Tele2(Base) miserie

Plaats reactie
Ericson
Starter
Starter

Op 6 mei ingetekend voor Tele2 All In 4Mb (had enkel een telefoonaansluiting bij Belgacom) een week later de Easybox ontvangen aangesloten op de telefoonlijn en WiFi geconfigureerd. Op 22 mei van Tele2 bericht ontvangen dat de lijn geactiveerd is maar de modem kan geen verbinding maken. Begin van een lange lijdensweg met het callcenter vanTele2. Na weken vruchteloos bellen krijg ik uiteindelijk de raad om de modem te resetten. Resultaat modem reageert niet meer, functielampjes blijven uit en heb geen toegang meer tot de modem.
Tele2 belooft eerst een vervanging op te sturen maar komt een week later op zijn beslissing terug en trekt mijn vaststellingen over de modem in twijfel. Dit is teveel van het goede; ik stuur de modem terug met een aangetekende brief met afschrift aan de ombudsman en vraag verbreking van het contract. Weken later (hoor niets meer van de modem) wordt mijn telefoonlijn bij Belgacom afgesloten en krijg ik een brief van Tele2 dat mijn aansluiting geactiveerd is, maar zonder Easybox is dit niet mogelijk dus wil ik kunnen bellen zo snel mogelijk een nieuwe telefoonaansluiting bij Belgacom aanvragen.
Ondertussen is het dossier bij de ombudsman positief geëvolueerd en gaat uiteindelijk Tele2 akkoord voor de opzegging van het contract zonder kosten, wat ze schriftelijk bevestigen.
Maar niets is minder waar Tele2 stuurt facturen op voor de aansluitingskosten, voor de 12 dagen dat het abonnement zou gelopen hebben en voor de modem die ik terugstuurde. Dit betwist ik schriftelijk gezien er nooit een aansluiting gerealiseerd is. Maar toch blijven ze de rekeningen sturen met recentelijk een ingebrekestelling. Terug het dossier geopend bij de ombudsman en nu maar hopen dat dossier finaal gesloten kan worden.
Ondertussen wel een breedbandaansluiting verkregen binnen de 14 dagen bij een andere provider. :bang:
320i
Elite Poster
Elite Poster

En de bedoeling van de topic is? Bashing?
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

320i schreef:En de bedoeling van de topic is? Bashing?
Neen hoor, deze persoon komt gewoon zijn verhaal delen met de anderen mensen die het lezen willen. Het is al heel ver gekomen dat iemand die hier komt in naam van Base op deze manier reageert. Toont weinig beroepsernst en respect voor de poster.
Blijkbaar mag je geen kritiek meer hebben op Tele2/Base als internet/telefonie provider.
320i
Elite Poster
Elite Poster

Muziekbos, is niet de eerste keer dat ik het u zeg, en deze keer ben ik het grondig BEU hoor. Ik ben hier niet voor mijn job, maar net zoals u, ne pipo da hier zijn tijd verdoet aan gezever van anderen!
Weet ge wat, ik kuis hier mijn schup af, en denk dat er verschillende UBers u dat in dank gaan afnemen, want gij zijt de finale druppel geweest.

Ik steek niet langer mijn tijd in een bende klojo's die het sop de kolen niet waard zijn, heb wel wat beter te doen.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

320i schreef:Weet ge wat, ik kuis hier mijn schup af
Groot gelijk en je bent niet alleen. Ik heb een tijdje geleden ook beslist om ermee op te houden.
Ik lees nog wel mee maar post niets meer (ok, dit is een uitzondering).

Ondanks wat ze beweren heeft de crew er duidelijk voor gekozen om Userbase te laten vervallen tot een speeltuin voor kinderen.
Het ga je goed !
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

De topic heeft mijns inziens toch een zekere waarde: het is een gebruiker (USERbase) die zijn verhaal komt doen over een DSL provider (laat dat nu net het hoofdonderwerp van userbase zijn) en dit op een deftige, redelijk neutrale manier zonder enig gebash, terwijl de user toch klaarblijkelijk reden lijkt te hebben om nogal gefrustreerd te zijn.

