopen (heb ik hier gelezen) het is sinds dat nieuwe klanten 25 euro betalen 99 euro voor bestaande klanten.
Silver_Rain
Pro Member
Pro Member
Berichten: 310
Lid geworden op: 05 jan 2007, 13:02
Locatie: Dilsen
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

ReLoad schreef:De actie 25 euro voor bestaande klanten is afgelopen
Dat is spijtig voor BBB,

€99 is een hele prijs voor enkel een activatie !
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Bedankt voor de reacties.

Ik zal zelf naar Dommel nog is mailen. 99€ ga ik echt niet betalen. EDPnet is binnenkort normaalgezien ook "onbeperkt" (250GB ging geen probleem zeiden ze bij Belgacom, dus zal dat voor EDPnet hopelijk ook geen probleem worden)
En als ik usenet nodig heb zal ik wel extra betalen. (voor 4€ per maand zal ik wel iets vinden zeker, nu niet dat ik usenet zo dikwijls gebruikte)

Ik heb het toch nog juist voor, dat je met discovery line voldoende hebt om gebeld te kunnen worden (en zelf bellen) om daarop dan VDSL te laten zetten?
...
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

BBB schreef:Bedankt voor de reacties.

Ik zal zelf naar Dommel nog is mailen. 99€ ga ik echt niet betalen. EDPnet is binnenkort normaalgezien ook "onbeperkt" (250GB ging geen probleem zeiden ze bij Belgacom, dus zal dat voor EDPnet hopelijk ook geen probleem worden)
En als ik usenet nodig heb zal ik wel extra betalen. (voor 4€ per maand zal ik wel iets vinden zeker, nu niet dat ik usenet zo dikwijls gebruikte)

Ik heb het toch nog juist voor, dat je met discovery line voldoende hebt om gebeld te kunnen worden (en zelf bellen) om daarop dan VDSL te laten zetten?
Beide operatoren werken onafhankelijk van elkaar. 't Is niet omdat je 250 GB kan downloaden bij Belgacom, dat dat bij EDPnet ook zo gaat zijn en vice versa natuurlijk.
De optie ongelimiteerd bij EDPnet zal 5 euro per maand extra kosten.

Een DL is voldoende voor internet.
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Lord Utopia schreef:Beide operatoren werken onafhankelijk van elkaar. 't Is niet omdat je 250 GB kan downloaden bij Belgacom, dat dat bij EDPnet ook zo gaat zijn en vice versa natuurlijk.[...]
Ik had het misschien anders moeten verwoorden, ik verwacht niet dat EDPnet gaat "onderdoen" voor de 250 GB van Belgacom
Lord Utopia schreef:De optie ongelimiteerd bij EDPnet zal 5 euro per maand extra kosten.[...]
Dat had ik nog niet gelezen, dus Speedconnect is goedkoper.
Nu is de vraag of het die 50 euro extra activatiekost waard is ...
Dat is een beetje huidige klanten tegen de schenen stampen (persoonlijke mening)
Eigenlijk "maar" 31,85 euro meer dan bij EDPnet (in mijn geval) want ik moet nog een domein laten overzetten ook dan (wat 18,15 euro kost bij EDPnet)

Ik zal er nog is een nachtje over slapen ...
...
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

BBB schreef: Ik had het misschien anders moeten verwoorden, ik verwacht niet dat EDPnet gaat "onderdoen" voor de 250 GB van Belgacom
Dat lijkt mij dan ook inderdaad.
BBB schreef: Dat had ik nog niet gelezen, dus Speedconnect is goedkoper.
Nu is de vraag of het die 50 euro extra activatiekost waard is ...
Dat is een beetje huidige klanten tegen de schenen stampen (persoonlijke mening)
Eigenlijk "maar" 31,85 euro meer dan bij EDPnet (in mijn geval) want ik moet nog een domein laten overzetten ook dan (wat 18,15 euro kost bij EDPnet)

Ik zal er nog is een nachtje over slapen ...
39,95 euro per maand met 20/2 Mbps en FUP vs 40 euro pm met 20/1.5 Mb e 500 GB of 50 euro pm met 20/2 Mb zonder limiet.
Bij allemaal is een vaste lijn nodig.
Ik zou in maart vragen (wanneer de optie beschikbaar komt) wat een FUP precies inhoudt, hoeveel je mag downloaden.
Speedconnect activatie is 25 euro (tijdelijk), bij EDPnet 50 euro. Maar bij Dommel móet je een modem van 139 euro aankopen, bij EDPnet mag je een Bbox2 gebruiken (op tweedehandssites beschikbaar voor nog geen 50 euro).
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Lord Utopia schreef:Speedconnect activatie is 25 euro (tijdelijk), bij EDPnet 50 euro. Maar bij Dommel móet je een modem van 139 euro aankopen, bij EDPnet mag je een Bbox2 gebruiken (op tweedehandssites beschikbaar voor nog geen 50 euro).
Dat van die Bbox2 bij EDPnet is handig om te weten.

Die 25 euro is niet zo duidelijk (cfr ReLoad) dat dat nu ook voor huidige klanten (zoals ik) ook telt. Als het 25 euro is, dan kan ik nog leven met de aankoop van de modem ...

Bedankt in alle geval voor de info :-)
...
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

BBB schreef:
Lord Utopia schreef:Speedconnect activatie is 25 euro (tijdelijk), bij EDPnet 50 euro. Maar bij Dommel móet je een modem van 139 euro aankopen, bij EDPnet mag je een Bbox2 gebruiken (op tweedehandssites beschikbaar voor nog geen 50 euro).
Dat van die Bbox2 bij EDPnet is handig om te weten.

Die 25 euro is niet zo duidelijk (cfr ReLoad) dat dat nu ook voor huidige klanten (zoals ik) ook telt. Als het 25 euro is, dan kan ik nog leven met de aankoop van de modem ...

Bedankt in alle geval voor de info :-)
De 25 euro zou enkel voor nieuwe klanten zijn, stond op de dommel website.

Geen probleem. ^^
smoke2000
Plus Member
Plus Member
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 dec 2007, 13:47
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ja die 25 euro gaat ge ni krijgen , ik heb geprobeerd.
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 4 keer

smoke2000 schreef:ja die 25 euro gaat ge ni krijgen , ik heb geprobeerd.
ik had die 25 euro activatie in januari, (dus ze was er effectief eerst voor bestaande klanten)
Maar toen ze overschakelden op hun nieuwe abonnementen hebben ze die voor bestaande klanten stopgezet, en die voor nieuwe klanten gestart.
Ik ben blij dat ik er voor ben overgeschakeld, maar enig nadeel die 20/1.5 ga ik niet rap krijgen, zit nu nog op 12/1.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”