Tele2 belooft eerst een vervanging op te sturen maar komt een week later op zijn beslissing terug en trekt mijn vaststellingen over de modem in twijfel. Dit is teveel van het goede; ik stuur de modem terug met een aangetekende brief met afschrift aan de ombudsman en vraag verbreking van het contract. Weken later (hoor niets meer van de modem) wordt mijn telefoonlijn bij Belgacom afgesloten en krijg ik een brief van Tele2 dat mijn aansluiting geactiveerd is, maar zonder Easybox is dit niet mogelijk dus wil ik kunnen bellen zo snel mogelijk een nieuwe telefoonaansluiting bij Belgacom aanvragen.
Ondertussen is het dossier bij de ombudsman positief geëvolueerd en gaat uiteindelijk Tele2 akkoord voor de opzegging van het contract zonder kosten, wat ze schriftelijk bevestigen.
Maar niets is minder waar Tele2 stuurt facturen op voor de aansluitingskosten, voor de 12 dagen dat het abonnement zou gelopen hebben en voor de modem die ik terugstuurde. Dit betwist ik schriftelijk gezien er nooit een aansluiting gerealiseerd is. Maar toch blijven ze de rekeningen sturen met recentelijk een ingebrekestelling. Terug het dossier geopend bij de ombudsman en nu maar hopen dat dossier finaal gesloten kan worden.
Ondertussen wel een breedbandaansluiting verkregen binnen de 14 dagen bij een andere provider.
![Headbang :bang:](./images/smilies/icon_headbang.gif)