Ik begrijp de "colère" niet zo goed.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Razornord
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 17 keer

Astralon schreef:
320i schreef:Weet ge wat, ik kuis hier mijn schup af
Groot gelijk en je bent niet alleen. Ik heb een tijdje geleden ook beslist om ermee op te houden.
Ik lees nog wel mee maar post niets meer (ok, dit is een uitzondering).

Ondanks wat ze beweren heeft de crew er duidelijk voor gekozen om Userbase te laten vervallen tot een speeltuin voor kinderen.
Het ga je goed !
Ik vind dit erg jammer aangezien ik tussen al het gezever door nog erg veel kan leren van de nuttige bijdrages van iedereen met (wat) kennis van zaken. Er zijn velen die niks posten op het forum maar wel alles volgen en bijleren. Ik hoop dat niet teveel mensen het forum zullen verlaten want dan gaat dit forum pas echt een speeltuin worden. Ik hoop echter ook dat jullie zullen terugkeren en dat jullie al het geleuter naast jullie neer kunnen leggen.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

Muziekbos schreef:Toont weinig beroepsernst en respect voor de poster.
Als er hier een iemand is die mensen probeert te helpen dan is het 320i wel.
En hij heeft al tientallen keren gemeld dat hij dit doet in eigen naam.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Astralon schreef:Ondanks wat ze beweren heeft de crew er duidelijk voor gekozen om Userbase te laten vervallen tot een speeltuin voor kinderen.
Het ga je goed !
Ik snap niet dat jullie dit allemaal zo persoonlijk opvatten...
Ericson start een topic om z'n verhaal te doen. Dat je gebruikers hebt waar het allemaal niet vlot loopt kan altijd voorkomen... Of dat nu bashing is... 't Is een verhaal vanuit gebruikersoogpunt die absoluut niet tevreden is hoe het gelopen is.

Ik snap dan ook niet waarom daar zo heftig op gereageerd moet worden met de reacties er onder? 320i, Ge hebt hier al veel mensen geholpen en dingen kunnen oplossen, 1000 maal dank daarvoor, Astralon ook en nog een heleboel mensen met kennis en/of toegang tot mensen en systemen...
Wat suggereren jullie dan als oplossing, als dit dan een speeltuin is? Iedereen de mond snoeren die een opmerking heeft over iemand anders? Mag er van gebruiker naar gebruiker niet meer op nuanceringen gewezen worden? Mag er niet meer stevig gevloekt worden op een internetprovider?

Op userbase zijn we altijd heel erg tolerant geweest naar meningen en uitspraken van bezoekers. Enkel als er echt over de schreef gegaan wordt worden dingen verwijderd en zwaardere sancties worden enkel genomen bij systematisch storend gedrag.
In dit topic heb ik niets van die dingen hierboven gemerkt en zie dan ook niet hoe we hier hadden moeten optreden?
Dat mensen het niet met mekaar eens zijn... vind je het gek op een discussieforum?
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

IMHO is het nochthans simpel:
320i stelt een vraag aan de topic starter?
Waarom moet Muziekbos daar dan op reageren en daar bovenop 320i nog een aantal dingen verwijten?
Toont weinig beroepsernst en respect voor de poster
En ga maar eens zoeken het is niet de eerste keer dat Muziekbos dit doet.
Ik blijf het vreemd vinden dat ik dit soort conflicten/conflictjes onthoud en dat Moderators dat niet weten.

Mag ik trouwens opmerken dat mensen al beginnen te anticiperen op gebruikers van andere leden?
http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 31#p308731
Lees maar eens de kleine letterjes. Dus ik ben niet de enige die "kan voorspellen" wie op wat ga reageren.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Daar heeft hij dan toch fout geanticipeerd, hé. ;)

Sommige mensen hebben het moeilijker wanneer andere mensen hen tegenspreken. En moet je mij er weer bijhalen, Astralon?
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

Lord Utopia schreef:Daar heeft hij dan toch fout geanticipeerd, hé. ;)
En waarom heb je niet gereageerd? Eerlijk antwoorden?
Lord Utopia schreef:Sommige mensen hebben het moeilijker wanneer andere mensen hen tegenspreken.
Waar is er een probleem van tegenspreken? Zowel 320i als ikzelf hebben gereageerd op de verwijten van Muziekbos.
Dat heeft niets met tegenspreken te maken.
Lord Utopia schreef: En moet je mij er weer bijhalen, Astralon?
1. Die woorden komen van Patje, niet van mij !
2. Omdat het voor meon en anderen blijkbaar niet duidelijk is wat het probleem is probeer ik objectief te schetsen wat er o.a. speelt bij andere mensen.
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Astralon schreef: En waarom heb je niet gereageerd? Eerlijk antwoorden?
Omdat VDSL2 (nog) niet beschikbaar is. Ik had die kleine lettertjes eerst zelfs niet gezien. ;)
Astralon schreef: En moet je mij er weer bijhalen, Astralon?
1. Die woorden komen van Patje, niet van mij !
2. Omdat het voor meon en anderen blijkbaar niet duidelijk is wat het probleem is probeer ik objectief te schetsen wat er o.a. speelt bij andere mensen.
1. Ja, maar je haalt wel die quote erbij en daar heeft Patje niets in te zien... Dus uiteindelijk haal jij mij er bij.
2. Wat er vooral speelt is dat sommige mensen hun lontje enorm klein is. Mensen zijn snel op hun tenen getrapt. Ik weet alvast één job waar jullie niet geschikt voor zijn.

Kritiek hebben op een bepaalde provider, is "terten" op iemands ziel bijna. Dat er kritiek gemaakt wordt op pakweg patatten, daar kunnen sommige mensen niet tegen. En velen nemen die kritiek persoonlijk, terwijl ze totaal niet gerelateerd zijn met dat bedrijf, behalve dan een klant-bedrijf relatie.
Laatst gewijzigd door Lord Utopia 04 jan 2010, 14:15, in totaal 1 gewijzigd.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

Wat ik al een tijdje probeer aan te kaarten bevestig je nog maar eens door in bovenstaande post over Telenet te beginnen.
Ik vervloek mijzelf dat ik toch nog een poging ondernomen heb om iets op dit forum te posten.
Razornord
Pro Member
Pro Member

We zijn weer sterk bezig kritiek te spuien op elkaar. Er zijn oplossingen nodig: is het een oplossing om persoonlijke kritiek voor IEDEREEN achterwege te laten? Misschien is een andere oplossing om geen suggestieve vragen meer te stellen maar gewoon open vragen? Zoals we nu bezig zijn, heb ik in ieder geval al een sterk vermoeden op wat het weer gaat uitdraaien: ergernis bij sommigen, nutteloze uitkomsten voor anderen, meer mensen die het forum links laten liggen. Crew?
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Astralon schreef:Wat ik al een tijdje probeer aan te kaarten bevestig je nog maar eens door in bovenstaande post over Telenet te beginnen.
Ik vervloek mijzelf dat ik toch nog een poging ondernomen heb om iets op dit forum te posten.
Ik gaf maar een voorbeeld hoor. 'k Zal het anders veranderen naar patatten? :)
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Razornord schreef:Zoals we nu bezig zijn, heb ik in ieder geval al een sterk vermoeden op wat het weer gaat uitdraaien: ergernis bij sommigen, nutteloze uitkomsten voor anderen, meer mensen die het forum links laten liggen. Crew?
Ja, dat zie ik ook gebeuren, maar ik vraag dan ook op hoe we hiermee om moeten en kunnen gaan. Tegen de tijd dat iemand het opmerkt en nog meer eer dat een buitenstaander uit de discussie iets als kwetsend catalogeert is het kwaad al lang geschied...
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Lord Utopia schreef:
Astralon schreef:Wat ik al een tijdje probeer aan te kaarten bevestig je nog maar eens door in bovenstaande post over Telenet te beginnen.
Ik gaf maar een voorbeeld hoor. 'k Zal het anders veranderen naar patatten? :)
Tx voor de verduidelijking :-)

Als de groepstherapie dan toch geopend is:

320i, op het eerste zicht lijkt uw reactie ook wel kort
Muziekbos, respecteer de hoedanigheid van de persoon misschien wat meer
Ericson, als eerste post kan dit tellen. Wat probeer je nu nog te bereiken? Je had hier veel sneller hulp kunnen vragen.

Ikzelf heb iemand in de ban staan (Marlboro), misschien een tip voor anderen..
Razornord
Pro Member
Pro Member

meon schreef:
Razornord schreef:Zoals we nu bezig zijn, heb ik in ieder geval al een sterk vermoeden op wat het weer gaat uitdraaien: ergernis bij sommigen, nutteloze uitkomsten voor anderen, meer mensen die het forum links laten liggen. Crew?
Ja, dat zie ik ook gebeuren, maar ik vraag dan ook op hoe we hiermee om moeten en kunnen gaan. Tegen de tijd dat iemand het opmerkt en nog meer eer dat een buitenstaander uit de discussie iets als kwetsend catalogeert is het kwaad al lang geschied...
Ik dacht aan een regeltje in het reglement dat persoonlijke aanvallen moet vermijden. Ik weet dat dit waanzin is maar het is vooral pro forma bedoeld om iemand erop te kunnen wijzen (moderators) dat er geen vetes uitgevochten worden (Astralon en Lord Utopia voelen zich mss aangesproken? :P ) en dat een nodeloze aanval ook geen zin heeft (de eerste posten van dit topic vond ik toch wel een stereotype voorbeeld) . Ik vind het zelf kinderachtig wat ik zeg maar zie userbase niet graag in de figuurlijke goot eindigen :P .
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Ik heb geen persoonlijk vetes. Met niemand heb ik persoonlijke vetes. Ik haat niemand, ik focus mij op niemand. Voor mij is iedereen een "vriend".
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Razornord schreef: Ik dacht aan een regeltje in het reglement dat persoonlijke aanvallen moet vermijden. Ik weet dat dit waanzin is maar het is vooral pro forma bedoeld om iemand erop te kunnen wijzen (moderators) dat er geen vetes uitgevochten worden
Het eenvoudigste is dat je gewoon niet reageert op persoonlijke aanvallen. Ik heb mij ook al een paar keer moeten "inhouden" ... maar gewoon negeren heeft het beste effect, en verder het forum gebruiken voor wat het bedoeld is: ik heb zelf al veel bijgeleerd in dit forum, en hoop dat ik anderen ook al heb kunnen helpen.
Zelfs als je het gevoel hebt dat je je tijd verliest wegens de reactie van enkele "klojos" .... besef dan dat er nog honderden anderen zijn die jullie bijdragen wel waarderen !!!
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
320i
Elite Poster
Elite Poster

Goztow schreef:De topic heeft mijns inziens toch een zekere waarde: het is een gebruiker (USERbase) die zijn verhaal komt doen over een DSL provider (laat dat nu net het hoofdonderwerp van userbase zijn) en dit op een deftige, redelijk neutrale manier zonder enig gebash, terwijl de user toch klaarblijkelijk reden lijkt te hebben om nogal gefrustreerd te zijn.

Ik begrijp de "colère" niet zo goed.
PS: om hier (sorry) effe op terug te komen. Het is / was dus wel degelijk bashing, want dit zelfde verhaal staat op meerdere (telecomgerelateerde) fora, en nergens een 2de post van die zelfde user... Hij heeft maw overal account aangemaakt om 1x een post te plaatsen, en nadien zelfs niet meer in te loggen.

http://www.vergelijking.be/forum/viewto ... =8&t=12766
http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?f=51&t=12238

Ik reageerde maw niet omdat ik niet meer wist...
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Dan ga ik akkoord met jou, maar dit konden anderen maar moeilijk weten ;).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
quistnix
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

320i schreef:Muziekbos, is niet de eerste keer dat ik het u zeg, en deze keer ben ik het grondig BEU hoor. Ik ben hier niet voor mijn job, maar net zoals u, ne pipo da hier zijn tijd verdoet aan gezever van anderen!
Weet ge wat, ik kuis hier mijn schup af, en denk dat er verschillende UBers u dat in dank gaan afnemen, want gij zijt de finale druppel geweest.

Ik steek niet langer mijn tijd in een bende klojo's die het sop de kolen niet waard zijn, heb wel wat beter te doen.
En ga je nu dan toch stoppen op userbase ? Zoals ik in verschillende threads kan lezen wordt jij enorm gewaardeerd. Ik ben nog niet lang op userbase aktief maar toch weet ik ondertussen dat jouw bijdrage hier door velen enorm gewaardeerd wordt. Ik vind het in ieder geval erg spijtig als je hier niet niet meer aktief zal zijn. Het ga je goed.
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”